Pagina 1 van 1

goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 07 mei 2009 18:40
door kiwi75
goossens en onder een andere noemer beter meubel,
het bedrijf waar je je meubels moet gaan kopen.
geweldige firma, auswitsch was de voorloper wat betreft personeelsbeleid.
dagen van 13 uur in de bezorging is niks meer dan normaal.(rijtijdenwet?????????)
meubels van 150 kg via de trap omhoog brengen door 2 bezorgers??????
als je hun reclameadvertenties ziet dan word je wakker, veel verdienen, veel vrijheid, een geweldige baan.
zodra je het woord, ondernemingsraad arbowet,arbeidsinspectie laat vallen dan lig je al op straat.
NIKS MEER DAN HELE GROTE ONMENSEN ZIJN HET.
en de enigste die van dit alles de dupe is en word is de klant want die krijg alle sorres thuis.

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 19 mei 2009 04:17
door tvlmusic
ik heb voor goossens/betermeubel gewerkt als assistent meubel bezorger....enjah je ziet veel tevrede mensen, alleen heb je natuurlijk altijd mensen die het er niet mee eens zijn en die op ieder puntje korting wille krijgen, maargoed als je niet probeert dan krijg je iigv zeker niks, 9 van de 10x krijg je dan ook korting, dus bestel je er iets bij kijk het goed na en zie je iets zeg dat je het daar niet mee eens bent en dat je het zo niet wil, er zal dan door de bezorger naar het kantoor gebelt worden en dan gaan ze een oplossing zoekken, het liefste nemen ze het weer mee maar zeg dan dat je dat niet wil, en dat ze dan maar korting erop moette geven, het zal meestal niet veel zijn maar alle beetjes helpen zal ik maar zeggen heh

maarr zelf heb ik het ook vaak meegemaakt als er een kras op de tafel zat, gooit de bezorger snel een papier erop en laat t daar ondertekenen en dan lijdt de andere de klant af en zo sta je binne no time weer buiten de deur en als je geluk hebt dan zien ze het pas na 2 weken en valt de klacht niet meer onder de bezorger en kan je dus gewoon je bonus halen....

de werktijden zijn wel erg hoor, als we ver belgie in gingen reden we soms om 5 uur snachts aan en als je dan een beetje pech had dan ben je savonds om 11 uur pas thuis....

mjah, ik heb er met plezier gewerkt omdat het erg leuk was om te doen opzich, totdat ik mijn vinger gebroken had tijdens het werk, er lag een trottoirband op de weg en die moest ik aan de kant leggen maar die sloeg tijdens het oppakken om en kwam ik tussen 2 stenen te zitten,.... nagel moest eraf geknipt worden en gebroken dus, volgende dag moest ik gewoon de vrachtwagen op richting amsterdam, dat zag ik dus niet zitten bangen sjouwe 3 hoog zonder lift met een gebroke vinger, en heb dat dus gezegt tegen hoofd bezorging, (naam verwijderd door TROS Moderator), waarop hij zij dan ga je het magezijn in en kom je niet meer op de vrachtwagen want aan jou hebben we tog niks, en ben toen zo onderdrukt met ***** karweitjes datk wel moest stoppen, slechte zaak vond ik dat, duss als je dit leest will janssen, je bent een eikel!!!

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 14:18
door Louis73
Ik hou m'n hart vast nu ik zie hoe ze hun eigen mensen behandelen, wat kan je dan als klant verwachten?

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 14:49
door The Sandman
@Kiwi:
dagen van 13 uur in de bezorging is niks meer dan normaal.(rijtijdenwet?????????)
Ja, en wat is daar mis mee, en wat heeft de rijtijdenwet daarmee te maken.

De maximale rijtijd per dag mag 10 uur zijn gedurende 2 dagen in de week. Op de andere dagen mag het 9 uur zijn. Per week is het maximum 56 uur, per 2 weken 90 uur.

Uit uw bericht haal ik niet dat dit overschreden wordt. Laad-/lostijd en wachtijd hoort namelijk NIET bij de rijtijd. Ook uw pauzes vallen natuurlijk buiten de rijtijd.

Een chauffeur kan dus makkelijk een dienst hebben van 15 uur. Zolang er in die diensttijd maar genoeg pauze zit en er niet alleen gereden wordt.

Dat wilde ik even kwijt. Verder zeg ik niets over uw haat richting uw oude werkgever.

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 15:00
door marieke2407
ik denk dat er bij elke werkgever wel wat is,dan kunt het beter onder het kopje werkgever neer zetten of iets in die trant..dit is een winkel zwart maken ,waar de klanten niks aan hebben..
en het geintje papier erover heen en tekenen gaat hier niet op...kijken samen alles na.....eerder wordt er niet betaald....

mvg marieke
ps ik vraag me af of heel veel mensen niet kijken of er iets aan is....

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 15:05
door Louis73
Goh wat een management talent........

Beide jongens verklaren hier lange lange dagen te maken bij zwaar werk...... Van 5 smorgen tot 11 savonds tel ik zo even 18 uur..... Ter info, er passen er precies 24 in een etmaal.

Dat laden en lossen niet onder de wet rijtijden valt is dan ook weinig relevant, ik denk dat die gasten liever rijden dan dat ze kasten naar 3 hoog achter moeten versjouwen........

Heb je ook nog een menselijke kant of lees ja alleen wetboeken verder? En dat afdoen als "haat" vindt ik helemaal van de gekke. Iedereen heeft het recht z'n kinderen of vrouw tenminste even per dag wakker te zien..........

Het lijkt wel een reactie van Goossens zelf, volgens onze algemene voorwaarden bla bla bla........

Weet je wat ik denk; het MAG wel maar KAN eigenlijk niet........

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 15:07
door Louis73
@marieke

Het zegt natuurlijk wel iets over de algemeen heersende cultuur binnen zo'n bedrijf. Mijn inziens gewoon een waarschuwing (zoals alle anderen op dit forum).

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 15:35
door The Sandman
@Louis,

dit zijn dus dubbelbemande ritten. Een wagen met dubbele bemanning waar beide ook kunnen en mogen rijden mag dus 18 of 20 uur per dag rijden!!!

Volkomen legaal en gebeurt veel.

Werk overigens bij een transportbedrijf, vandaar deze kennis.

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 15:49
door The Sandman
Heb je ook nog een menselijke kant of lees ja alleen wetboeken verder? En dat afdoen als "haat" vindt ik helemaal van de gekke. Iedereen heeft het recht z'n kinderen of vrouw tenminste even per dag wakker te zien..........
Dat recht bestaat NIET, maar dat wist je zelf al.

Wat moeten we dan met jongens die internationaal rijden. Die zondagavond weg gaan en pas weer vrijdag in de loop van de dag terug zijn?!

Wat doen we met jongens op een boorplatform?!

Wat doen we met piloten?!

Wat doern we met uitgezonden militairen?!

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 15:49
door Louis73
Sandman ik snap dat het mag, wettelijk. Maar feitelijk zie ik het als uitbuiting. Je zet mensen geen 20 uur per dag aan het werk, of ze nou alleen of met z'n tienen zijn. Die regels zijn er ook alleen voor de uitzondering of wanneer het een keer niet anders kan. Het is niet de bedoeling dat je je chauffeurs dan ook structureel 20u per dag laat maken (even de ritten naar bijv zuid-spanje buiten beschouwing gelaten, dan heb je gewoon geen andere opties). Let wel, het gaat hier om een lokale bezorgdienst.

Lang geleden is er flink gevochten om mensen en kinderen de fabriek uit te krijgen omdat dagen van 12 tot 14 uur als "normaal" werden bestempeld. Inmiddels weten we beter, mensen zijn simpelweg niet gemaakt voor dit soort uren. Ze worden ziek en gaan eerder dood.

Ik zou voorzichtig zijn met het opgeven van zulke verworvenheden, voor je het weet ben jij die man die in het weekend het vlees komt snijden............

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 15:55
door The Sandman
@Louis,

jouw denkfout gaat hier om "rijtijd/werktijd". Het zijn ook geen uitzonderingen, maar gewoon de regels.

Een dubbelbemande rit hoeft per definitie niet altijd 2 jongens op een stoel te hebben. De ander kan ook z'n oogjes dichtdoen op een bed in de auto als die aanwezig is.

Het zijn ook geen uitzonderingen, maar gewoon de regels.

Voorts hebben en houden de jongens ook pauzes. Die zitten hier dus ook allemaal in.

Overigens is het dus goed mogelijk om een chauffeurspaar elke dag dat zij werken een lange dienst toe te delen. Als het maag geen opeenvolgende dagen zijn.

Je zou eens moeten weten wat de gemiddelde werkdag is van een Nederlandse trucker die alleen op een wagen zit. De meeste jongens komen per week op meer dan 50-55 uur uit. Dat is dan dus al exclusief de pauzes. Als je die er voor het gemak bij pakt komen zij met gemak om ongeveer 70 uur per week.

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 15:56
door Louis73
Dat recht bestaat NIET, maar dat wist je zelf aan.

Wel binnen mijn rechtsbeleving...... Kinderen hebben recht op beide ouders.

Wat moeten we dan met jongens die internationaal rijden. Die zondagavond weg gaan en pas weer vrijdag in de loop van de dag terug zijn?!

Dat zijn precies de mensen waarvoor dit soort wetten gemaakt zijn. Niet voor een lokale bezorgdienst (die feitelijk wel onder dezelfde wet valt). Maar da's dus eigenlijk misbruik maken van de mazen......

Wat doen we met jongens op een boorplatform?!

De 6 weken op, 6 weken af soort?

Wat doen we met piloten?!

De drankjes laten bezorgen zolang de automatische piloot aan staat?

Wat doern we met uitgezonden militairen?!

Daar was ik zelf 1 van, gewoon 8 uur per dag werken en de rest vrij voor recreatie (lees zuipen in de bar). je kinderen bezoeken vanuit Bosnie was dan net even iets lastiger s''avonds maar allez, never geen dagen van 18 uur gemaakt (behalve op oefening).

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 16:03
door Louis73
Je zou eens moeten weten wat de gemiddelde werkdag is van een Nederlandse trucker die alleen op een wagen zit. De meeste jongens komen per week op meer dan 50-55 uur uit. Dat is dan dus al exclusief de pauzes. Als je die er voor het gemak bij pakt komen zij met gemak om ongeveer 70 uur per week.

We dwalen wel af van het onderwerp maar goed. Ik heb vader vrienden en familie die internationaal rijden dus ik ken het klappen van de zweep. Als ik me dan mag beroepen op mijn ervaring weet ik hoe er binnen de transport wereld om gegaan wordt met mensen. Ronduit slecht. En klagen de Nederlanders teveel trekken ze gewoon een bus Polen open.

Het is kommer en kwel onder de meeste chauffeurs en dat is met de jaren alleen gegroeid. Dat MOET jij weten als je in de transport zit.

En dat het allemaal kan en mag, duidelijk. Daarom zit de helft van alle chauffeurs van boven de 40 thuis met een hernia of erger. Een godsvergeten schande is het, meer niet.

Re: goossens wonen en slapen/ beter meubel

Geplaatst: 28 mei 2009 20:04
door The Sandman
@Louis,

dank voor je uiteenzetting.

Met zo'n persoon als U met al uw frustraties tegen de boze wereld is het niet praten.

De groeten.