Pagina 1 van 1

KPN spookfactuur, geen opdracht, toch rekening.

Geplaatst: 07 mei 2009 21:37
door zigtermanrustenburg
Na een weekje vakantie kwam ik thuis en vond daar een rekening van KPN, wegens verleende service terwijl ik niet aanwezig was omdat ik met vakantie was. Het betrof een (niet) gemelde internetstoring.
Ik heb nooit een storing gemeld, noch een opdracht gegeven om dit te fixen. Via email dacht snel duidelijkheid in de zaak te brengen, maar helaas. Na een aantal mailtjes heen weer, blijkt KPN er niets van te snappen, en ik krijg geen adequate antwoorden en nu dreigen zij ook nog het internet en telefoon af te sluiten als ik niet betaald. Terreur van een monopolist van de eerste orde. Het gaat om slechts 53,55 euro nota bene.
Wat moet ik met zo'n leverancier, die geen vraag op de juiste manier kan behandelen?

Re: KPN spookfactuur, geen opdracht, toch rekening.

Geplaatst: 08 mei 2009 11:22
door Ron58
Wat moet ik met zo'n leverancier, die geen vraag op de juiste manier kan behandelen?
Geheel de deur uit trappen.

Re: KPN spookfactuur, geen opdracht, toch rekening.

Geplaatst: 08 mei 2009 15:00
door zigtermanrustenburg
Dank voor je reactie, zo denk ik er ook over, maar wat moet je dan met de vaste telefoon daar is geen concurrent voor dacht ik. Internet gaat zo wie zo naar ander dan kpn of een kpn-alias.

Re: KPN spookfactuur, geen opdracht, toch rekening.

Geplaatst: 08 mei 2009 15:14
door miffy53
Misschien toch even bellen om om opheldering te vragen? Ze hebben dus een servicebezoek op jouw adres gefactureerd terwijl je dat niet had aangevraagd. Lijkt erop dat er een verkeerd huisnummer is ingevoerd bij KPN en dat de rekening daarom bij jou terecht is gekomen.

Anders een aangetekende brief sturen met een kopie van de rekening erbij en daarin uitleggen dat jij desbetreffende storing nooit bij hun hebt gemeld en dat je de kosten daarom niet accepteert.

Re: KPN spookfactuur, geen opdracht, toch rekening.

Geplaatst: 08 mei 2009 22:07
door GoldenIndy
Als je even een telefoontje pleegt kan dit probleem verholpen worden. Vraag naar de klantenservice, zij hebben namelijk inzage in de monteursbonnen en zij kunnen je vertellen bij wie wat gedaan is.