LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe smartcards van Canal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:01

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door [email protected] »

Als je niet ingaat op hun aanbod van 3 maanden meer zenders hoef je niets te betalen voor de nieuwe smartcard. Dat staat nergens maar dat heeft de klantenservice mij zelf gezegd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Als je niet betaald heb je zo een incassobureau op je dak .Ik spreek uit ervaring .Heb al 2 jaar een incasso(lindorff) dankzij cd achter me aan.,omdat ik het settopbox heb opgezegd omdat het weer duurder was geworden.Stond op de factuur dat ik het binnen 30 dagen kon opzeggen,dus gelijk gedaan,wilde cd dat ik toch nog voor een jaar betaalde,dus niet,nou heb ik dat incasso dus achter me aan,en op klachten,aangetekende brieven word niet gereageerd.

akl
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:33

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door akl »

Inderdaad. Mijn buurman dacht ook ik maak van niets extra's gebruik dus ik hoef niets te betalen maar kreeg deze week wel de eerste aanmaning. Wij kregen vrijdag de nieuwe card binnen. Ik ga wel een officiële klacht indienen (zal wel niets helpen) en ik ga gelijk opzeggen. Dit was de druppel die de emmer deed overlopen. Canal Digitaal blijkt zeer zeer onbetrouwbaar te zijn en is bezig met geldklopperij.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@akl Op een contract staat dat de klacht schriftelijk binnen 7 dagen naar postbus 444 1200jj hilversum ter attentie van canaal digitaal . b v heb je hier wat aan ?

akl
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:33

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door akl »

Perfect. Dan zal ik snel een klachtenbrief naar ze schrijven. Het zal wel niets uitmaken maar voor mijn gevoel heb ik er dan wel iets aan gedaan.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Je kunt ook schrijven naar Canaal Digitaal.Antwoordnr 1100. 1200 VB in Hilversum.Dit is de hoofdvesting van cd,er hoeft geen postzegel op en het telefoonnr is 035-6555666.Maar ik geef je weinig kans dat ze op je klacht reageren,want de klachten komen gewoon bij cd binnen en ze lezen ze niet eens,je krijgt gewoon een standaard brief(als je al antwoord krijgt) terug

paid
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:02

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door paid »

Nou Nou,
je word werkelijk met stomheid geslagen als je de klantenservice belt.

Eerst moet je een menu door wat je pas na 4 minuten ä €0,15/minuut EINDELIJK kan onderbreken om direkt met een medewerker contact te krijgen.

Dan is mijn smartcardnummer wederom niet goed doorgekomen, weer doorgeven , weer veriferen + 1 minuut verder :twisted:

Dan geef ik mijn problemen aan:
Decoder 1 Thomsom, update start na opvolgen instrukties (al 2 maanden lang vrijwel elke dag op andere tijdstippen, morgen, middag, avond, nacht) menu >> optie 7 >>> optie 3 + OK
Update start, loopt tot 5 of 10% en geeft een err0r

Decoder 2 + 3 Philips DSX 7072, was updaten firmware door kanaal 14 (BVN) aanzetten, decoder uitschakelen, aanzetten en update zou automatisch moeten gaan lopen (niet dus)
NU heden staat er bij o.a. deze philips decoders, menu, optie 7 + optie 3 HOHOHO >>>> staat geen optie 3

Ja meneer dan moet U update naar menu optie 7, optie 3 grrrrrr.
*bent U doof?* er zit geen optie 3 op :twisted:
De ******** daar kunnen beter broodjes verkopen.

Ja meneer, heeft U de DUO-LNB 11 graden gedraait staan ?????
*Ik heb de complete CD-set geinstalleerd zoals beschreven op instruktiebladen*
Ja maar U moet dan de DUO-LNB 11 graden schuin zetten (hij wist wel niet 11 graden schuin naar welke kant :twisted: )

Dan weet ik het ook niet meer meneer, dan moet U maar naar een erkend dealer gaan met Uw decoders.
*Dat is goed, krijg ik een bevestiging per brief dat jullie die kosten betalen*
Sorry meneer, daar mag ik niet over beoordelen.
*Wie dan wel?*
Dat weet ik ook niet meneer.
Maar als U nu naar menu gaat, optie 7, optie 3 + OK kunt U updaten naar de nieuwste versie.
*Grrrrrr. Wat heb ik jullie al 2 maanden geleden gezegt en NU WEER ... Update thomson houd na 5 tot 10% voltooid op*
*Update van philips kent geen mogelijkheid im menu 7, optie 3, staan er maar 2 !!!!*

Ja sorry meneer, dan ga ik nu dit gesprek afbreken want dan kan ik U niet helpen.




Wat een zooitje *ongeregeld* daar zeg.

3 verschillende merken TV's die elke 3 dagen een andere zender (Net5, SBS6 of RTL4) automatisch na respektievelijk 2 min. 20 sek, 2 min. 30 sek. of 2 min. 40 sek. op standby springen en gelijk weer automatsich aanspringen.
Het missen van diverse kanalen o.a. 50 t/m 59
regiokanalen inmiddels via een *omweg* erop gekregen m.b.v. de oude irdeto smartcard *kanalen toevoegen > optie schotel 2* en daarna weer seca SD erin.

Moeten WIJ *klanten* opdraaien voor de enorme problemen en evt. kosten die de nieuwe SD geeft?
Dacht het niet

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

Die goedgekeurde ontvangers is tranen met tuiten. Die domme CDS maakt een groot probleem door zich met de ontvangkant te bemoeien . Alleen een hoge kwaliteit smartcard , en een ci module die goed is en goed ondersteund wordt zouden zij moeten leveren , Dan kan het nog goed komen

eligon
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2009 09:48

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door eligon »

Onze nieuwe smartcart werkt niet goed, regelmatig valt het beeld 10-15 seconden uit.
Gebeld met de servicelijn en men vertelde dat onze decoder wel officieel goedgekeurd is (dus geen rotzooi) - merk Asscom -maar dat ze al meer klachten hadden dat de nieuwe kaart er niet goed in werkt. Ik moest maar naar de leverancier waar ik 'm gekocht heb om de nieuwe software te uploaden. Leverancier kan dit zelf niet zegt hij en hij kan 'm wel opsturen (kosten 40 euro) maar hij moet dan wel weten waarheen. Heb nu 2 dagen geprobeerd om iemand te spreken die mij advies kan geven hoe ik die upload kan krijgen. Ik ga dit absoluut zelf niet betalen! Kan niemand aan de lijn krijgen en de telefoon is overbelast. Heb nu de factuur/abonnementafdeling gebeld dat ik mijn abonnement op wil zeggen omdat de nieuwe kaart niet werkt. Zij stuurt een wijzigingsformulier op waar ik de klacht op kan schrijven en het abonnement op kan zeggen. Ik ga er toch vanuit dat bij wanprestatie het abonnement opgezegd kan worden, want anders moet ik een jaar wachten (tot 28-2-2010) en dat zonder goede ontvangst!
Het is te gek om los te lopen!
GdH

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@eligon Ik denk dat er slecht nieuws is voor U . Asscom ontvangers waren wel goedgekeurd .Maar de toenmalige leverancier is er aan kapot gegaan, ALGEVEX in Enschede. Omdat er te veel problemen mee waren. Dus een Update is er( met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) niet meer bij. Ik heb er zelf ook een in de kast staan. Als U een nieuwe ontvanger koopt dan wel gelijk een HD box die goed ondersteund wordt . zoals Vantage , dreambox , humax , topfield , technisat, enz. Omdat u nog steeds via scart aansluiting kijkt zitten er aan deze hd boxen ook nog steeds scart aansluitingen aan , zodat er nog geen nieuwe tv (direct) hoeft te komen. maar u kunt dan wel hd zenders (in sd kwaliteit) kijken en mp4 sd + alle zenders die u gewend bent En verliesvrij opnemen op HDD en meer.

eligon
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2009 09:48

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door eligon »

Bedankt voor de inlichting en technische info! Ik verbaas me erover dat dit soort dingen niet door Canaldigitaal worden gemeld. Ze laten je dus gewoon met de problemen zitten. Met recht een SMARTcard dus....

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

Ze helpen je graag van je geld af

Beveha
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 12:11

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Beveha »

Beste mensen, maak je toch niet zo druk over die 9,95. Gewoon niet betalen! Ze vragen 9,95, maar er staat nergens een vervaldatum,zelfs niet op de betalingsherinnering die ik inmiddels gehad heb.
Ze vragen alleen maar, en dat doen goeie doelen ook.
Alleen behoort CD daar zeer zeker niet toe! Dus.....

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Het beste wat je kunt doen is Firma List en Bedrog opzeggen,digitenne is ook goed,heb het nu al 2 jaar na 6 jaar cd.en het bevalt me goed.

marcelr
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2009 22:09

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door marcelr »

Ook telergesteld

Kaart werkt ook niet ,phillips decoder dus gecertificeerd ,kan ook geen update doen??,kosten 9,95 alleen voor de kleine betaler ,dacht ik dus niet ,ik vraag ook niet om 3 maanden gratis entertainment pakket anders had ik die wel afgesloten.
En ga dus ook niet betalen voor een inbraakveilig systeem van een ander,deurwaarder mag komen maar dan is cd weer een klant kwijt .
Radar ik vindt deze aktie van cd pure diefstal ze zullen echt een andere oplossing moeten vinden voor hun probleem,misschien de commerciele jongens die hebben veel meer centen dan de hardwerkende bestolen burger.
Radar ik wens jullie en je collega's succes.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door superwoman »

Ook hier was het gelazer na de nieuwe Smartcard. Wij hoefden niks bij te betalen, maar de receiver hield er gewoon na een paar weken mee op ! We mochten een nieuw apparaat kopen bij hun wat gecertificeerd was, maar daar hebben wij geen trek in. Want als je nu gaat toegeven, wat is dan de volgende strop waar je met je nek in wordt geduwd ? Daarna het abonnement stopgezet, dat kon pas per 31 december 2009. Een telefoontje gehad van de klantenservice: waarom we hadden opgezegd ? Ik heb het uitgelegd en geprobeerd niet te ontploffen. Bij meerdere van dit soort meldingen zou er een regeling worden getroffen werd mij verteld. O ja, en of ik echt geen nieuwe receiver wilde ? Neehee !

Nu is er dan eindelijk hoop aan de horizon: per 1 juli mag een contract niet meer zomaar stilzwijgend worden verlengd. We zijn de opzegbrief al aan het opstellen: dan maar interactieve tv, zonder filmnet, want daar betaal je je scheel aan maar we kijken 1 of 2 keer per maand omdat er verder niks interessants op te zien is.

Nu speelt CD wel mooi weer naar de nieuwe klanten met een gratis monteur. Duhhhhh die wordt betaald door de oude klanten te belazeren.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@superwoman .Het zal wel niet de bedoeling zijn dat ze de oude klanten omruilen voor nieuwe . Maar ze naaien zich zelf zo wel , omdat binnen niet al te lange tijd er glasvezel bijna voor iedereen komt. En dan is het sat kijken niet meer de meeste zenders en het ``beste beeld``. ZOAls ze in het verleden beweerden , en klantvriendelijk waren geweest en dat eeuwige gezeik met die goedgekeurde ( wat heel vaak niks betekend en prullen zijn) settopboxen opdringerij , dan was de satelliet de grootste digitaal ontvangst en ook wel gebleven , manier van tv en radio geworden. Maar nu doet ASTRA nog een domme zet bovenop met haar CI+ basis versleuteling. Na het fiasco delphin /entavio proberen ze het weer opnieuw
,lukt ze dat dan gaat de sat helemaal op slot en blijven er wat prulzenders FTA over .dan kan je direct beter digitenne nemen.

agkoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2009 14:05

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door agkoot »

Zo...... ook ik heb mijn "betalingsherinnering" binnen. En óf ik het nog weet dat ik nieuwe kaarten kreeg!
Ik heb zelfs een telefoontje ontvangen van CanalDigitaal of ik de extra zenders leuk vond en of ik ze wilden houden.
NEEEEEEE. Dat heb ik al .tig keer gezegd.
De twee nieuwe kaarten bleken andere nummers te hebben dan de oude. En rara welke kaart had nu RTL8?
Tja, dat moet ik zelf maar uitzoeken.

Deze mailing kost ze meer dan het oplevert..... of niet? Zouden er zoveel mensen zijn die klakkeloos die € 9.95 laten afschrijven?

divinf
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2009 22:54

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door divinf »

xx
Laatst gewijzigd door divinf op 25 jul 2009 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb vandaag een dagvaarding ontvangen omdat ik weigerde te betalen.Ik dien gelijk een tegenvordering in,hou jullie op de hoogte

Gesloten