LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met dit ???

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
RTD-Z

Iemand ervaring met dit ???

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Wellicht iemand die een visie heeft of zelf meegemaakt , zoals zoveel netjes de belastingingevuld via de elctronische weg.
Verstuurd 1 maart dus lekker optijd echter ik kwam erachter dat ik met mn stomme kop iets vergeten was in te vullen waardoor ik dik 1700 euro moet terugbetalen (helemala overheen gekeken toen ik verstuurde maarja kan gebeuren) dezelfde dag nog de aangifte opnieuw verstuurd met de ontbrekende gegevens waardoor ik nu iets terug moet krijgen wta elk jaar zo is er verandert nm niets in mijn woon/werk situatie.

Nu lag er vandaag d ebekend eblauwe op de mat ik denk yess geld terug ja jammer 1700 betalen van die eerste ingestuurde dus ?!?! komt de tweede gecorrigeerde er dan achteraan dat iemand weet ? en moet ik nu toch eerst die 1700 betalen (wat dus niet gaat financieeel) Ik heb hem zojuist nogmaals verstuurd voor d ezekerheid en zal ook maandag wel even bellen maar wellicht dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt of er toevallig werkt ??

Tnx beetje stress verhogend dit..

dhc

Re: Iemand ervaring met dit ???

Ongelezen bericht door dhc »

RTD-Z

dank u , al heb ik het niet nodig denk ik ,lees op internet dat het idd zo is dat je tweede verstuurde erachteraan komt dus we w8 maar even af , en voor zekerheid bel ik ook nog wel even :)

En nogmaals verstuurd vandaag voor zekerheid betalen doe ik sowiso niet.

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Dit snap ik niet helemaal.
Je verstuurt je aangifte, dus daar krijg je bericht van. Je verstuurt een wijziging, dus daar krijg je weer een bericht van.
Nu heb je alleen het bericht gekregen van je eerste aangifte. Dat is toch goed? Je bericht van de wijziging moet nog komen lijkt me.
Ik snap dus niet helemaal waarom je zo in paniek bent.
Betalen hoeft je zowieso pas na een paar maanden bij de BL, dus je hebt tijd zat om te wachten.
Je hebt nu die wijziging dus nog 1 of 2x ingediend, dus je krijgt binnenkort weer 1 of 2 berichten dat er niks veranderd is.
Dus je hebt de BL weer flink veel werk voor niks laten doen wat betaald moet worden door iedereen in NL.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Als ik iets wilde wijzigen kon dat pas na 24 uur, na de eerste aangifte. Wie weet is daar wat fout gegaan. Wijziging niet ontvangen door de B.L. zou kunnen.

RTD-Z

Denk dat sjorsie het niet helemaal snapt dan wel goed gelezen heeft.

Zeg dan niets. En betaald door iedereen in Nl tja ik betaal ook voor al onze mede import nederlanders die niet werken dus waar hebben we het over...

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

@rtd-z, Als je het niet vertrouwt neem contact op met de belastingdienst, daar werken ook mensen.

Offtopic, de mede import nederlanders bij jou probleem betrekken geeft geen pas, is absoluut onnodig en discriminerend.

Ronald.

RTD-Z

We bellen ook idd even.

En er is niks discriminerend aan wat ik zei dat is heel wat anders ,sorry als jeje aangesproken voelde , zijn pure feiten.

(u woont waarschijnlijk niet in een grote stad en heb je er geen weet van dat kan is niet erg.)

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Denk dat het verstandig is bezwaar te maken tegen de eerste uitkomst en uitlegt dat je een 2de aangifte hebt ingestuurd omdat de 1ste fout was gegaan en zij uit moeten gaan van de 2de aangifte, doe je dit namelijk niet zit je vast aan die €1700,00 en word het een wellus nietus spelletje tegen de belastingdienst en dat kan lang duren.
Dus maak altijd bezwaar anders heb je geen recht van spreken zeggen ze dan en had je maar bezwaar aan moeten tekenen. :wink: :wink:

RTD-Z

hi

Ja ik heb al gebeld de tweede (en voor zekerheid ingestuurde 3e) hadden ze ook , de eerste (foute dus) was blijkbaar al in de behandel molen waardoor de wijziging apart erachteraan komt dus moet w8 op de 2e (3e nvt die is zelfde als de 2e) dus opgelost. Alleen even voor verval datum bellen als de 2e er nog niet zou zijn maar dat duurt nog even.

Gesloten