Hallo,
Ik probeer inmiddels al 2 jaar een wezenpensioen uitkering los te krijgen bij de Nationale Nederlanden wat niet wil lukken.
Korte samenvatting: Op mijn 13e is mijn vader overleden, van mijn 17e tot 21ste ben ik niet naar school geweest. Op mijn 21ste ben ik begonnen een studie, en heb schriftelijk aanspraak gemaakt op de 'uitkering'. Als antwoord op mijn aanvraag kreeg ik een brief waarin stond dat in hun systeem geen verzekering voorkwam met betrekking op mijn aanvraag. Telefonisch contact gezocht voor opheldering en er werd mij van alles verteld waar ik niks van begreep, vervolgens werd ik afgewimpeld met het verzoek een brief hierover op te stellen en deze op te sturen. Zo gezegd zo gedaan. 2 maanden later nog geen antwoord. Weer bellen, weer schrijven. Dit ging tot voor kort zo door.
Afgelopen week was ik het zat en trachtte nog 1 keer telefonisch een oplossing los te krijgen. Eindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die het voor mij wilde uitzoeken. Na twee uur werd ik weer terug gebeld;
"Excuses voor het ongemak meneer, ik heb het in twee uur kunnen oplossen voor u". Blijkt nu (na 2 jaar) dat mijn recht is komen te vervallen omdat ik te laat aanspraak heb gemaakt op de uitkering, een iets wat in het regelement van NN staat (?). Ik zei dat ik daar niet zomaar akkoord mee kon gaan na 2 jaar proberen en dat ik een kopie van dat regelement zou willen ontvangen om het na te lezen. Dit was geen probleem en zou mij toegestuurd worden.
Nu open ik net een brief van de NN en daar staat weer een ander verhaal in dan mij aan de telefoon is verteld. Plus dat er (natuurlijk..)
ook geen kopie bijgevoegd was.
Nou is mijn vraag of iemand een tip heeft wat ik hier aan kan doen?
Je kunt toch niet zomaar de boot 2 jaar afhouden en vervolgens doen alsof je neus bloed? In mijn ogen proberen ze er onderuit te komen..
Ik krijg trouwens van 2 andere instellingen wel "gewoon" het geld uitgekeerd na aanschrijven.
Bij voorbaat dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wezenpensioen uitkering
Re: Wezenpensioen uitkering
Of je recht hebt op een wezenpensioen hangt helemaal af van het pensioenreglement. Dat is iets wat afhangt van de afspraken die de werkgever van je vader in het verleden met NN heeft gemaakt.
Bij sommige pensioenregelingen heb je geen recht op wezenpensioen als je met je studie bent begonnen op het moment dat het gewone wezenpensioen al gestopt was.
Wellicht had je vader nog een pensioenreglement in zijn administratie, of kun je bij zijn werkgever het pensioenreglement krijgen? Dat is misschien een snellere manier dan op NN wachten.
Bij sommige pensioenregelingen heb je geen recht op wezenpensioen als je met je studie bent begonnen op het moment dat het gewone wezenpensioen al gestopt was.
Wellicht had je vader nog een pensioenreglement in zijn administratie, of kun je bij zijn werkgever het pensioenreglement krijgen? Dat is misschien een snellere manier dan op NN wachten.
Dank voor de reactie.
Ik zal inderdaad even op onderzoek uit gaan of ik het regelement kan krijgen bij zijn toenmalige werkgever.
Maar vooralsnog, je kan toch niet zomaar iemand 2 jaar bezig houden hiermee? Valt hier nog wat op te verhalen denk je?
Ik zal inderdaad even op onderzoek uit gaan of ik het regelement kan krijgen bij zijn toenmalige werkgever.
Maar vooralsnog, je kan toch niet zomaar iemand 2 jaar bezig houden hiermee? Valt hier nog wat op te verhalen denk je?
Het excuus van NN dat je te laat zou zijn is op deze manier in elk geval niet echt geloofwaardig van ze... Maar ik zou het ook weer niet logisch vinden als je, als je geen recht op het geld zou hebben, dan toch een vergoeding zou krijgen omdat het zo lang heeft geduurd. Ik weet niet of je alleen bij NN een klacht in kunt dienen, of dat het ook elders zou kunnen.