LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Florius personeelscrisis!
Florius personeelscrisis!
Zojuist belde ik met Florius om een kopie van mijn saldo-opgave te vragen. Een dame aan de andere zijde van de lijn nam aan met de mededeling dat "alle medewerkers" bezet waren. Het enige wat ik kon doen was mijn gegevens achterlaten zodat Florius mij terug zou bellen. Op zich niet zo erg maar dat zou dan zijn : binnen twee werkdagen! Niet twee uur ofzo, nee twee werkdagen. In de wacht blijven kon ook niet. Wat zijn dit voor een middeleeuwse wachttijden? Waarom kan dit overigens niet gewoon online? Ja, een mailtje sturen dat kan. Ben benieuwd wat de wachttijden daarvan zijn. Florius kent dus niet alleen een kredietcrisis maar ook een personeelscrisis.
Re: Florius personeelscrisis!
Als je wilt dat je meteen of bijna meteen iemand aan de lijn krijgt, dan betekent dat dus dat er een hoop mensen klaar zouden zitten voor áls er misschien gebeld wordt. Dat moet dan allemaal wel door de klanten worden betaald. Als je dat geld er voor over hebt, dan moet je niet naar een budget-aanbieder zoals Florius gaan, maar naar (ik noem maar wat) Abn Amro. Waarschijnlijk hebben ze daar meer mensen die je sneller te woord kunnen staan, maar zullen hun producten dus net iets duurder zijn. Het is dus een kwestie van je eigen keuzes maken.
Re: Florius personeelscrisis!
Meneer of mevrouw Kweenie.
Budget-aanbieder? Ik weet niet waar u dat vandaan haalt, maar Florius, vanouds Bouwfonds, kun je toch echt niet zo omschrijven. Het gaat er ook niet om dat je gelijk wordt geholpen, maar een redelijke antwoordtermijn. Twee dagen bij de telefoon wachten slaat nergens op.
Budget-aanbieder? Ik weet niet waar u dat vandaan haalt, maar Florius, vanouds Bouwfonds, kun je toch echt niet zo omschrijven. Het gaat er ook niet om dat je gelijk wordt geholpen, maar een redelijke antwoordtermijn. Twee dagen bij de telefoon wachten slaat nergens op.
Re: Florius personeelscrisis!
@Osta
Florius is toch echt een budgetaanbieder hoor.
Uitgekleede produkten voor een uitgeklede rente.
Even geduld dus maar.....
Succes
Florius is toch echt een budgetaanbieder hoor.
Uitgekleede produkten voor een uitgeklede rente.
Even geduld dus maar.....
Succes
Re: Florius personeelscrisis!
Florius mag dan wel de opvolger van Bouwfonds zijn, het is óók een (budget)label van Abn Amro. Het is niet voor niets dat ik de vergelijking met Abn Amro maakte.
Over wat een 'redelijke antwoordtermijn' is, valt natuurlijk te twisten. Ik zou denken dat je voor hypotheekzaken je niet altijd à la minute antwoord op je vragen hoeft te hebben, omdat het vaak lange-termijn producten zijn, waarin niet heel snel iets verandert. Bij een vraag over je hypotheek is het dan ook vaak niet heel erg als het een paar dagen duurt. Bij bijvoorbeeld een betaalrekening is het vaker belangrijk dat er snel wordt gereageerd, omdat je anders wellicht een paar dagen zonder geld zit.
Er zijn op beide zaken natuurlijk uitzonderingen, maar je moet dan wel bedenken dat de structuur van de hele organisatie in het ene geval anders is dan in het andere geval. En dat je dus niet 'even' de organisatie kunt 'versnellen' door extra mensen in te huren.
(Overigens even terzijde, voor betrouwbare informatie zou ik zelf liever even willen wachten op een deskundig antwoord, dan dat ik snel geholpen zou worden door een call center dat wellicht weinig kennis van zaken heeft.)
Over wat een 'redelijke antwoordtermijn' is, valt natuurlijk te twisten. Ik zou denken dat je voor hypotheekzaken je niet altijd à la minute antwoord op je vragen hoeft te hebben, omdat het vaak lange-termijn producten zijn, waarin niet heel snel iets verandert. Bij een vraag over je hypotheek is het dan ook vaak niet heel erg als het een paar dagen duurt. Bij bijvoorbeeld een betaalrekening is het vaker belangrijk dat er snel wordt gereageerd, omdat je anders wellicht een paar dagen zonder geld zit.
Er zijn op beide zaken natuurlijk uitzonderingen, maar je moet dan wel bedenken dat de structuur van de hele organisatie in het ene geval anders is dan in het andere geval. En dat je dus niet 'even' de organisatie kunt 'versnellen' door extra mensen in te huren.
(Overigens even terzijde, voor betrouwbare informatie zou ik zelf liever even willen wachten op een deskundig antwoord, dan dat ik snel geholpen zou worden door een call center dat wellicht weinig kennis van zaken heeft.)
Re: Florius personeelscrisis!
Beste Rense,
Bedankt voor uw reactie. Wellicht dat Florius nu door het leven gaat als Budgetaanbieder maar dat was het niet. Niet toen ik in 2004 bij Bouwfonds hypotheken een hypotheek kreeg.
Quote website:
Januari 2006: Bouwfonds Hypotheken wordt ondergebracht in de ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. die de handelsnaam Bouwfonds Hypotheken voert.
Maart 2007: Bouwfonds Hypotheken, handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V., ondergaat een naamswijziging. De nieuwe handelsnaam is Florius.
In feite valt het m.i. dus nog steeds onder de ABN vlag.
Maar goed, we wachten rustig af wanneer en óf er een belletje gaat komen.
Bedankt voor uw reactie. Wellicht dat Florius nu door het leven gaat als Budgetaanbieder maar dat was het niet. Niet toen ik in 2004 bij Bouwfonds hypotheken een hypotheek kreeg.
Quote website:
Januari 2006: Bouwfonds Hypotheken wordt ondergebracht in de ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. die de handelsnaam Bouwfonds Hypotheken voert.
Maart 2007: Bouwfonds Hypotheken, handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V., ondergaat een naamswijziging. De nieuwe handelsnaam is Florius.
In feite valt het m.i. dus nog steeds onder de ABN vlag.
Maar goed, we wachten rustig af wanneer en óf er een belletje gaat komen.
Re: Florius personeelscrisis!
@Kweenie,
Bedankt voor de reactie. U heeft echter mijn eerste post niet goed gelezen. Ik héb geen vraag over één of ander product of wil geen advies over wat dan ook. Ik wil simpel vragen of men mij een kopietje wil sturen. Niets meer, niets minder. Dat je daar binnen twee dagen voor teruggebeld moet worden is absurd. Dát is de essentie van mijn post.
Overigens, de mevrouw die mij te woord stond om te vertellen dat ze me niet te woord kon staan had in de tijd van ons gesprek al 10 kopieën kunnen versturen.
Bedankt voor de reactie. U heeft echter mijn eerste post niet goed gelezen. Ik héb geen vraag over één of ander product of wil geen advies over wat dan ook. Ik wil simpel vragen of men mij een kopietje wil sturen. Niets meer, niets minder. Dat je daar binnen twee dagen voor teruggebeld moet worden is absurd. Dát is de essentie van mijn post.
Overigens, de mevrouw die mij te woord stond om te vertellen dat ze me niet te woord kon staan had in de tijd van ons gesprek al 10 kopieën kunnen versturen.
Re: Florius personeelscrisis!
Ik heb uw post wel gelezen en ik weet dat u geen vraag heeft over een of ander product. Maar ik begrijp niet waarom er per sé zo snel een antwoord zou moeten komen. Dus om even een wedervraag te stellen, wat is er erg aan als de saldo-opgave een paar dagen op zich laat wachten?
Overigens denk ik dat het nog wel een paar dagen langer duurt voordat u het afschrift in huis heeft, en het zal waarschijnlijk ook wel wat geld kosten, omdat het wel enig extra werk geeft om zulke opgaves 'handmatig' uit de systemen te halen.
Verder zult u zich wellicht ook bewust zijn van het feit dat florius een bedrijf is dat bewust via tussenpersonen werkt. Vragen en contact moeten dus in eerste instantie via het tussenpersoon gaan. Florius zelf heeft daarom waarschijnlijk geen (grote) klantenservice. Als u toch zelf vragen aan de maatschappij wilt stellen, en daar ook snel antwoord op zou willen hebben, dan had u beter een maatschappij kunnen kiezen die ook direct aan de klanten verkoopt/communiceert.
Overigens denk ik dat het nog wel een paar dagen langer duurt voordat u het afschrift in huis heeft, en het zal waarschijnlijk ook wel wat geld kosten, omdat het wel enig extra werk geeft om zulke opgaves 'handmatig' uit de systemen te halen.
Verder zult u zich wellicht ook bewust zijn van het feit dat florius een bedrijf is dat bewust via tussenpersonen werkt. Vragen en contact moeten dus in eerste instantie via het tussenpersoon gaan. Florius zelf heeft daarom waarschijnlijk geen (grote) klantenservice. Als u toch zelf vragen aan de maatschappij wilt stellen, en daar ook snel antwoord op zou willen hebben, dan had u beter een maatschappij kunnen kiezen die ook direct aan de klanten verkoopt/communiceert.
-
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07
Re: Florius personeelscrisis!
Waar mensen zich druk over maken!
Adviseur bellen en die stuurt even een mailtje naar Florius.
Heeft het haast? Adviseur belt zijn eigen contacten bij Florius en de volgende dag ligt het overzicht er al.
Overigens: Florius heeft wellicht geen briljante voorwaarden, maar ook niet slecht: bij een budgethypotheek moet ik allereerst aan boete bij verkoop en koppelverkoop denken. De Florius 2,3 en 4 kennen alleen offerterente = passeerrente. Florius12 dagrente.
Bouwfonds had wel beter voorwaarden, maar was ook duaal. Het is maar net wat je wilt.
Adviseur bellen en die stuurt even een mailtje naar Florius.
Heeft het haast? Adviseur belt zijn eigen contacten bij Florius en de volgende dag ligt het overzicht er al.
Overigens: Florius heeft wellicht geen briljante voorwaarden, maar ook niet slecht: bij een budgethypotheek moet ik allereerst aan boete bij verkoop en koppelverkoop denken. De Florius 2,3 en 4 kennen alleen offerterente = passeerrente. Florius12 dagrente.
Bouwfonds had wel beter voorwaarden, maar was ook duaal. Het is maar net wat je wilt.