daklekkage
Geplaatst: 11 mei 2009 18:27
Sinds enige weken is er in het appartementencomplex in Groningen waar ik een woning huur sprake van een lek in het dak. De verhuurder is Nijestee.
In de eerste instantie had alleen de bewoner op de bovenste verdieping last van deze lekkage maar sinds 25 april heeft de wateroverlast zich verder naar beneden verplaats via de ruimte waar alle afvoerpijpen zitten tot aan het appartement op de begane grond waar ik woon. Ik heb die dag direct melding gemaakt van het probleem, aangezien het in het weekeinde was moest ik behoorlijk aandringen om iemand langs te laten komen.
Mij werd toegezegd dat er op maandag 27 april iemand zou komen om het dak te repareren maar uiteindelijk stond er niet eerder dan woensdag 29 april iemand op het dak om een noodreparatie uit te voeren. Door alle regenbuien was er echter inmiddels zoveel vocht onder de isolatieplaten gekomen dat bijna twee weken later het water nog naar beneden druppelt. Of dit nadruppen betreft betwijfel ik aangezien het na elke regenachtige dag weer erger lijkt te gaan lekken. De dakdekker die ingehuurd was door Nijestee was overigens van mening dat het dak vernieuwd moet worden.
Ook de andere buren in het complex hebben in verschillende gradaties last van waterschade. Nijestee lijkt echter niet van plan haast te maken met het vervangen van het dak en is van mening dat wij geduld moeten hebben tot al het water onder de platen weg is. Zij zijn het ook niet eens met de mening dat het dak vervangen moet worden.
Kan Nijestee het er op deze manier op aan laten komen? Wij zitten nu al enkele weken met natte woningen en Nijestee lijkt niet van plan om het probleem op korte termijn aan te pakken. Uiteraard ben ik verzekerd tegen waterschade via mijn inboedelverzekering, maar ik ben van mening dat Nijestee veel te lang gewacht heeft met een reparatie aangezien op 28 maart jl. al melding gemaakt was door de bewoner op de derde etage van de lekkage.
In de eerste instantie had alleen de bewoner op de bovenste verdieping last van deze lekkage maar sinds 25 april heeft de wateroverlast zich verder naar beneden verplaats via de ruimte waar alle afvoerpijpen zitten tot aan het appartement op de begane grond waar ik woon. Ik heb die dag direct melding gemaakt van het probleem, aangezien het in het weekeinde was moest ik behoorlijk aandringen om iemand langs te laten komen.
Mij werd toegezegd dat er op maandag 27 april iemand zou komen om het dak te repareren maar uiteindelijk stond er niet eerder dan woensdag 29 april iemand op het dak om een noodreparatie uit te voeren. Door alle regenbuien was er echter inmiddels zoveel vocht onder de isolatieplaten gekomen dat bijna twee weken later het water nog naar beneden druppelt. Of dit nadruppen betreft betwijfel ik aangezien het na elke regenachtige dag weer erger lijkt te gaan lekken. De dakdekker die ingehuurd was door Nijestee was overigens van mening dat het dak vernieuwd moet worden.
Ook de andere buren in het complex hebben in verschillende gradaties last van waterschade. Nijestee lijkt echter niet van plan haast te maken met het vervangen van het dak en is van mening dat wij geduld moeten hebben tot al het water onder de platen weg is. Zij zijn het ook niet eens met de mening dat het dak vervangen moet worden.
Kan Nijestee het er op deze manier op aan laten komen? Wij zitten nu al enkele weken met natte woningen en Nijestee lijkt niet van plan om het probleem op korte termijn aan te pakken. Uiteraard ben ik verzekerd tegen waterschade via mijn inboedelverzekering, maar ik ben van mening dat Nijestee veel te lang gewacht heeft met een reparatie aangezien op 28 maart jl. al melding gemaakt was door de bewoner op de derde etage van de lekkage.