Klanttevredenheid??
Geplaatst: 11 mei 2009 19:31
Hoe kan je de klant nog tevreden stellen? Een familie boekt bij ons bedrijf een dagje uit met fietsen, varen, eten op een dag in het weekend. Hiervoor wordt 15% aanbetaald en principe wordt gehandeld volgens de uniforme voorwaarden horeca. Helaas werd een familielid zeer ernstig ziek. Een dag vooraf wordt afgebeld. Heel begrijpelijk in dit geval en om niet onredelijk volgens de regeltjes te handelen hebben wij als bedrijf de klant een tegoedbon ter waarde van de aanbetaling aangeboden (1 jaar geldig). De kosten voor de fietsen die via een verhuurbedrijf aan ons bedrijf worden geleverd hebben wij voor onze rekening genomen. Nu binnen een maand de geldigheidstermijn van de tegoedbon vervalt neemt weer een ander familielid met ons contact op omdat de persoon in kwestie is overleden en of zij (dus iemand anders dan diegene die heeft betaald) het geld terug kan krijgen. Wij hebben aangeboden de termijn van de tegoedbon opnieuw met ruim een jaar te verlengen en dat deze inwisselbaar is bij alle onderdelen van het bedrijf en ook dat deze door iemand anders dan de op de naam gestelde mag worden gebruikt. Ons wordt verweten dat wij ons zakelijk opstellen. Zijn wij nou onredelijk?