LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Capabel Onderwijs Groep

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Bianca1989
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2012 14:49

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Bianca1989 »

@mo84: Het heeft er inderdaad niets mee te maken of het 2008 of 2012 is, maar dit was ook niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde met 'tijd' de maanden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het waarschijnlijk makkelijker gaat zijn om een stageplaats in januari te vinden dan b.v. in september aangezien dan veel stagiaires van het ROC beginnen met stages.

In mijn eerste bericht heb ik vermeld waarom ik het geldklopperij vind. Om het verhaal kort te maken. Ik heb mij aangemeld, kreeg zaken omtrent de aanmelding niet op tijd te horen waardoor ik kon kiezen om 2000,- annuleringskosten te betalen of een opleiding bij hun op een lager niveau te doen die ik helemaal niet leuk vind.

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door 93KIM »

Beste mensen,

Ik ben van plan Capabel Onderwijs te gaan doen in Amsterdam.
Ik ga in Augustus starten met de opleiding Doktersassistente.
Maar voordat ik mij aanmeld , ik wil eerst de open dag bezoeken en dat is op 27 Juni. De opleiding begint 21 Augustus... Ben ik dan niet laat met het inschrijven?

Ik heb veel informatie gelezen op het internet, positieve en vooral veel negatieve ervaringen. Maar dat verschilt per persoon, vestiging en hoe gemotiveerd je bent.
Heeft er iemand in Amsterdam Capabel Onderwijs gevolgd? Zo ja, kan je je ervaring delen svp?

En binnen hoeveel weken/maanden krijg je antwoord nadat je hebt aangemeld?

Alvast bedankt.

Gr Kim

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door 93KIM »

Niemand?????

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door kuklos »

Kijk eens bij subforum "Cursussen en Opleidingen", daar staat een topic over EXACT hetzelfde onderwerp.

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door 93KIM »

Beste Kuklos,

Zou je zo vriendelijk zijn om het link van die topic hier te plaatsen svp?
Want ik heb gekeken en kon het topic over hetzelfde onderwerp niet vinden.

Bij voorbaat dank.

Liefs,
Kim

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door kuklos »

Zo te zien heb je het al gevonden.

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door 93KIM »

Ja. Ik heb het gevonden. :D

Louise88
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2012 11:34

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Louise88 »

Reactie op kim :

Ik kom ook uit de omgeving van amsterdam, maar ik hoorde daar alleen maar negatieve berichten over, ik heb gegeken hoe het was rijden naar Leeuwarden, aangezien het daar wel positief was. Uiteindelijk ben ik een jaar heen en weer gegaan naar Leeuwarden en dat was perfect !

Louise88
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2012 11:34

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Louise88 »

Hier was ik dan nogmaals, nu totaal niet positief

Ik ben zo ontzettend kwaad ! Ik heb mijn opleiding pw3 goed behaald en geslaagd, 2 april jongstleden. Je hoort binnen 8 weken je diploma te hebben ontvangen. Nou ik dus even niet ! Ik denk na 10 weken ik ga maar weer eens bellen met het hoofdkantoor ;

11 Juni , 9:00 : ja mevrouw de afdeling die u moet hebben heeft het nu erg druk, ik regel een terugbel verzoek voor u.
12 juni 16:00 Ik ben weer terug was nog niet gebeld. : ja mevrouw deze persoon zit nu niet op zijn werkplek ik laat u terug bellen. ( grrr )
13 juni zelfe verhaal als 12 juni
14 juni 15:00 Ik verbind u even door met de juiste afdeling, ( eindelijk gelukt ) ook een aardige vrouw die over de diploma's ging. Wat blijkt nou, mijn diploma is kwijt !!!! Maar dat dossier lag alweer ergens in een bakje, waar nooit meer naar om wordt gekeken, tot dat de (ex)cursist zelf op beld met vragen.. Heel fijn! Ze ging nu mijn leer/stagecoach mailen en bellen met het verzoel om de kopieeen toe te sturen, maar die was net met vakantie, of juist net geweest dus dat kon wel even duren. Maar wat ze wel meteen ging regelen was een papier waar op stond dat ik op Intensie van slagen stond, zodat ik dit aan werkgevers kon laten zien. Dus ik zei oke dat is goed. ( u heeft dat binnen 1 week )

29 juni ga maar weer eens bellen want heb nog steeds niks ontvangen maar ben nu wel aan het solliciteren. We regelen een terugbel verzoek voor u, want er is niemand aanwezig op de afdeling

nou oke, ik denk dan zullen ze maandag wel terug bellen.

vandaag weer naar capabel gebeld, en nu wat minder lief aangezien ik gewoon recht heb op dat papiertje en een vlugge afhandeling ! betaal niet voor niks 3600 euro en leer me een slag in de rondte. : o mevrouw ja dat kan wel kloppen dat u nog niet terug bent gebeld, deze gene is op vakantie tot volgende week maandag ( met een vreselijke zeikstem, wou haar wel door die hoorn heen trekken, boeide er echt gewoon helemaal niks ) Ik : is er niet iemand anders die ik dan kan spreken, want ik neem hier geen genoegen meer mee. Zij: nee. Ik : kan ik een klacht insturen ? Zij; Ja. Ik: waar heen dan ?!?! en hoe ?! (grr) Zij: jaaaa dat moet je dan maar via de website doen, goedemiddag mevrouw! Beng de hoorn er op.

En daar kon ik het mee doen, en nergens iets te vinden natuurlijk op de website over klachten (lekker makkelijk ) ik ga gewoon nu nog een keer bellen, hopelijk krijg ik nu een ander aan de telefoon, en dan vraag ik het gewoon hoger op.

andere mensen hier ook ervaring mee ?!

ZO ff mn frustratie eruit getypt...
groetjes mij

*Kleintje
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2011 15:51

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door *Kleintje »

Ik kreeg bij Capabel les van Siegbert van C. google zijn naam maar eens.
En die leerde ons hoe te herkennen van sexueel misbruik bij kinderen.. De etterbak..

kimzsavv
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2013 00:23

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door kimzsavv »

De laatste reactie in dit forum is uit 2010. Ikzelf ben in november 2012 begonnen met de opleiding Sociaal maatschappelijk dienstverlener in Den Haag. En ik heb ontzettend veel klachten:

1) We zitten met +/- 35 mensen in een lokaal van 20 m2. Er is geen luchtsysteem en als je de kleine raampjes open zet hoor je elkaar niet meer door de treinen die constant langsrijden. Ook hebben we halfwerkende computers. Als je je eigen laptop meeneemt, is er geen wifi en zijn er geen verlengsnoeren, waardoor je laptop halverwege de les uitvalt.

2) Onze lerares hoort ons de te behandelen stof uit te leggen, maar dit gebeurd half. Het vak waar we het eerste blok de meeste aandacht aan hoorde te besteden is niet gegeven, omdat de lerares het boek ervan nog niet had...

3) Onze lerares vraagt om documenten op te sturen voor feedback, maar ze geeft niemand uiteindelijk feedback.

4) Er is ontzettend veel onduidelijkheid, wat chaos veroorzaakt. Niemand weet in de eerste zes weken van het jaar wat nou precies de bedoeling is, omdat de docent het niet weet.

5) De te behandelen stof wordt tijdens de les door de docenten uit het boek op het bord geschreven. Als je een vraag stelt krijg je soms gewoon een fout antwoord van je docent!



Wat ik erg vind, is dat ze je meer dan 4000 euro laten betalen voor een opleiding die de kans tot niet slagen alleen maar vergroot. Het is alsof ze juist willen dat je 'net' niet slaagt. Dan hebben ze namelijk de oplossing dat je nog 1-3 maanden extra kunt blijven om je examen vooralsnog te halen. Wel voor een "dikke" vergoeding natuurlijk! Net als dat je 95 euro mag betalen voor herkansingen.

Het is dat ik alles tot nu toe netjes bij hou. Ik zou net zo goed zelf daar voor de klas les kunnen gaan geven, want ik heb op dit moment beter overzicht over de opleiding dan mijn docent :S


Zijn er op dit moment nog anderen die met deze opleiding in de knoop liggen?

kimzsavv
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2013 00:23

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door kimzsavv »

Oh ik zie nu dat er nog veel meer reacties na 2010 zijn geweest! ga ze maar is lezen! :shock:

ikgaalseenspeer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2013 11:19

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door ikgaalseenspeer »

Capabel is best een goede opleiding. Je moet wel echt doorzettingsvermogen hebben en moeite doen ongeacht wat je niveau is,want het zijn verslagen van verslagen van verslagen wat ze willen. Zolang je er steeds bent en alles maakt valt het goed te doen. Ik vond de lessen goed, veel persoonlijke begeleiding en goede voorbereidingen op de examens. Je leert veel in een jaar. Wel vind ik, dat je je nergens echt in verdiept,maar dat kan ook niet in een jaar.Als je hierna bv een korte gerichte cursus doet als aanvulling dan ben je er helemaal. Je leert in deze opleiding goed naar jezelf tekijken, het draait veel om zelfreflectie. Ik heb SMD niv 4 gedaan in rotterdam,ik heb deze opleiding puur gedaan zodat ik snel mn MBO zou hebben en om mijzelf te bewijzen dat ik kan studeren. Nu ga ik iets heel anders doen dus ik weet niet hoe serieus de opleiding op werk gebied wordt genomen. Je stageplek is hierbij denk ik heel belangrijk.

ikgaalseenspeer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2013 11:19

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door ikgaalseenspeer »

Het is trouwens haast altijd zo dat jeop een particuliere school voor je her moet betalen. 95,- is niet eens een heel hoog bedrag als je kijkt naar de andere scholen.Btw, als zorgt dat je je opleiding in een x betaald dan krijg je veel beslastingsgeld terug, ik kreeg 1700,- terug :) Verder super relaxt die ''loopholes''. Het wordt gezien als een volledige opleiding dus niet deeltijd, terwijl je maar 1 dag in de week naar school gaat, hierdoorkrijg je dan ook volledige studiefinanciering.Wel is de studiebelasting een hele dag en stage 2-3 dagen maar dat is pas na een half jaar. Ik heb altijd gewoon 20 uur kunnen werken.

a.n.i.t.a.
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2013 19:14

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door a.n.i.t.a. »

Hallo,

Ook ik heb ontzettend veel klachten over Capabel onderwijsgroep.
Vooral over de organisatie er van.
Ik zou een halfjarig traject apothekersassistente beginnen. Dit is door veel heen en weer gecommuniceer niet gelukt. Ik heb een klachtenbrief naar ze gestuurd en ook een e-mail naar de onderwijsinspectie gestuurd. Nu heb ik antwoord van capabel gekregen met een excuus en dat ik de opleidingskosten van een half jarig traject mag betalen i.p.v. een jaar. Want ben inmiddels dan maar gestart met een 1 jarig traject,
Maar ik probeer er nu achter te komen hoe duur een half jarig traject van apothekersassistente is.
Wellicht dat iemand mij daarbij kan helpen? Dat zou fantastisch zijn! :)

Groetjes Anita.

MYN01
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:38

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door MYN01 »

Er word hier beweerd dat Capabel op zwarte lijst staat e.d.?
Maar dat zie ik nergens hoor, op de site van onderwijsinspectie staat de opleiding gewoon als
voldoende aangeschreven.

Doe zelf dierenartsassistent-paraveterinair bij Capabel.
Leuke klas, leuke docent met verstand van zaken, super stage adres en ziet er naar uit dat de meesten van onze klas gewoon gaan slagen.
Er zijn heus verbeterpunten hoor, zonder twijfel. Veelal bij hoofdkantoor.
Maar meeste gedoe heb ik zelf toch met DUO gehad.
Het blijft voor hen heel moeilijk te begrijpen dat je uitwonend bent en zelfs als je tocht echt een ander adres dan je ouders hebt..
Misschien puntje voor ander forum onderwerp :roll:

Maar het gaat om door zetten en eigen inzet, en ja het kost wat, maar alle opleidingen kosten geld.
AOC in leeuwarden vond ik zelf erg teleurstellend.
En wat betreft de eerdere opmerkingen, let altijd op de kleine letters, maar meeste word wel duidelijk verteld hoor.
Viel me wel op dat uit leeuwarden de meeste positieve berichten kwamen, zijn de friesen dan toch niet zo stug als men denkt ? :D

Enfin, voor mensen die twijfelen, laat je zo goed mogelijk informeren door Capabel en idd vraag mensen die deze opleiding gedaan hebben.
Maar is eenmaal zo dat je zelf veel inzet moet tonen, maar ja het is ook niet voor niets een volwassen opleiding.. (vanaf 18jaar)
Als je begint een paar tips:
- Zoek ruim van tevoren stage, voorjaar/zomer.
- Ga bij jezelf eerlijk na of je echt een doorzetter bent en dit aan kunt.
- Plan je opdrachten en lesstof zorgvuldig (moet toch lukken voor 18 jarigen).

Wat betreft reacties over stages. Feit is (bij paraveterinair opleiding) dat ROC en AOC veel contracten/contacten met adressen hebben en dus 'voorrang' krijgen.
Maar het scheelt wel als je gewoon netjes een brief (zoals het hoort) schrijft met een keurige cv.
Ik heb zelf gemerkt dat als je persoonlijk langs komt, er ook veel mogelijk is.
Vind het persoonlijk erg fijn dat je veel in praktijk moet leren.
Je leert uit theorie wel wat je moet doen, voor theorie mensen hartstikke leuk, maar je leert in praktijk echt waarom je dat doet. En voor iemand zoals, mij die graag bezig is, werkt dat perfect. Geen langdradige theorie lesweken, maar gewoon één les stampen en lekker in de praktijk toepassen.
Maar ja, dit is mijn mening..

Fernando
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2013 16:05

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Fernando »

Beste mensen,

Graag zou ik alle mensen die een opleiding hebben gevolgd bij Capabel Onderwijs Groep en zijn benadeeld door de onderwijs instelling vragen om contact met mij op te nemen.

Zelf heb ik in 2009 een opleiding gevolgd bij capabel en ging er van alles mis.
Ipv van een diploma heb ik vandaag de dag een schuld overgehouden van €5000,-

Bij de inschrijving ging er wat mis volgens capabel waardoor ik niet kon starten op de door mij gewenste data. Geen probleem op zich omdat capabel aangeeft dat het voorkeur data zijn en niks gegarandeerd kan worden. Ondertussen is er wel geld afgeschreven van mijn rekening voor de maand september terwijl ik in oktober pas kon starten.

Na 2 lesweken heb ik besloten om alsnog met de opleiding te stoppen omdat de lesstof onder de maat was en in steeds meer een indruk kreeg dat het capabel alleen om het geld gaat. Ik heb de voorwaarden gelezen hiervoor en heb toen een brief gestuurd naar capabel met mijn opzegging. Zodat ik er vanaf kan komen met een 40% schuld van de hoofdsom.Dit staat vermeld in hun voorwaarde: Bij stoppen van de opleiding binnen de eerste maand na startdatum word er 40% in rekening gebracht. ( Voor de duidelijkheid! ik ben gestart in oktober en heb de brief in de 3de lesweek van oktober opgestuurd )

Ik heb toen een tijd niks meer gehoord van Capabel totdat ik een rekening thuis gepresenteerd kreeg van ongeveer €4000,- (100% van het jaarlijkse lesgeld)

Naderhand heb ik contact opgenomen met capabel over mijn uitschrijving en toen hebben ze mij verteld dat ik wel het 100% bedrag verschuldigd was omdat ik volgens hun systeem in september begonnen ben met de opleiding!!!!!!

Dit zijn in mijn ogen maffiapraktijken en ik heb toen niet betaald tot ik me moest verantwoorden voor een rechter via GGN incassobureau. De rechter heeft Capabel in het gelijk gesteld omdat ik zelf verantwoordelijk ben voor het dragen van een juiste afhandeling van uitschrijven?

Ik had geen zwart op wit bewijs meer dat mijn startdatum in oktober was. Ik had zelf wel aangegeven dat ik in september wou beginnen maar dat kon volgens capabel toen niet! Bij het sturen van mijn brief heb ik een aantal dagen later ook alles in de papierbak gegooid.

Na alles heb ik er een schuld aan over gehouden van €5000,-
Ik ga me hierbij zeker niet neerleggen en ik ga een brief aan de minister van onderwijs richten over de fraudeleuze praktijken die hier plaats vinden. Op het hoger onderwijs bestaat er een wet die ervoor zorgt dat een onderwijsinstelling alleen collegeld kan incasseren voor de maand dat er daadwerkelijk op de school gestuurd is. Dus stop jij na 4 maanden? betaal je 4 maanden!

Belachelijk vind ik het dat dit op het MBO niet doorgevoerd word. Uitermate is dit een perfecte wetgeving voor een onderwijsinstelling zoals Capabel!

Als jullie willen dat ik jullie contactgegevens vermeld in mijn brief naar de minister voor als gedupeerde door deze instelling stuur mij al te graag een email met de volgende gegevens naar:

[email protected]

-Naam voluit
-Onderwijs locatie van capabel en welke opleiding
-jaargang opleiding
-email en eventueel telefoonnummer.

Groetjes Fernando Calor.

Of in een prive bericht!






Ik heb hierna een tijd niks meer gehoord van capabel

Mijn opzeggin

mevrouw m
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2013 00:31

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door mevrouw m »

helaas heb ik ook een minder leuke ervaring met capabel onderwijs.
ik zit in een soort gelijke situatie als de bovenstaande persoon.

wie heeft zich in 2009 aangemeld voor een opleiding en een inschrijf formulier toegestuurd?
graag wil ik je vragen om mij een prive bericht te sturen.

Gesloten