Pagina 1 van 1
A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 13 mei 2009 10:29
door bobdebouwert
onderstaande brief heb ik vandaag naar de directie aldaar gestuurd !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Beste mensen,
Vandaag woensdag 13 mei word ik 9.27 uur Anoniem gebeld
op mijn 06 5X 12X 51X gsm nummer
Komt iemand aan de lijn die zegt van ADT te zijn en dat er een stroomstoring
is in mijn bedrijf op de kanaalweg XX te Capelle ad IJssel.
Wordt mij gevraagd e.e.a. uit te zoeken en terug te bellen.
Ik zoek de zaak uit en bel 9.38 uur Niet Anoniem terug met mijn gsm
nummer 06 5X 12X 51X met de mededeling dat er door de eneco onderhouds
werkzaamheden zijn waardoor alle winkels aldaar geen stroom
hebben tussen 9.30 en 15.00 uur.
Het eerste wat ik te horen krijg , wat is uw code ?
Sorrie maar ik ga echt niet van alle bedrijven waar ik klant ben
alle code's noteren, maar bovendien ik bel toch Niet Anoniem ?
Of gaan jullie ervanuit dat net in die tussenliggende 11 min. mijn tel.
gestolen is ??? wat een bull **** !
Het komt erop neer dat mijn reactie verder niet serieus genomen wordt.
U kunt geboortedatum vragen, geboorteplaats, rijbewijsnummer maar
niet die achterlijke code die niet eens te onthouden is omdat het geen
woord of zin is!
OM jullie even duidelijk te maken hoe onzinnig die code is heb ik nu een code
voor jullie:
FGTTD 7738389294737 FGR7
De volgende keer dat IK weer Anoniem gebeld wordt door jullie oudbollige
organisatie, dan wil IK eerst mijn code horen, anders neem jullie niet serieus !
gelijke monniken , gelijke kappen, heet zoiets !
prettige dag verder nog,
Rxxxxx Cvxxxxx de Kxxxxxx.
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 13 mei 2009 13:37
door Guardian72
Bob,
Je vergeet een ding.
Gegevens zoals geboortedatum e.d zijn te vinden voor wie goed zoekt.
Zo`n alarm code heeft meerdere functies.
Als je belt voor onderhoud (waarom is dat trouwens niet van te voren gemeld? Eneco kondigt zulks toch wel aan, hoop ik) of om een andere tijd dan de normale te melden - zal je met je code aan moeten tonen dat jij bevoegd bent om die melding te doen.
Maar, als je bijvoorbeeld overvallen word, is diezelfde code met een andere wijze een signaal naar de centrale dat het mis is, en schakelt men de politie in.
Om hier nu van over de rooie te gaan is mijns inziens onjuist, daar het systeem bedoeld is om misbruik te voorkomen.
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 13 mei 2009 14:05
door bobdebouwert
Guardian,
Jij vergeet een ding !
Ik heb terug gebeld toen de melding kwam na 11 min. zonder de code te vermelden, want die weet ik simpelweg niet !
nou de politie moet nu nog komen !
Dus die code is echt oudbollige burocratie, van stoffige directieleden met grijze haren en zwarte pakken, die beter in een bejaardenhuis kunnen gaan zitten.
Totaal nutteloos, uit de tijd van toen er nog geen GSM was en iedereen achter een buro zat en in een dikke map op afabet e.e.a na kon kijken.
Trouwens toen ik gebeld werd zat ik in de auto, stel dat ik aan iedereen een code vooraf vraag voordat ik hem serieus neem , das precies hetzelfde !!
Bovendien stel ik ben wel op de zaak, en een overvaller zet een pistool op me hoofd en ik moet ADT terug bellen, denk je dat ik dan niet ff naar die Map loopt waar die code instaat ??
Echt volkomen onzin zo'n code,
bedrijfsblindheid ten top, wanneer zouden ze eens wakker worden bij ADT ?
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 13 mei 2009 14:13
door dhc
Beste Bob,
is dat handig, al je bedrijfsgegevens, inclusief je makkelijk te achterhalen gsm nummer, hier te vermelden?
De goedbedoelde kruisjes staan voor een 3,2 en 7! Moeilijk hè?
Je vraagt om zo om problemen!! Ieder malafide bedrijf kan zo misbruik maken van je "goedheid".
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 13 mei 2009 16:15
door Toolboy
Geplaatst op 14 Apr 2009 16:51 door marcel de groot
--------------------------------------------------------------------------------
wij lazen vol ontsteltenis een negatieve reactie op dit forum over trebor vastgoed ook werkend onder de naam
www.bobdebouwert.nl
bij ons op de schieweg te rotterdam een totaal renovatie gedaan van een 60M2 appartement, nw. cv gemonteerd, alle plafonds vervangen, alle muren scheuren uitgehakt en met gaasband alles prof. gestuct.
ook de keuken gemonteerd en werkelijk alle leidingen netjes onzichtbaar in de muur verwerkt.
de badkamer is creatief 30 cm vergroot in overleg en perfect getegeld/ gevoegd en gekit.
wij zijn super tevreden over de kwaliteit van het werk en zeker over de prijs.
overigens is trebor vastgoed / bobdebouwert.nl aangesloten bij de
www.vlok.nl met 12 mnd. garantie en een geschillencommissie dus bij klachten snap ik niet dat iemand daar dan geen gebruik van maakt.
op hun website kan je div. voorbeelden zien van volgens mij allemaal keurig uitgevoerde werken.
www.trebor.nl
www.bobdebouwert.nl
lid;
www.vlok.nl indien het niet naar u zin zou zijn
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 13 mei 2009 16:30
door Guardian72
Bob,
niet alleen ADT, maar ook andere meldkamers (securicor bijvoorbeeld) werken met een code (soms met een pas met een nummer).
deze code heeft 2 delen.
Een deel om 'te bewijzen' dat je inderdaad gerechtigd bent om meldingen te doen.
het tweede deel gebruik je alleen in noodsituaties.
Dus, als je gedwongen word om je alarm uit te schakelen. De meldkamer belt dan naar je toe - en dan vragen ze om je code.
Als je dan code deel 1 en 2 noemt - weten zij dat er onraad is.
Wat inderdaad wel vreemd is, is dat als je terugbelt "Ik ben gebeld, en heb nu aanvullende info" ze alsnog daarom vragen.
Maar dan nog - als Eneco onderhoud pleegt - hebben zij daar u dan niet van op de hoogte gebracht? (zijn ze verplicht!).
En als zij dat gedaan hebben - waarom wist de meldkamer dit niet?
Alleen ADT aanvallen op een bedrijfsmodel (met veiligheidscodes) die in meerdere bedrijven gebruikt word blijft mijns inziens onterecht.
Mischien zou u gewoon het beste een ander bedrijf kunnen zoeken - en dan van te voren vragen hoe men weet dat U ook daadwerkelijk gemachtigd bent om meldingen te doen.
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 13 mei 2009 18:34
door bobdebouwert
volgens eneco is er vooraf een brief gestuurd waar in zou hebben moeten staan dat er vandaag geen stroom zou zijn tussen 9-15 uur.
maar stedin doet weer het werk van eneco dus er zal wel ergens iets fout gegaan zijn.
de brief heeft ons echter nooit bereikt, dus wel lullig als de hele winkel zonder stroom zit en 4 man personeel met de armen over elkaar.
en dan ook nog eens dat gezeur van die ADT erover heen.
het lijkt mij sterk dat een overvaller eerst de stroom van de winkel uitschakeld, en dan na een uur pas gaat overvallen, want toen was de back-up accu leeg en ging het signaal naar ADT.
ik snap sowieso het verband niet tussen een stroomstoring en een overval, en dat om 9.30 uur in de ochtend.
bij ADT heb je maar EEN code, maar niet een speciale geheime code die verklapt dat het om een overval gaat, zo slim zijn ze daar nog niet, kijk dan zou het enig nut dienen !
Verder blijf ik erbij dat als je in de auto zit te gsm het ondoenlijk is om van alle bedrijven code's bij je te hebben voor als ze toevallig bellen.
want ieder bedrijf kan wel code's gaan invoeren om identiteit te checken.
oudbolligheid ten top. stemidentificatie , of makkelijk te onthouden zinnen zoals " code is : " gouden kerstboom "
maar niet: fdgebhf778t90049r57HYT zoals bij ADT.
**** nu weet iedereen me code !!!!
verder intreseerd het me niets dat mijn identiteit hier bekend is,
ik ben niet zo'n scheiterd die alleen maar anoniem durft te schrijven
in forums.
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 14 jul 2009 21:51
door dennisvw
JAMMER.
Ik merk aan uw manier van vertellen dat u zwaar gefrustreerd bent over de diensten en gebruiken van de adt meldkamer.
Zoals al eerder door iemand in dit onderwerp is uitgelegd is deze code: üw persoonlijke verificatiecode" dus voor u nog een keer, persoonlijke verificatie code voor persoonlijke verificatie doeleinden te gebruiken om vast te kunnen stellen dat u zeker meneer Pietje bent i.p.v. meneer de inbreker!!!!!!!!!!!! of de wannabe inbreker.
U kunt natuurlijk ook op dat moment het systeem in-test melden bij de meldkamer.Dus code is noodzakelijk.
en bij overval wordt er wel gebeld, maar zal er als eerst een ja/nee-vraag gesteld worden: wordt u bedreigd(bijvoorbeeld) code is niet nodig, wel als u de overvalmelding wil cancelen ivm een loos-alarm.
voor uw info: ADT heeft een van de meest geavanceerde meldkamers van europa, aangezien deze recentelijk geheel vernieuwd is.
Als ik u was zou ik gewoon even lekker gaan sporten ofzo ipv een goedbedoelde centralist af te zeuren terwijl hij secuur werk levert en u vraagt om uw code.
Wat is nu nummer herkenning in deze tijd, en dat moeten we zeker niet willen gebruiken in combinatie met meldkamers!!!
Dit is gewoon de manier waarop velen meldkamers werken, dus er aan wennen en de code altijd bij u mee dragen voor uw verificatie:)
m vr gr dennis
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 17 jul 2009 04:49
door Securefire
Beste topic-starter,
Het is erg vervelend dat u zo gefrustreerd bent over de dienstverlening van ADT. Ik zal proberen een aantal van uw vragen te beantwoorden.
Op het moment dat iemand naar de ADT meldkamer belt wil ADT de hoogste zekerheid hebben dat zij een bevoegd persoon aan de lijn hebben. Op het moment dat u een stroomstoring heeft en werkzaamheden aanmeld moet dit ook met een code gebeuren. Waarom? Na een aantal uren kan de accu van uw systeem leeg zijn en het gehele systeem stilvallen. Dit betekent niet dat alleen de doormelding staakt, maar OOK de optische- en geluidssignalen. Dit is dus niet niets! ADT wil voor uw eigen veiligheid, uit zorg voor uw eigendommen zeker weten dat degene die hun belt ook echt de klant is, en bevoegd is deze zaken op te geven.
Er zal t.a.t. naar een code worden gevraagd, simpelweg omdat ADT uw vertrouwelijke gegevens niet aan derden wil verstrekken.
U geeft aan dat u de code niet kunt onthouden. Ten eerste krijgt u bij oplevering van de aansluiting op de ADT meldkamer een pasje met hierop uw abbonneenummer. Hiermee kunt u zich op de ADT meldkamer legitimeren.
Als u een e-mail/fax/brief had gestuurd naar de data-entry group van ADT, en hier uw abbonneenummer in had vermeld met het verzoek een wachtwoord naar uw keuze in te stellen, was dit met 1 mailtje geregeld geweest. In een telefoontje naar de eerstelijns klantenservice hadden zij u dit waarschijnlijk ook verteld.
Ik begrijp dat een samenloop van omstandigheden u frustreert, maar uiteindelijk hanteert ADT deze regelgeving enkel en alleen om er zeker van te zijn dat uw gegevens niet in handen van verkeerde personen vallen. Het zou vervelend zijn als iemand uw GSM steelt, ADT opbelt en hen vraagt alle meldingen te negeren, ADT dit ook aanneemt "omdat het telefoonnummer klopt".
Ik adviseer u om een e-mail/fax te sturen naar de datagroup van ADT voor het wijzigen van uw code in een wachtwoord naar uw keuze. De contactgegevens kunt u het snelste opvragen via de AlarmServiceCentrale, uiteraard onder vermelding van uw abbonneenummer / pasnummer. Ook staan deze gegevens op de website van ADT vermeld. (vestiging Capelle a/d Ijssel)
Over het anoniem bellen van ADT; bij geen gehoor spreken ze ten allen tijde uw voicemail in (indien u deze heeft) met hierin hun naam en telefoonnummer zodat u ADT kunt terugbellen (met code dus).
Uw stelling dat u niet zomaar uw code wil geven aan iemand die onbekend belt en zegt van ADT te zijn: dat is een prima instelling. U kunt bij contact met de AlarmServiceCentrale altijd verzoeken of u even terug mag bellen op het Alarmnummer om te verifieren of ADT ook echt degene is die u opbelt. Dit is geen probleem.
Tevens is het mogelijk om door de AlarmSeviceCentrale een specifieke instructie te laten aanmaken. Hierin kunt u dus ook stellen dat ADT eerst een code moet noemen om henzelf aan u kenbaar te maken. De optie die u in uw brief stelt kan dus wel degelijk worden uitgevoerd. Ook kunt u aangeven dat alles zonder code mag worden aangenomen, maar dan wel met het risico dat iedere inbreker het systeem buiten dienst kan zetten zonder enige verificatie, en dat kan nooit uw bedoeling zijn.
Wat betreft geboortedatums e.d., stelt u zich voor dat uw ex-vrouw of een andere kennis waar u ruzie mee heeft deze gegevens weet en zich hiermee verifieert en uw systeem buiten dienst laat zetten, om vervolgens 's nachts in te breken in uw winkel?
Wat betreft de overvalcode: die kunt u op verzoek laten instellen. ADT werkt persoonlijk met overvalsignalering via het bedienpaneel of knoppen, als u dus geen knoppen heeft is er bij ieder systeem een mogelijkheid voor het intoetsen van een noodcode op een bedienpaneel. Vaak is dit óf een 8 achter de reguliere code toeten, of bij het invoeren van de code bij het laatste cijfer een 1 optellen. Als u code 1234 is, is uw noodcode dus 1235. Hierop zal er een overvalmelding naar de centrale worden verstuurd waarna de politie zal worden ingelicht door ADT. Hierop zal de Meldkamer Politie een "Protocol Stil Overvalalarm" in werking stellen. De politie zal dan gaan contrabellen en u een aantal "ja-nee" vragen stellen. De politie zal zich vervolgens op een afgesproken plaats opstellen en u verzoeken hier alleen heen te komen. Mocht u in dit gesprek wel kenbaar maken dat dit een noodsituatie betreft zullen ze verder aktie ondernemen.
Ik probeer maar te zeggen dat dit alles niet voor niets is. Beveiliging is iets om zeer secuur mee te zijn, zeker met uw persoonlijke gegevens en eigendommen.
ADT is een bedrijf dat staat voor service en goede dienstverlening, in het belang van hun klanten. Ik wil u dan ook aanraden om met uw frustraties naar hun klantenservice te stappen om e.e.a. naar uw wensen te laten aanpassen, zodat het in het vervolg precies verloopt zoals u dit wenst.
Groeten,
SecureFire
Re: A.D.T. Alarmsijstemen, wat een pruts organisatie !!
Geplaatst: 24 sep 2009 23:42
door Gab-Vis
Beste Bob,
Ik weet niet wat voor bedrijf je hebt maar op het gebied van security en alarmcentrales heb je dus weinig kaas gegeten. In deze branche is het door justitie wettelijk verplicht om een minimale bezetting van 2 mensen te hebben. ADT werkt met meer dan 2 medewerkers per shift. Het kan dus best zijn dat je door Pietje gebeld wordt voor een alarm- of storingsmelding en wanneer je zelf later terug belt bijv. Klaas aan de telefoon krijgt.
Je bent hopelijk toch niet in de veronderstelling dat je hun enige klant bent.
Het is een normale vraag om je te melden met je klant of ID (identificatie)code. Zonder dit nummer mag een alarmcentrale je überhaupt geen informatie verschaffen. Ik zou zeggen test het ook is bij andere alarmcentrales. Werkzaamheden aan, in jouw voorbeeld, openbare stroomvoorziening worden vooraf door je leverancier bekend gemaakt. Je had dit ‘probleem’ al voor kunnen zijn door vooraf deze meldkamer in kennis te stellen, maar als je dus ook niet eens op hoogte bent hoe je alarmsysteem werkt houdt het eigenlijk al een beetje op. Hopelijk toch geen doe het zelf (plug & play) pakket he. Meestal kan je in het bezit komen van een ID code (plastic kaartje) met alle gegevens van je alarmcentrale. Deze code kan je zelfs voor meerdere locaties gebruiken. Best wel handig eigenlijk.
Mocht je dit ook niets vinden plak je gewoon je code naast het code bediendeel van je alarmsysteem. Zo maak je het ook makkelijker voor anderen ook voor personen die daar eigenlijk niets te zoeken hebben.
Heb je eigenlijk je ook al eens gemeld bij de bank. Die doen ook al zo vervelend. Ga je geld pinnen wordt er gelijk gevraagd naar je pincode. PPffff echt vervelend. Wil ik het niet eens hebben over m’n mobiele telefoon als ik die aanzette. Gelukkig kon ik dit zelf uitschakelen.
En sinds wanneer dient er politie gebeld te worden bij een stroomstoring ?
Als je even niets te doen heb zoek dan eens op Google op ‘regelgeving alarmcentrales’ er zal een wereld voor je opengaan.
Een lastige centralist van een andere alarmcentrale.