Pagina 1 van 1

Wehkamp slachtoffer van eigen computers

Geplaatst: 13 mei 2009 21:05
door JimAlmere
Een absurde ervaring bij Wehkamp.nl.

Tijdens het kortingsweekend in april met 10-20procent korting op alle producten, bestel ik een Nintendo Wii-pointscard. Lekker voordelig.
De levertijd is 1 week. Maar na 1 week blijkt de levertijd te zijn opgelopen tot 1 maand.
Nog steeds geen probleem: voor die aantrekkelijke kortingsprijs best het wachten waard.

Na 1 maand krijg ik een telefoontje: "Helaas meneer, het product is helemaal uitverkocht".
Direct check ik dit online, maar het product blijkt gewoon te bestellen. Sterker nog, op voorraad en binnen 2 dagen in huis.
"Ja, dat klopt meneer. En dat is het ook inderdaad hetzelfde product. Maar het heeft nu een ander bestelnummer gekregen".
Nou, en?! Stuur maar op! Ik wacht er al meer dan een maand op.
"Ja, dat kunnen we doen. Maar dan betaalt u toch de normale prijs". Pardon?!
"Ja, zo staat het in onze computer nu. Kunnen wij niets aan veranderen".

Maar het is toch een lopende bestelling? Een eerder afgesloten koopovereenkomst tegen kortingsprijs?
Ik word doorverwezen naar de Klantenservice.
"Ja meneer, het zijn onze computers. We willen u nog best die korting geven, maar dat kunnen wij niet. U kunt van ons tegen de normale prijs het product geleverd krijgen en dan kunt u later een schriftelijk verzoek indienen met de vraag of u toch nog van ons korting mag ontvangen".
ABSURD!!!
Ik heb dat ding toch al lang tegen kortingsprijs besteld.
"We kunnen er nog lang en breed over discussieren, meneer. We zijn een postorderbedrijf en zo werken onze computers nu eenmaal."
Stik er lekker in. Van zo'n bedrijf wil ik ECHT geen klant zijn.

Re: Wehkamp slachtoffer van eigen computers

Geplaatst: 14 mei 2009 08:39
door Wehkamp.nl
Geachte heer, mevrouw,

Graag bemiddel ik voor u in deze kwestie. Indien u uw contactgegevens naar mij mailt ([email protected]) wordt uw klacht met de hoogste prioriteit behandeld.

Met vriendelijke groet,

D.Hendriksen
wehkamp.nl

Re: Wehkamp slachtoffer van eigen computers

Geplaatst: 15 mei 2009 11:01
door fckgw
"Ja, zo staat het in onze computer nu. Kunnen wij niets aan veranderen".
[...]
"We kunnen er nog lang en breed over discussieren, meneer. We zijn een postorderbedrijf en zo werken onze computers nu eenmaal."
[...]
Typische reactie van de gemiddelde tikgeiten afdeling. "Het kan niet vanwege het systeem." Aan de ene kant geloof ik dat medewerkers inderdaad niet verder kunnen denken dan dat, het is vaak nu eenmaal hun niveau. Aan de andere kant is het voor die zelfde werknemers - en de bedrijven waar ze voor werken - ook wel een heel erg fijn iets om alles op af te schuiven. Een bedrijf mag zijn verantwoordelijkheid natuurlijk nooit op een dergelijke manier ontlopen. Hoe je interne organisatie in elkaar steekt is je eigen probleem, daar mag een klant niet onder lijden. Dat neemt niet weg dat dit soort onzin veelvuldig voorkomt.