Hi Vandaag Online: let op voor onverwachte kosten
Geplaatst: 14 mei 2009 17:54
Vandaag deze brief verstuurd, zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?
Toen ik twee maanden geleden op zoek was naar een voor mij geschikte oplossing om op de camping te kunnen internetten, heb ik de Dongel aanbiedingen van Vodafone, KPN en HI nauwgezet vergeleken.
Mijn keuze viel op een HI Vandaag Online vanwege de vaste kosten per dag dat de dongel gebruikt zou worden. Ik gebruik de Hi-dongel immers doorgaans alleen op zaterdag en zondag en tijdens de vakanties.
Ik weet absoluut zeker dat toen nergens zichtbaar was dat er kosten zijn verbonden aan het gebruik boven 20MB per dag. Ook na het ontvangen van de eerste nota, waarvan mij het bedrag iets te hoog leek, heb ik de site bestudeerd, maar kon nergens vinden waarom de nota hoger zou zijn dan €1,50 voor elke dag dat ik de Hi-dongel had gebruikt om te internetten.
Tot vorige maand stond er “Limiet” vermeld op de site www.hi.nl waar nu “Bundel” staat. Ook de toevoeging “(tarief buiten de bundel: €0,30 per Mb)” stond er niet ten tijde van de aanschaf van de dongel a € 49,- en ook niet na ontvangst van de eerste nota.
Als dat er wel bij had gestaan had ik niet voor de Hi Online Vandaag gekozen.
Mijn verbazing was dan ook groot toen ik vandaag mijn laatste rekening ontving. Deze nota was € 53,41 hoger is dan ik verwachtte.
Vanwege de ontbrekende informatie ten tijde van het aangaan van onze overeenkomst, ga ik niet akkoord met de nota met betalingskenmerk xxxxxxxx.2. Daarnaast ga ik er om dezelfde reden niet mee akkoord dat er vanaf nu binnen onze overeenkomst extra kosten in rekening worden gebracht als het gebruik de limiet van 20MB overstijgt.
Naar mijn mening heb ik een overeenkomst afgesloten voor maximaal € 1,50 per dag en daar houd ik uw firma dan ook aan zonder de overeenkomst te willen ontbinden.
Ik hoop op een goede oplossing en zie uw reactie graag tegemoet.
Toen ik twee maanden geleden op zoek was naar een voor mij geschikte oplossing om op de camping te kunnen internetten, heb ik de Dongel aanbiedingen van Vodafone, KPN en HI nauwgezet vergeleken.
Mijn keuze viel op een HI Vandaag Online vanwege de vaste kosten per dag dat de dongel gebruikt zou worden. Ik gebruik de Hi-dongel immers doorgaans alleen op zaterdag en zondag en tijdens de vakanties.
Ik weet absoluut zeker dat toen nergens zichtbaar was dat er kosten zijn verbonden aan het gebruik boven 20MB per dag. Ook na het ontvangen van de eerste nota, waarvan mij het bedrag iets te hoog leek, heb ik de site bestudeerd, maar kon nergens vinden waarom de nota hoger zou zijn dan €1,50 voor elke dag dat ik de Hi-dongel had gebruikt om te internetten.
Tot vorige maand stond er “Limiet” vermeld op de site www.hi.nl waar nu “Bundel” staat. Ook de toevoeging “(tarief buiten de bundel: €0,30 per Mb)” stond er niet ten tijde van de aanschaf van de dongel a € 49,- en ook niet na ontvangst van de eerste nota.
Als dat er wel bij had gestaan had ik niet voor de Hi Online Vandaag gekozen.
Mijn verbazing was dan ook groot toen ik vandaag mijn laatste rekening ontving. Deze nota was € 53,41 hoger is dan ik verwachtte.
Vanwege de ontbrekende informatie ten tijde van het aangaan van onze overeenkomst, ga ik niet akkoord met de nota met betalingskenmerk xxxxxxxx.2. Daarnaast ga ik er om dezelfde reden niet mee akkoord dat er vanaf nu binnen onze overeenkomst extra kosten in rekening worden gebracht als het gebruik de limiet van 20MB overstijgt.
Naar mijn mening heb ik een overeenkomst afgesloten voor maximaal € 1,50 per dag en daar houd ik uw firma dan ook aan zonder de overeenkomst te willen ontbinden.
Ik hoop op een goede oplossing en zie uw reactie graag tegemoet.