Vertraging bij terugstorting geld bij NS
Geplaatst: 15 mei 2009 19:08
Hee,
Ik heb zo'n 2 en een halve maand geleden mijn Interrail Ticket (t.w.v. 399 euro) retour gedaan aan de NS. Na het invullen van een teruggave formulier werd mij verteld dat het geld binnen 4 weken op mijn rekening gestort zou worden.
Ondertussen is er twee en een halve maand overheen gegaan en hoewel ik een brief heb ontvangen waarin staat aangegeven dat ik het geld terug krijg staat het geld nog steeds niet op mijn rekening.
Na correspondentie met de NS is mij vorige week verteld dat ik het geld uiterlijk vandaag zou ontvangen. Dit is echter niet gebeurd. Ondertussen heb ik de NS nogmaals gebeld en die zeiden dat door een fout in het verwerken van mijn terugstorting op hun financiƫle afdeling ik nu minimaal nog 10 extra werkdagen moet wachten voordat ik het geld terug krijg.
Omdat ik het kaartje terug had gebracht werd er 15% administratie kosten in rekening gebracht (wat in dit geval dus 60 euro bedraagt). In de eerste instantie had ik hier geen problemen mee - maar aangezien het nu zo lang duurt en dat door fouten in hun administratie komt - begin ik me hier steeds meer aan te ergeren.
Wat ik mij afvroeg - is het mogelijk (en degelijk) om die 60 euro terug te vragen omdat ik al zo lang aan het wachten ben op mijn geld (en dat nog steeds niet ontvangen heb) of een andere compensatie aan te vragen?
Ik heb zo'n 2 en een halve maand geleden mijn Interrail Ticket (t.w.v. 399 euro) retour gedaan aan de NS. Na het invullen van een teruggave formulier werd mij verteld dat het geld binnen 4 weken op mijn rekening gestort zou worden.
Ondertussen is er twee en een halve maand overheen gegaan en hoewel ik een brief heb ontvangen waarin staat aangegeven dat ik het geld terug krijg staat het geld nog steeds niet op mijn rekening.
Na correspondentie met de NS is mij vorige week verteld dat ik het geld uiterlijk vandaag zou ontvangen. Dit is echter niet gebeurd. Ondertussen heb ik de NS nogmaals gebeld en die zeiden dat door een fout in het verwerken van mijn terugstorting op hun financiƫle afdeling ik nu minimaal nog 10 extra werkdagen moet wachten voordat ik het geld terug krijg.
Omdat ik het kaartje terug had gebracht werd er 15% administratie kosten in rekening gebracht (wat in dit geval dus 60 euro bedraagt). In de eerste instantie had ik hier geen problemen mee - maar aangezien het nu zo lang duurt en dat door fouten in hun administratie komt - begin ik me hier steeds meer aan te ergeren.
Wat ik mij afvroeg - is het mogelijk (en degelijk) om die 60 euro terug te vragen omdat ik al zo lang aan het wachten ben op mijn geld (en dat nog steeds niet ontvangen heb) of een andere compensatie aan te vragen?