21 augustus 2002
Op 21 augustus 2002 heb ik de internetsite
www.delingeriewinkel.nl verschillende artikelen besteld met een totale waarde van € 159,80. De door mij bestelde artikelen zijn door mij op dat moment vooruit betaald via Rabo direct betalen.
15 oktober 2002
Op 15 oktober 2002 ontvang ik via delingeriewinkel.nl een order update. Volgens deze update is mijn bestelling verzonden.
20 oktober 2002
Ik heb de bestelling nog niet ontvangen, dus ik zend een bericht naar lingeriewinkel.nl met de vraag waar mijn bestelling blijft.
28 oktober 2002
Ik krijg een reaktie terug van Carin Peeters, Customer Support, lingeriewinkel.nl met de volgende mededeling : ,, Mijn excuses, deze mail was ondersneeuwd en daarom niet herkend als aanvraag. Heeft u de bestelling inmiddels?”
Dezelfde dag zend ik Carin Peeters nog een e-mail terug met de mededeling dat ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen en de vraag of zij mij z.s.m. wil informeren met betrekking tot de zending.
29 oktober 2002
Ik krijg een reaktie terug van Carin Peeters, waarin zij mij meldt dat het pakket op 10 september 2002 naar mij is verzonden, naar het afhaalkantoor is gegaan, niet is opgehaald en daarna weer is teruggestuurd naar hen. Carin Peeters beloofd mij begin november een waardebon te sturen minus de verzendkosten, waarmee ik opnieuw een bestelling kan doen.
1 november 2002
Ik stuur een e-mail terug naar Carin Peeters waarin ik haar bedank voor de informatie. Ik deel haar mede dat ik de gehele maand september met vakantie ben geweest en de zending niet persoonlijk heb kunnen ontvangen. In mijn stapel post, die bij terugkomst op mij wachtte heb ik echter geen afhaalbericht van de Ptt-post kunnen achterhalen.
Ik deel mede dat ik graag in plaats van een waardebon gewoon dezelfde bestelling zou willen ontvangen.
7 november 2002
Op 7 november 2002 ontvang ik opnieuw een reaktie van Carin Peeters, waarin zij mij mededeelt dat de artikelen nog in de collectie zijn en zij de order opnieuw zal ingeven en zal laten verwerken.
10 december 2002
Op 10 december 2002 heb ik nog steeds de artikelen niet ontvangen en ik stuur Carin Peeters opnieuw een e-mail waarin ik om opheldering vraag.
16 december 2002
Op 16 december 2002 ontvang ik een reaktie van Carin Peeters, waarin zij mij het volgende mededeelt : ,, Bedankt voor uw mail. Gezien de grote drukte door de feestdagen kunnen we uw mail helaas persoonlijk nu niet beantwoorden. Alle bestellingen zijn geautoriseerd tot en met gisteren worden voor kewrst uitgeleverd (mits voorradig). Alle andere bestellingen die voorradig zijn en na vandaag betaald worden ook. Alvast fijne feestdagen !”
3 januari 2003
Op 3 januari (nog steeds geen bestelling ontvangen) zend ik weer een e-mail naar delingeriewinkel.nl met de volgende tekst : ,, Aangezien de kerstdrukte inmiddels weer voorbij is, zou ik het zeer op prijs stellen om op korte termijn een antwoord te ontvangen op mijn e-mail betreffende de bestelling die door mij in september 2002 is gedaan en reeds betaals, maar nog niet ontvangen.”
6 januari 2003
OP 6 januari 2003 krijg ik een reaktie terug via de customer support (dit keer geen Carin Peeters) met de volgende mededeling : ,, Per 01-01-2003 is delingeriewinkel.nl overgenomen door een nieuwe eigenaar. Alle reclamaties, ruilingen en vragen m.b.t. bestellingen van voor 01-01-2003 worden in de loop van januari behandeld door de oude customer support. U dient hiervoor de volgende gegevens te mailen :
• uw voorletters / naam en debiteurennummer
• uw volledige adres
• uw afleveradres
En verder duidelijk en KORT omschreven uw vraag.
We zullen de aanvragen in volgorde van binnenkomst in de loop van januari afhandelen.
16 januari 2003
Ik heb natuurlijk nog geen bestelling ontvangen en reageer in een heel uitgebreide e-mail op de door delingeriewinkel.nl verzonden e-amil van 6 januari 2003.
Ik doe hier uitgebreid verslag van de situatie en door mij verzonden en ontvangen e-mails inclusief alle gevraagde informatie.
Ik deel mede dat mij geduld na ca. 5 maanden behoorlijk begint op te raken met name omdat ik continu niets hoor en ik het gevoel krijg dat er geen aktie wordt ondernomen. Ik geeft aan niet veel vertrouwen te hebben in de bedrijfvoering van de organisatie en verzoek voor de laatste maal om toezending van de artikelen binnen 2 weken. Wanneer het om wat voor reden dan ook niet mogelijk is om de bestelling binnen deze termijn te leveren eis ik mijn geld terug. Ik verzoek om een reaktie binnen 5 werkdagen.
Tot slot meld ik dat ik juridische stappen zal ondernemen wanneer delingeriewinkel.nl weer ingebreke blijft.
20 januari 2003
Op 20 januari (in ieder geval binnen de door mij gestelde termijn) ontvang ik een reaktie van de customer care : ,, Uw klacht is in behandeling en u ontvangt deze maand nog bericht “
21 januari 2003
Op 21 januari zend ik een zeer verontwaardigde reaktie op de e-mail van 20 januari met de volgende tekst : ,, Zoals u kunt opmaken uit mijn onderstaande bericht zou ik graag binnen een week een reaktie van u willen ontvangen, daar ik al sinds september 2002 berichten van dergelijke aard heb ontvangen en ik niet langer geduld heb inzake onderstaande kwestie.
23 januari 2003
Op 23 januari 2003 ontvang ik voor de verandering weer eens een reaktie van Carin Peeters (Ik dacht dat het bedrijf was overgenomen !). Zij biedt weer eens haar excuses aan en geeft mij de zekerheid dat ik met deze e-mail van haar nieuwe artikelen per mail kan bestellen of over een paar weken wanneer de nieuwe collectie binnen is. Ook mag ik de oude bestelling opnieuw laten versturen. (??)
Nog dezelfde dag reageer ik met de mededeling dat ik niet geinteresseerd ben in het plaatsen van nieuwe bestellingen en ik gewoon mijn oude bestelling of mijn geld terug wil ontvangen.
30 januari 2003
Ik heb nog steeds niets ontvangen en ook niets gehoord naar aanleiding van mijn e-mail van 23 januari 2003 en ik zend dus maar weer een e-mail naar Carin Peeters met de mededeling dat ik zo snel mogelijk een reaktie wil inclusief informatie met betrekking tot de leverdatum van de artikelen.
1 februari 2003
Ik ontvang een reaktie van Carin Peeters waarin zij mij mededeelt day er een levertijd van 2-3 weken op de artikelen is. Ik hoef niet meer te reageren, want de artikelen worden automatisch toegezonden.
Tussendoor ontvang ik een vragenlijst van de klantenservice waarin de tevredenheid van klanten getoetst wordt. Deze vul ik in en maakt meteen van de gelegenheid gebruik om mijn ontevredenheid te uiten. Ter beloning voor het invullen van de vragenlijst zou ik een cadeaubon van zusterbedrijf 4shorts.nl ontvangen. Deze cadeaubon heb ik echter nooit ontvangen.
4 februari 2003
Op 4 februari 2003 ontvang ik een reaktie van Ellen Boonstra van de klantenservice als reaktie op het vragenformulier. Zij deelt mij mede dat mijn klacht in behandeling is genomen en de klachtenafhandeling ca. 3 weken duurt. Binnen 14 dagen zou ik bericht moeten ontvangen over de afhandeling van de klacht.
19 februari 2003
Op 19 februari 2003 ontvang ik een bericht van Ellen Boonstra van de klantenservice waarin zij mij mededeelt dat mijn klacht is behandeld maar nog niet afgehandeld daar zij niet meer exact de verzendgegevens van de zending boven water kunnen halen. Strikt juridisch genomen zijn zij volgens Ellen Boonstra niet verplicht mij een alternatief te leveren daar delingeriewinkel.nl recentelijk is overgenomen door een nieuwe eigenaar.
Zij willen mij echter tevreden houden en bieden mij de mogelijkheid om per 15 maart 2003 een bestelling te plaatsen. Eventueel bestaat de mogelijkheid om deze bestelling te plaatsen bij de herenafdeling
www.4shorts.nl. Ik dien de bestelling op te sturen naar :
Harris Europe
Postbus 3221
5930 AE Tegelen
Dit is dus de naam en het adres van de nieuwe eigenaar (?)
21 februari 2003
Ik zend een e-mail terug naar Ellen Boonstra, waarin ik haar mededeel niet akkoord tegaan met het voorstel, omdat mij al is toegezegd de artikelen toe te zenden zodra deze binnen zijn. Ter aanvulling deel ik mede vorig jaar een bestelling te hebben gedaan voor dameslingerie niet voor herenlingerie. Weer deel ik mede dat ik juridische stappen zal ondernemen wanneer ik niet binnen 10 werkdagen of mijn geld op mijn rekening teruggestort zie of de bestelling ontvangen heb.
28 februari 2003
IK krijg een reaktie van Coert Peeters waarin mij wordt medegedeeld dat de e-mail niet op mij van toepassing is en dat mijn bestelling zoals gewenst wordt uitgeleverd. Er zal door Coert Peeters gecontroleerd worden of de levering binnen is en wanneer dat niet het geval is zal er bij de levenrancier op aan gedrongen worden snel uit te leveren als spoedbestelling. Binnen 10 dagen kunnen zij mij niet garanderen , maar wel binnen een redelijke termijn. Restitutie is niet mogelijk omdat de order reeds is verzonden, maar niet afgehaald. Iets nieuws uitzoeken is wel mogelijk !
10 april 2003
Ik heb nog steeds geen bestelling ontvangen en zend de volgende e-mail naar Coert Peeters : ,, Bij deze deel ik u mede dat ik tot op heden nog niets heb ontvangen en naar mijn mening de redelijke termijn verstreken is. In totaal wacht ik nu al 8 maanden op mijn bestelling die door mij in augustus 2002 is betaald. Graag zou ik uiterlijk a.s. maandag uw reaktie willen ontvangen. Wanneer ik niets van u hoor, ben ik genoodzaakt juridische stappen te ondernemen, omdat 8 maanden op een reeds betaalde bestelling wachten naar mijn mening echt onacceptabel is en ik denk ik meer dan geduld heb gehad en ik onderhand echt het gevoel krijg “aan het lijntje gehouden te worden””.
11 april 2003
Ik krijg de volgende algemene reaktie terug, waarin niet wordt ingegaan op mijn e-mail.
“De lingeriewinkel is veranderd van eigenaar. U dient uw klacht met bewijsmateriaal schriftelijk in te dienen bij Harris Europe en weer het adres. IK mag weer een nieuwe bestelling doen van de huidige collectie.”
14 april 2003
Ik reageer weer op de e-mail van 11 april 2003 en deel het volgende mede :
“ Ik ben inmiddels al sinds enige tijd (januari 2003) opde hoogte van het feit dat de lingeriewinkel van eigenaar is veranderd. Mijn klacht is dan ook in behandeling bij u, de nieuwe eigenaar en u als nieuwe eigenaar heeft mij diverse malen toegezegd mij de goederen toe te zenden en u als nieuwe eigenaar bent onze afspraak niet nagekomen.
Ik stel u dan ook bij deze in gebreke en zal de zaak overdragen aan een advocaat. Alle daaruit voortkomende kosten zal ik aan u in rekening brengen. Mijn klacht met schiftelijk bewijsmateriaal is door mij al diverse malen aan u verstuurd en is al vele maanden in uw bezit. Ik ben dan ook niet bereid deze informatie nog eens te versturen en zal ook geen nieuwe bestelling plaatsen, omdat ik niet langer geinterresseerd ben in het ontvangen van uw produkten, maar zo snel mogelijk mijn geld terug wil.
U kunt mijn bovengenoemde stappen alleen nog voorkomen als u binnen een periode van 1 week het door u afgeboekte bedrag terugboekt op mijn rekening.
Hier na heb ik tot op heden niets meer van delingeriewinkel.nl gehoord.
Na wat research bij de Kamer van Koophandel in Tegelen heb ik de volgende zaken ontdekt.
Op 31 december 2002 is het bedrijf inderdaad overgenomen door een andere eigenaar en op 2 mei 2003 is het bedrijf opnieuw overgenomen door een andere eigenaar.
In beide gevallen is het bedrijf echter niet overgenomen door Harris Europe. Er staat bij de Kamer van Koophandel in Tegelen geen bedrijf onder deze naam ingeschreven.
Zelfs in heel Nederland staat er geen bedrijf onder deze naam ingeschreven.
Het postbus adres wat Harris Europe opgeeft is een postbus adres van een bedrijf wat tot 1mei 2000 bij de Kamer van Koophandel Tegelen stond ingeschreven. Na 1 mei 2000 is dit bedrijf, genaamd “Karina’s lingerie” opgeheven. Telefoonnummer van dit bedrijf was 077-3260580, maar geeft continu een ingesprekstoon.
Delingeriewinkel stond ingeschreven als webware vof. Telefoonnummer van het bedrijf was 077-4750844 , maar is niet langer in gebruik.
Volgens de Kamer van Koophandel is het moederbedrijf gevestigd in Duitsland. Telefoonnummer is 0049-215-7126417. Ik heb een aantal keren geprobeerd kontakt op te nemen, maar de telefoon wordt niet beantwoord.
Het lijkt erop dat delingeriewinkel.nl een bedrijf is wat er vage praktijken op nahoudt.
Het is niet mogelijk om bestellingen op hun internetsite te plaatsen en deze te betalen onder rembours of via een acceptgiro. Deze enige manier om artikelen te bestellen is door middel van betaling met creditcard of directe overboeking via bank of giro. Vervolgens worden de artikelen niet toegestuurd, e-mails niet of slecht beantwoord en in de tussentijd veranderd de eigenaar continu. Het is niet mogelijk om het bedrijf direct te bereiken via telefoon en het enige opgegeven adres is een vaag postbus adres van een bedrijf wat in 2000 is opgeheven. Op deze manier wordt de klant maandenlang aan het lijntje gehouden in de hoop dat de klant het op een gegeven moment wel opgeeft.
Naast het feit dat ik graag zou willen dat de verantwoordelijken achter deze organisatie worden achterhaald en ik mijn geld ontvang zou ik graag zien dat dit bedrijf van het internet verdwijnt en zodoende de kans verkleint wordt dat meer mensen de dupe worden van dit bedrijf.
Op dit moment heb ik diverse e-mails verzonden naar verschillende consumentenrubrieken waaronder, kassa, ook dat nog, trosradar, kat in de zak, breekijzer en de consumentenbond. Ook heb ik verschillende e-mails verzonden naar bedrijven die via hun internetpagina een link hebben naar delingeriewinkel.nl met het verzoek deze te verwijderen.
Wanneer mensen die ook de dupe zijn geworden van dit bedrijf zich bij mij willen aansluiten , kunnen zij kontakt met mij opnemen via
[email protected]