Pagina 1 van 1

Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 17 mei 2009 10:48
door Ton Brattinga
Hierbij de volgende vraag.

Wij hebben bij Piet Klerx in Oktober 2008,een Leolux bank gekocht.
De levering was correct de betaling meteen.
Bij de levering waren 2 voetsokkels beschadigd,en zouden zo snel mogenlijk vervangen worden. Wat blijkt na 2 weken, begint een van de twee rugkussens erg te plooien. Wij hebben daarop meteen een klacht ingediend aan de klanten service bij Piet Klerks. Na enige mails verder en de bekende beloftes ,van onze kant toegestuurde fotos,nog steeds geem oplossing,ook al zou in week 20 lees goed week 20 de service dienst van Leolux langs komen.Het is nu week 21 7 maanden lateren nog geen oplossing. Heeft iemand ook die ervaring met Piet Klerx of Leolux?[/b]

Re: Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 17 mei 2009 23:39
door janjansssen
Het bedrijf schriftelijk en aangetekend in gebreken stellen, daarbij eisen dat het probleem binnen redelijke termijn (2-3 weken) wordt opgelost.

Piet is trouwens onderdeel van de DMG groep

Re: Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 18 mei 2009 07:20
door sjoegel
Plooivorming bij gebruik is normaal en niets om U ongerust over te maken.

Re: Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 24 mei 2009 22:06
door Lurf
Plooivorming wordt expliciet uitgesloten in de garantievoorwaarden van Leolux, omdat het niet te vermijden is. Zelfs in de garantievoorwaarden van mijn leolux salontafel (!) staat dat. Om welk model bank gaat het?

Re: Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 25 mei 2009 08:05
door 16again
Plooivorming wordt expliciet uitgesloten in de garantievoorwaarden van Leolux
Dat is mooi, maar achter die garantievoorwaarden kan de winkel zich niet achteraf verschuilen.

Het product is verkocht onder CBW voorwaarden daar staat niets in over plooivorming.
Al voor de koop had expliciet duidelijk gemaakt moeten worden dat plooivorming niet onder de garantie valt!
......alleen had de koper dan wellicht een andere keuze gemaat bij aanschaf.

Re: Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 28 mei 2009 19:18
door Lurf
Tsja, de een vindt plooivorming bij zitmeubels een normale produkteigenschap, de ander niet. Plooivorming op zich is in elk geval zeker geen defect, maar het kan een indicatie zijn van een foutje in de vulling (zeker als het ene kussen sterker plooit dan het andere).

Re: Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 28 mei 2009 20:17
door sjoegel
Plooivorming komt door het uitrekken van het leer-stof in combinatie met het iets inzakken van de vulling. Hier is niets aan te doen of je moet een knalharde vulling willen.
Plooivorming wordt algemeen bekend verondersteld.

Re: Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 28 mei 2009 23:51
door Hello
Dat is mooi, maar achter die garantievoorwaarden kan de winkel zich niet achteraf verschuilen.

Het product is verkocht onder CBW voorwaarden daar staat niets in over plooivorming.
Al voor de koop had expliciet duidelijk gemaakt moeten worden dat plooivorming niet onder de garantie valt!
......alleen had de koper dan wellicht een andere keuze gemaat bij aanschaf.
Er is alleen verschil tussen extreme plooivorming en minimale plooivorming. De een valt wel binnen de garantie en de ander niet. Dus om dat van te voren al uit te sluiten slaat nergens op. Er zal door een expert naar gekeken moeten worden en dan kan er pas een beslissing genomen worden.

Re: Garantie Leolux meubelen bij Piet Klerx Waalwijk

Geplaatst: 07 jun 2009 08:05
door pani
Wij hebben 8 jaar geleden 2 banken gekocht van leolux. Nu ging de stof op het zitgedeelte wel heel erg pillen en zelfs erdoorheen.Het bedrijf waar wij die hadden gekocht kon niks voor ons doen. Toen maar zelf kontakt opgenomen met leolux en wat blijkt ze zijn heel coulant.
Ze hebben een garantieregeling tot 7 jaar maar omdat die van ons 8 jaar was, dus eigenlijk buiten de garantie viel, en het wel heel erg versleten was bij normaal gebruik toch van deze gebruik kunnen maken.
We kregen 50% korting op het maken van nieuw zitvlak en kussens (bij ons afritsbaar) Dus we zijn heel tevreden met deze oplossing.
Ik wil er meer mee zeggen spreek leolux zelf aan en leg het probleem voor.
Mvg.