Banden van Kwikfit
Geplaatst: 18 mei 2009 23:12
Banden kopen bij Kwikfit,
Mijn zoon had nieuwe banden nodig.
De oude waren na 95000 km nog niet helemaal versleten, maar de winter was in aantocht, en dat was een goede reden om nieuwe te kopen.
Naar Kwikfit dus, ( in Uithoorn) die het goedkoopst leek, en hoewel afgeraden door kennissen, leek ons dat een paar banden omleggen door iedereen met het juiste gereedschap gedaan kon worden.
Niet de goedkoopste van het huismerk, maar echte Michelin's, want die zaten er van de Fabriek af ook onder.
Na een maand of 3 en 10000 km verder, werd de auto echter APK afgekeurd, omdat de banden schuin waren afgesleten, en nog maar 1 mm profiel hadden. Heel gek, want er was na 95000 kilometer geen probleem zichtbaar op de oude banden.
Zelf sleutel ik al een jaar of 40, dus ervaring genoeg, maar dit had ik nog niet gezien.
Terug dus naar Kwikfit, voor de bekende "geen gekibbelgarantie".
We konden de auto later in de week brengen voor een controle, (geen van de aanwezige “monteurs” kon dat blijkbaar doen) en het klonk in eerste instantie gemoedelijk.
Toen we de auto na de controle echter gingen ophalen gebeurde er iets merkwaardigs.
Er waren "toevallig" 5 medewerker van Kwikfit op kantoor, en er hing een louche sfeer die je aantreft bij straathandelaartjes waar je word afgepoeierd als je komt voor garantie. Het was "eigen schuld" was hun commentaar, want de uitlijning was niet goed. "Maar we hadden hem goed gebracht, dat heeft u aan het slijtprofiel van de banden kunnen zien, en er was bij ons niets gebeurd met de auto" opperden wij, maar we werden resoluut weggeblaft, en konden ophoepelen. Toen ik zei dat we het er niet bij lieten zitten, werd ons toegebeten "je doet maar ajuus".
Dat was dus de "geen gekibbel garantie". Een auto goed brengen en scheef terugkrijgen, banden stuk, en blij zijn dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt.
Helemaal ontgoocheld zijn we vertrokken, dit hadden we zeker niet verwacht.
We hebben er een deskundig iemand naar laten kijken, die zei dat er aan de wielen te zien, met de auto iets gebeurd moest zijn. Waarschijnlijk geen stoeprand geraakt maar iets anders.
Bij mijn zoon is er niets mee gebeurd, dat weten we zeker, maar bewijs dat maar eens.
Aangezien mijn zoon de auto elke dag nodig heeft, en de apk verliep, konden we niet wachten om er een zaak van te maken. Hij moest meteen gerepareerd.
We zijn naar een andere bandenhandelaar gegaan, en hebben er nieuwe laten omleggen. O ja, en laten uitlijnen natuurlijk Prima vaklui die er verstand van hebben, vriendelijk, goed advies, en we waren ook nog goedkoper uit.
Een dure ervaring voor allebei. Al waren ze bij Kwikfit maar beleefd geweest, en hadden ze het vervelend gevonden, dan hadden ze waarschijnlijk een klant gewonnen. Nu hebben ze er een heleboel verloren.
Ik heb echter niet de indruk dat ze daar mee zitten.
PS
Toen we Kwikfit de tekst lieten lezen en vertelden dat we deze op Internetfora gingen zetten, konden we de Auto brengen voor onderzoek.
Natuurlijk “ontdekten” ze dat hij scheef was, maar daar wisten ze natuurlijk niks van, en wilden verder niet over garantie praten, behalve over een tegoedbon van 50 euro, te besteden bij Kwikfit……….
Omdat mijn zoon niet met een tegoedbon had betaald, en de schade vele malen groter was dan 50 euro was, is hij hier niet op in gegaan.
Mijn zoon had nieuwe banden nodig.
De oude waren na 95000 km nog niet helemaal versleten, maar de winter was in aantocht, en dat was een goede reden om nieuwe te kopen.
Naar Kwikfit dus, ( in Uithoorn) die het goedkoopst leek, en hoewel afgeraden door kennissen, leek ons dat een paar banden omleggen door iedereen met het juiste gereedschap gedaan kon worden.
Niet de goedkoopste van het huismerk, maar echte Michelin's, want die zaten er van de Fabriek af ook onder.
Na een maand of 3 en 10000 km verder, werd de auto echter APK afgekeurd, omdat de banden schuin waren afgesleten, en nog maar 1 mm profiel hadden. Heel gek, want er was na 95000 kilometer geen probleem zichtbaar op de oude banden.
Zelf sleutel ik al een jaar of 40, dus ervaring genoeg, maar dit had ik nog niet gezien.
Terug dus naar Kwikfit, voor de bekende "geen gekibbelgarantie".
We konden de auto later in de week brengen voor een controle, (geen van de aanwezige “monteurs” kon dat blijkbaar doen) en het klonk in eerste instantie gemoedelijk.
Toen we de auto na de controle echter gingen ophalen gebeurde er iets merkwaardigs.
Er waren "toevallig" 5 medewerker van Kwikfit op kantoor, en er hing een louche sfeer die je aantreft bij straathandelaartjes waar je word afgepoeierd als je komt voor garantie. Het was "eigen schuld" was hun commentaar, want de uitlijning was niet goed. "Maar we hadden hem goed gebracht, dat heeft u aan het slijtprofiel van de banden kunnen zien, en er was bij ons niets gebeurd met de auto" opperden wij, maar we werden resoluut weggeblaft, en konden ophoepelen. Toen ik zei dat we het er niet bij lieten zitten, werd ons toegebeten "je doet maar ajuus".
Dat was dus de "geen gekibbel garantie". Een auto goed brengen en scheef terugkrijgen, banden stuk, en blij zijn dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt.
Helemaal ontgoocheld zijn we vertrokken, dit hadden we zeker niet verwacht.
We hebben er een deskundig iemand naar laten kijken, die zei dat er aan de wielen te zien, met de auto iets gebeurd moest zijn. Waarschijnlijk geen stoeprand geraakt maar iets anders.
Bij mijn zoon is er niets mee gebeurd, dat weten we zeker, maar bewijs dat maar eens.
Aangezien mijn zoon de auto elke dag nodig heeft, en de apk verliep, konden we niet wachten om er een zaak van te maken. Hij moest meteen gerepareerd.
We zijn naar een andere bandenhandelaar gegaan, en hebben er nieuwe laten omleggen. O ja, en laten uitlijnen natuurlijk Prima vaklui die er verstand van hebben, vriendelijk, goed advies, en we waren ook nog goedkoper uit.
Een dure ervaring voor allebei. Al waren ze bij Kwikfit maar beleefd geweest, en hadden ze het vervelend gevonden, dan hadden ze waarschijnlijk een klant gewonnen. Nu hebben ze er een heleboel verloren.
Ik heb echter niet de indruk dat ze daar mee zitten.
PS
Toen we Kwikfit de tekst lieten lezen en vertelden dat we deze op Internetfora gingen zetten, konden we de Auto brengen voor onderzoek.
Natuurlijk “ontdekten” ze dat hij scheef was, maar daar wisten ze natuurlijk niks van, en wilden verder niet over garantie praten, behalve over een tegoedbon van 50 euro, te besteden bij Kwikfit……….
Omdat mijn zoon niet met een tegoedbon had betaald, en de schade vele malen groter was dan 50 euro was, is hij hier niet op in gegaan.