Hey allemaal,
De storing van vodafone is inderdaad storend. Om deze reden heb ik mijn abonnement opgezegd. Echter doordat ik hem in december ben aangegaan willen ze hem niet per direct opzeggen. Dat heeft geleid tot onderstaande email correspondentie. Ben benieuwd wat ze hierop hebben te zeggen.
Geachte heer/mevrouw,
In uw reactie op mijn klacht over de onmogelijkheid van inzicht in mijn belgedrag erkent u de situatie. U schrijft dat er inderdaad sprake van storing is en dat er sprake is van ongemak. U schrijft echter dat dit geen rede is tot opzegging aangezien de mogelijkheid tot opvragen van de beschikbare belminuten een 'extra service' betreft.
Wellicht heeft u gelijk dat dit zo verwoord is in de gebruikersovereenkomst; echter doet dit niet terzake.
In uw reclame uitingen schetst u het beeld dat het opvragen van beldit wéldegelijk een mogelijkheid is bij het abonnement.
In uw omschrijving van My Vodafone op uw website
http://www.vodafone.nl stelt u [ik citeer]:
"My vodafone is je eigen veilige pagina waar je alles rond je mobiele aansluiting kunt regelen.
Profiteer van alle gemakken en voordelen van My Vodafone.
...
Compleet inzicht in je tegoed en verbruik
...
"
Hierin staat niet dat men niet op de service mag rekenen, dus heb ik vertrouwen in deze dienst gesteld.
Met het niet leveren van de service heeft vodafone Artikeo 17.2 Afdeling 2. van het Burgelijk Wetboek Boek 7 overtreden doordat het product Vodafone Scherp niet de eigenschappen bezit die een koper redelijkerwijs mag verwachten.
Dat, zoals u aanvoert, ik zelf de mogelijkheid heb om beltegoed bij te houden is geen reden waarom ik niet op deze service mag rekenen. Ik betaal namelijk voor uw product dus mag verwachtingen hebben
Derhalve meen ik in mijn recht te staan door bij deze te eisen dat mijn abonnement per direct opgezegd word en overgesloten naar KPN met nummerbehoud.
Alvast bedankt voor uw reactie
Hoogachtend,
J.Rob
p.s. Een kopie van deze mail zal naar de consumentenautoriteiten gestuurd worden.
Vodafone Klantenservice schreef:
>
>
>
> Vodafone logo
>
> 18 May 2009
>
> Onderwerp
> Geachte heer/mevrouw, Wegens het herhaaldelijk niet aanwezig zijn van informa...
>
>
> 18-05-2009 Ons antwoord
> Geachte heer Rob,
>
> U heeft ons een e-mail gestuurd, waarin u aangeeft dat u het abonnement per direct wilt opzeggen. U geeft aan met behoud van nummer te willen overstappen naar KPN, omdat u problemen ondervindt met het opvragen van de status van het tegoed. Dit is echter geen reden het contract eerder te beëindigen. Het opvragen van het tegoed is een extra service die wij bieden. U kunt ook zelf handmatig het verbruik bijhouden. De kosten die u buiten het tegoed maakt, zult u dan ook dienen te betalen. Op dit moment zijn er door het aanpassen van enkele systemen problemen ontstaan met het opvragen van het tegoed. Deze aanpassingen zijn noodzakelijk om in de toekomst deze service te kunnen bieden. Ik begrijp dat het vervelend is wanneer er geen status opgevraagd kan worden. Onze technici doen hun uiterste best het ongemak te beperken.
>
> Via onderstaande link kunt u zich aanmelden om op de hoogte gesteld te worden over de weergave van het tegoed:
>
http://www.vodafone.nl/prive/help/nieuwsbrief.
>
> Onze excuses voor het ongemak.
>
> De minimale contractsduur loopt tot 3 december 2009. U kunt vanaf 4 maanden voor contract datum een aanvraag voor nummerbehoud bij KPN indienen. De afdeling Nummerbehoud zal vervolgens Vodafone hiervan op de hoogte stellen. Het mobiele nummer kan dan na 3 december 2009 overgeheveld worden.
>
>
> Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support <
https://myhelp.vodafone.nl/cgi-bin/cons ... _login.php> in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
>
> Met vriendelijke groet,
> Vodafone Klantenservice
>
> 15-05-2009 Ons antwoord
> Geachte heer, mevrouw,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail.
>
> Ik heb uw klacht doorgestuurd naar de afdeling Special Services Vodafone.
>
> Zij zullen uw klacht spoedig behandelen.
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Vodafone Klantenservice
>
> 14-05-2009 Uw vraag
> Geachte heer/mevrouw,
>
>
> Wegens het herhaaldelijk niet aanwezig zijn van informatie over mijn belsaldo wil ik per direct het abonnement opzeggen en mijn nummer oversluiten naar KPN.
> Behalve 13 en 14 mei heb ik ook op vele andere momenten geen mogelijkheid gehad om inzicht te krijgen in mijn verbruik.
> Dit heeft in het verleden tot kosten geleid, vanwege een verkeerde inschatting van de beschikbare belminuten.
> Ik weiger deze kosten in het vervolg te maken en zie dit gebrek in transparantie als een ingebrekestelling van Vodafone. Met deze ingebrekestelling heeft Vodafone van haar zijde contractbreuk gepleegd en hiermee is het contract ongeldig geworden.
>
> De oorspronkelijke contractduur ( tot 3 December 2009 ) is hiermee van de baan.
> Het betreft een SIM-only, dus kosten van een eventuele mobiele telefoon doen niet terzake.
>
> Gelieve Z.S.M. contact opnemen I.V.M. de opzegging van dit abonnement.
>
>
>
>
>
> Hoogachtend,
>
> J. Rob
>
> P.s. Een kopie van deze mail is richting consumentenbond verstuurd
> 14-05-2009 Reactie.
> Geachte heer, mevrouw,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail.
> U ontvangt binnen 2 dagen bericht van ons.
>
> Met vriendelijke groet,
> Vodafone Klantenservice
>
>
>
> Je persoonlijke gegevens worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Vodafone conformeert zich aan alle wet- en regelgeving die in het kader van privacybescherming van belang is. Meer informatie hierover vind je in onze Privacy Statement <
http://pub.e-nieuwsbrief.vodafone.nl/re ... *Z3M1StZJU>.
>