LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond Geldklopperij!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik heb heel veel gegoogled en de links van viola2 geprobeerd.
Iedere keer stuitte ik meerdere keren op de melding dat ik lid moest worden! De voorwaarden en het tarief werden telkens weer duidelijk vermeld. Het is toch wel opvallend dat men op papier aarzelt om te tekenen terwijl men op internet alles zomaar invult.
En vervolgens maar klagen?
Ik heb echt mijn best gedaan om bewijs te vinden dat viola2 en medestanders gelijk hebben. Ik heb het niet gevonden :cry:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Als het mij niet overkomen was had ik precies zo gereageerd, ik heb ook nadat ik die zooi thuis gestuurd kreeg me helemaal suf gezocht hoe ik nu daar terecht gekomen was. Maar steeds kwam ik inderdaad op dat scherm wat ik toen niet zag.

Hogendoorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2009 23:53

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door Hogendoorn »

ook ik zit hiermee, een ander aangemeld op mijn pc een blijkbaar een test bekeken.
hoop gezeik aan de telefoon, geen steek verder.
wordt tijd dat we met zn allen niet betalen. zal ze leren.

ow en acjzr1 kun je beter negeren, die werkt bij de consumentenbond en blijft hetzelfde uitkramen. die begrijpt nog steeds niet dat mensen de kleine lettertjes over het hoofd zien bij het aanmelden.
ook snapt deze persoon niet dat mensen via google iets willen weten over iets wat zij interessant vinden en zo even snel inloggen, zodoende de kleine letters missen in de haast de test te zien.

klachten gewoon blijven posten, zo worden anderen er wel voor gewaarschuwd !

grt J

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door Mendoza »

Kleine letters?

Zie hier de pagina waar je doorheen moet om aan te melden.

https://www.consumentenbond.nl/lidworden/


Iemand die hier per ongeluk overheen leest kan zich beter onder curatele laten stellen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kleine letters?
Zie hier de pagina waar je doorheen moet om aan te melden.
https://www.consumentenbond.nl/lidworden/
Iemand die hier per ongeluk overheen leest kan zich beter onder curatele laten stellen.
Dat kan nú wel zijn , maar we zijn bijna 2 maanden verder, de pagina's kunnen inmiddels aangepast zijn.
Deze pagina zag je toen echt niet niet als je de links van Viola (zie ergens hierboven) volgde, vanuit Google volgde je een ander traject naar een specifieke test met een andere aanmeldpagina.

Vlak nadat dit topic startte heb ik de 3 links uit de reactie van Viola bekeken en het bedrag van 58 euro stond er alleen onopvallend en makkelijk te missen.
Het zoekresultaat bij Google (1e link) is nu niet meer te reproduceren, er wordt niet meer verwezen naar de test van de CB, de tweede link werkt nog wel maar daar staat geen enkele verwijzing naar betalen en de laatste link van Viola die naar de definitieve aanmeldpagina verwijst is inmiddels niet meer bereikbaar. (kennelijk heeft de CB e.e.a. aangepast)
Hierop stond ergens in de kleine letters wel een bedrag maar zeker niet opvallend.

Gezien het feit dat je je in veel (gratis!) fora e.d. eerst moet registreren (om b.v. spam te voorkomen) volg je deze procedure, omdat je aanneemt de de CB betrouwbaar is durf je ook je n.a.w. gegevens in te vullen, maar leest er overheen dat je je abonneert op een betaald abonnement.
Ik heb toen de betreffende pagina's wel gezien en kan me voorstellen dat er mensen overheen lezen.

Het zou de Consumentenbond sieren als men de paar klanten die men op deze manier "geworven" heeft het voorrecht van de twijfel zou gunnen en het geld zou retourneren.
Immers, als die mensen er op uit waren een test gratis te lezen, dan hadden ze gewoon even naar de Bibliotheek kunnen gaan, daar staan de Consumentengidsen gratis ter inzage.

Ik heb zelf een paar jaar geleden mijn lidmaatschap opgezegd omdat ik het een uiterst commerciële instelling vond geworden, deze opstelling bewijst dit nogmaals.

Hogendoorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2009 23:53

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door Hogendoorn »

als je via google op een inschrijfpagina terecht komt zijn de letters nog steeds even klein en onopvallend, daar is in al die maanden niets aan verandert !!

de link die mendoza geeft is een heel andere inschrijfpagina.

tudelta
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2009 20:52

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door tudelta »

heb precies hetzelfde over de kleine lettertjes heengelezen nadat ik was doorgelinkt via google :cry: had er geen idee van tot die brief op de mat viel. Vooral verwacht je het niet je moet je overal en nergens aanmelden (heb wel drie keer gekeken of je niks betaalde voor dit account :mrgreen: ).

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Volgens "Hogendoorn" werk ik voor de Consumentenbond...
Niets is minder waar :!:
Ik ben niet eens lid van de Consumentenbond.
Wel lees ik op internet wat er op een site staat voor ik over ga tot het invullen van persoonlijke gegevens.
De site van de Consumentenbond is wat mij betreft duidelijk genoeg.
Indien de "lettertjes" te klein zijn adviseer ik de "klagers" om een grotere monitor aan te schaffen of de resolutie van hun scherm lager in te stellen.
Vergissen is menselijk, maar veel mensen geven liever niet toe dat ze "het niet goed gelezen hebben".
Het is makkelijker om een ander de schuld te geven.
No hard feelings :)
Acjzr1.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Vergissen is menselijk, maar veel mensen geven liever niet toe dat ze "het niet goed gelezen hebben".
Het is makkelijker om een ander de schuld te geven.
Dat ben ik deels wel met je eens, maar gezien het feit dat het meerdere mensen overkomt geeft toch aan dat er makkelijk overheen gelezen kan worden.
Juist van een organisatie als de Consumentenbond zou je verwachten dat duidelijkheid naar een consument erg belangrijk is, men verandert echter niets aan de duidelijkheid van de informatie, blijft via Google testresultaten aanbieden, en houd mensen die "het niet goed gelezen hebben" glashard aan een abonnement.
Als men op de aanmeldpagina alleen maar de knop zou veranderen naar "JA, ik wordt minimaal een jaar lid van de CB en betaal hiervoor ... euro" dan zou iedereen gewaarschuwd zijn.
Mijn lidmaatschap van de bond heb ik een paar jaar geleden al beeindigd, de tests waren slechter geworden en ineens moest ik steeds lid worden van "Bond Online" (naast mijn normale lidmaatschap) om iets op internet na te kunnen zoeken.
De Consumentenbond is zelf geworden waar ze altijd tegen vochten :(

lawlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2009 19:38

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door lawlands »

iemand heeft schijnbaar mijn n.a.w. gegevens gebruikt om zich aan te melden bij de bond en als ik vervolgens bij de bond informeer hoe het kan dat ik ineens facturen krijg stuit ik op een muur van verzet waarbij alleen maar geroepen wordt dat ik toch echt moet betalen.
wat mij helemaal verbaasde is dat de consumentenbond weigert om mij te vertellen onder welk e-mail adres de aanmelding is gedaan en mij zelfs toe gaf dat derden zich door opgaaf van iemand anders zijn naam/adres toegang tot de site kunnen krijgen en dat, in dit geval, ik met de rekening kom te zitten..
dit zou je niet van de consumentenbond verwachten! erg jammer!
tijd voor koude douche?

MiekeJ
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2010 16:25

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door MiekeJ »

Hallo,

ik heb hier ook mee te maken gehad. Ook ik heb niet gezien dat het om een betaald lidmaatschap gaat. Ik kwam binnen via google, klikte op een link van de consumentenbond en op die site stond de button 'direct gegevens inzien'. Dan kom je op dat invulscherm uit. Bovendien dient in het stappenplan van registreren, dus van het gegevens invoeren tot het inloggen, aangegeven te staan hoeveel kosten dit met zich mee had moeten brengen en dat is niet het geval! Daarom ben ik ook van mening dat de Consumentenbond aan misleiding doet om consumenten aan een betaald jaarabonnement te koppelen.
Ik hier ook een forum over aangemaakt...vind het namelijk schandalig! Ik wil geen lidmaatschap, maar gegevens inzien! Je komt er na het inloggen pas achter dat het geld kost...

Na de reacties op mijn forum ga je bijna aan jezelf twijfelen, maar hoe dan ook: deze manier van handelen is niet wettig!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=80003

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Wat ik ook probeer ik kom telkens op deze pagina uit...
Ja, ik meld me aan voor
Consumentengids plus Online


Ik ontvang 11 keer per jaar de Consumentengids
Ik krijg direct toegang tot alle online testresultaten
Ik betaal €61 per jaar tot wederopzegging
Ik wacht met betalen tot na ontvangst van de acceptgiro
Lees onze privacyverklaring

De met een * gemarkeerde velden altijd invullenDhr./Mevr * Dhr. Mevr.
Voorletter(s) *
Tussenvoegsel(s)
Achternaam *
Huisnummer * +
toevoeging
Postcode *
E-mailadres *

Aanmaken gebruikersnaam en wachtwoordGebruikersnaam *
Gewenst wachtwoord *
Herhaal wachtwoord *



Op mijn e-mailadres wil ik op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, producten en diensten van de Consumentenbond. *
Ja
Nee

Ja, ik ben 18 jaar of ouder en ga akkoord met de algemene voorwaarden*
Er staat boven aan de tekst duidelijk wat de kosten zijn.
Voor diegenen die niet naar boven kijken staat onderaan nog een verwijzing naar de algemene voorwaarden...

Ik ben deze keer niet verder gegaan.

De vorige keer deed ik dat wel en was ik nog steeds geen lid!
Ik moest namelijk nog eens bevestigen dat ik lid wilde worden en weer kreeg ik de kosten te zien...

Als je niet aanklikt dat je akkoord bent met de algemene voorwaarden kom je sowieso niet verder, en is het onmogelijk om lid te worden!

MiekeJ
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2010 16:25

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door MiekeJ »

Ik begin (zoals jij) in herhaling te vallen; het scherm dat je nu ziet is anders! Lees anders de berichten hierboven en op de andere links, hierop wordt het uitgelegd.

Daarnaast geloof ik er NIETS van dat jij na het invullen van dit scherm een totaalbedrag kreeg te zien en erop gewezen werd dat jij een betaald lid zou worden...! Totaal uit je duim gezogen...óf de site is sindsdien aangepast ... Mensen gaan niet voor niets naar radar om hierover te klagen. Ik vraag me daadwerkelijk af welke positie jij in deze hebt, gezien je redelijk wat reacties hebt geplaatst vóór de consumentenbond. Het aantal negatieve reacties over het aangaan van een abonnement bij de Consumentenbond zegt mij in ieder geval genoeg.

Bovendien ontwijk je mijn stelling over de onwettigheid door het ondeugdelijke stappenplan

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Consumentenbond Geldklopperij!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

OK!
Zoals jij vraagt MiekeJ,
Een actuele reactie...
Ik heb mijn laatste reactie net voor tien uur geplaatst.
Zo rond half tien heb ik nog gegoogled om bewijs in jouw voordeel te vinden!
Helaas (voor jou)kwam ik steeds weer op de zelfde pagina terecht waarop duidelijk te zien is dat je lid wordt, en ook voor welk bedrag!
Ik ben nogmaals geen lid van noch betrokken bij de "Consumentenbond".
Ook is er van enige "onwettigheid" geen sprake ,aangezien de site zeer duidelijk is, en men meerdere malen gewezen wordt op het feit dat men betalend lid wordt. Je moet echt minstens drie keer bevestigen dat je betalend lid wilt worden voor je daadwerkelijk lid wordt!

En als je me echt niet gelooft (wat ik niet denk).

Vul dan maar eens het aanmeldscherm in...
Je bent dan nog steeds geen lid , maar moet nogmaals bevestigen dat je lid wenst te worden..

Snel conclusies trekken is heel makkelijk...
Zolang je denkt zoals jij...

Ik vorm mijn eigen mening, zonder tussenkomst van wie dan ook!
Bedank voor de reactie!
ook al slaat die reactie nergens op...

Vriendelijke groeten,
Acjzr1 8)

Gesloten