LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Heeft u ook problemen met stotende/haperende motor bij uw benzine BMW met EfficientDynamics (bj 2008 en later)?

Ja (4-cilinder benzine)
17
61%
Ja (6-cilinder benzine)
1
4%
Ja (diesel)
0
Geen stemmen
Nee (4-cilinder benzine)
3
11%
Nee (6-cilinder benzine)
2
7%
Nee (diesel)
5
18%
 
Totaal aantal stemmen: 28

IkBenRichard
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2017 09:50

Re: BMW 320i (model 2009), haperende en stotende motor

Ongelezen bericht door IkBenRichard »

Beste Dick,


Geldt deze claim nog steeds?

Graag wil ik ook een klacht indienen.


Mvg,

Richard
Perfectionist schreef:Dat de nieuwe 3-serie bij veel rijders tot problemen leidt is nu overduidelijk: een af en toe hinderlijk onregelmatig lopende motor met soms zelfs een sterk afgenomen motorvermogen. Dat dit bij proefritten niet duidelijk is gemaakt is jammer, maar zeker is dat wij hier op dit forum niet de enigen zijn. Wie van ons is er vóór aankoop op gewezen dat de prachtige A-label-status het nadeel zou hebben van een hikkende motor? Ik niet.

In verschillende reacties wordt verbazing uitgesproken over het uitblijven van een afdoende oplossing van de kant van BMW. Daarom wil ik het initiatief nemen om ons gezamenlijk tegenover BMW op te stellen. Ik voel mij beetgenomen door mijn dealer, die continu doet of zijn neus bloedt. Nadat e.e.a. voor mij al een tijdje speelde, heb ik dankzij dit forum en Tros Radar gemerkt dat ik bepaald niet de enige ben en dat BMW wel degelijk bekend is met deze fout. Een leugen tegenover de klant komt de relatie niet ten goede.

Wie is het met mij eens dat wij een gezamenlijke claim moeten neerleggen bij BMW? Stuur een e-mail en vermeld daarbij:
- jouw klacht zoals die zich met jouw BMW voordoet;
- of en hoe vaak je er al mee bij je dealer bent geweest;
- wat diens reactie was;
- en of je mee wilt doen met een juridische actie.


Misschien heb je ook tips voor de juiste advocaat en procedure. Als lid van de consumentenbond zal ik daar ook aandacht vragen voor onze actie. De volgende stap is dat wij hiervoor brede aandacht vragen in de pers, waarin de reacties van BMW Nederland worden meegenomen.

Wij hebben genoeg van het gehik en gestotter van een nieuwe BMW.
BWM moet gedwongen worden hier écht iets aan te doen.
Verspreid deze oproep zoveel mogelijk onder andere BMW-rijders met deze klacht.

Stuur je e-mail naar [email protected] en ik houd je regelmatig op de hoogte.

Samen zullen wij er uit komen!

Hartelijke groet,

Dick

Gesloten