Pagina 1 van 2

postbank/Ing

Geplaatst: 22 mei 2009 10:50
door yuuntje
Nou heb ik al jaren een rekening gehad bij de postbank, wat nu dus de INg is geworden met een foeilelijk oranje pasje, hoe dan ook met de postbank had ik zoiezo al wat problemen kwa adreswijzigingen (voor de rest nooit echt problemen met heb gehad) ik heb volgens mij de laatste jaren wel 13 van die dingen verzonden dat terwijl ik 3 keer ben verhuisd de de andere hebben hun bij hun weten nooit gehad, maar ik kon dus opeens vorige week geen geld meer pinnen en geen geld meer opnemen (pasje was geblokkeerd) ik had dus nog het oude pasje van de Postbank die eind dit jaar afgelopen zou zijn. Dus ik heb de Ing opgebeld en gevraagd om uitleg, wat blijkt dat ze begin dit jaar een nieuw pasje (van de ING dus) hebben opgestuurd naar mijn oude adres (waarvan ik vorige jaar al 3 adres wijzigingen van heb gestuurd) maar dezelfde dag hadden ze wel ineens de 4de adreswijziging ontvangen en staat eindelijk mijn goeie adres in het systeem. maar ik kon dus niet bij mij rekening komen, en ik leef al van onder het minium-inkomen en dus zat ik al een week zonder geld (omdat er te laat was gestort) die vrouw aan de lijn verzekerde mij dat ik gewoon naar het ing kantoor kon gaan om geld daar op te nemen zodat ik niet oznder hoef te zitten. maar bij het ing aangekomen vertelde ze mij dat mijn pasje was geblokkeerd en ik geen geld op kon nemen. dat ik dan een telecheck van 13 euro moest aanvragen en dan pas geld op kon nemen.. (wat dan ook 3 dagen in beslag neemt of iets in die richting)

Nou heb ik het op mijn manier opgelost door het geld via internetbankieren over te maken naar een vriendin en die heeft het geld voor mij van haar rekening afgehaald en mij gegeven, maar hoe belachelijk is dit. ongevraagd wordt je pasje geblokkeerd zonder mededeling daarnaast adreswijzigingen die nooit doorkomen volgens hen. en vervolgens kan je geen geld opnemen of uberhoud pinnen omdat ze je pasje uit het systeem hebben verwijderd..

Nu heb ik gelukkig dat foeilelijke pasje binnen gekregen.. en kan ik weer met een gerust hart pinnen.. maar de situatie waar je dan in verzeild raakt vindt ik toch ronduit belachelijk. This mijn geld en als ik dat wil en ik kan bewijzen dat het van mij is vindt ik het belachelijk dat als je pasje zomaar geblokkeerd wordt er niet eens meer bij kan ook niet met ID kaart en wat dan ook.. nee dan moet je er eerst 13 euro voor dokken. -.-'

Yuuntje

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 22 mei 2009 16:36
door kweenie
Ik weet het niet hoor, maar die paar keer dat ik ben verhuisd, is mijn verhuizing steeds in 1 keer goed doorgekomen. Als het bij jou telkens een paar keer erover doet, dan zou ik eigenlijk denken dat je toch iets verkeerd doet bij het doorgeven.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 22 mei 2009 16:50
door yuuntje
This een kwestie van het formulier invullen wat op de site staat (danwel eerst uitprinten) en dat opsturen. dus nee ik denk niet dat ik iets verkeerds heb gedaan.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 13 jun 2009 20:05
door luciaatje
ing doet rare dingen met adressen. Vandaag blijkt mijn pasje niet meer te werken. Via de klantenservice hoor ik dat mijn adres gewijzigd is, en dat ze naar dat andere adres een nieuw pasje en mijn afschriften hebben gestuurd. Het kan je zomaar overkomen bij de ING, lekker veilig gevoel dat je gegevens zomaar gewijzigd kunnen worden door een onbekende, je zomaar met een volle tank maar niet werkende pas bij het benzinestation kunt staan, vervolgens dan voor gek versleten worden door de telefonist. Als dank mag je het dan allemaal zelf weer recht gaan zetten, want er kan wel zonder mijn toestemming van alles veranderd worden in mijn gegevens, maar terug zetten op mijn eigen verzoek...nee, dat kan niet! :evil:

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 14 jun 2009 07:36
door Mk
Dat klinkt eerder alsof je slachtoffer bent van een oplichter, waarschijnlijk iemand die al weken lang je post uit de brievenbus vist....

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 14 jun 2009 09:08
door luciaatje
dat was ook mijn eerste reactie....maar nee, het is een "ongelukje" van de ing.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 14 jun 2009 10:53
door stofzuigertje
Bij online bankieren zie je de aanpassingen sneller en bij geen doorvoer adres wijziging kreeg je dus ook geen afschriften dus eerder reageren.

U moest elke maand een afschrift ontvangen en netjes opbergen en als vorige bewoner deze doorstuurde of U deze niet ontving of met TNTPost sticker had U eerder contact moeten opnemen.

Ook de huidige bewoners op oude adres vragen om te melden als ze iets krijgen doen ze het meestal wel.
Dus U had iets meer moeten doen,naast insturen ook controleren.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 14 jun 2009 14:17
door luciaatje
Ik ben niet verhuisd, heb dus ook niks ingestuurd, en het is ook niet mijn doel/fout/slordigheid geweest toen ING zomaar mijn correspondentie adres wijzigde en mijn pas naar een vreemde verstuurde. En bij internetbankieren zie je het huisadres staan, niet het correspondentie adres. En dat laatste was opeens gewijzigd.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 19 jun 2009 20:51
door luciaatje
vandaag kwam ik er achter dat ing ook mijn ing creditcard naar een ander adres gestuurd heeft. Dus naast mijn bankpas is nu ook mijn creditcard in vreemde handen. Lekker handig van de ing, zeker een nieuwe actie om te onderzoeken hoe snel het fout gaat met mijn geld.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 27 jun 2009 17:31
door sfeercreator
Ik kreeg mij girorekening van mijn moeder toen ik 12 jaar oud was, inmiddels ben ik bijna 40 en tot voor kort een gelukkig klant van de Postbank/ ING.
Afgelopen Februari 2009 vond de ING het nodig om mij te melden dat mijn blauwe Postbank pas binnen 4 maanden niet meer geldig zou zijn en dat ik voor 7,50 euro een nieuwe oranje ING bankpas moest aanschaffen terwijl mijn oude blauwe Postbank pas geldig is tot 09-2011.
Ondanks ik aan had gegeven dat ik tevreden was met mijn blauwe Postbank pas en ik geen 7,50 euro wilde betalen voor een nieuwe pas omdat mijn oude nog geldig was tot 09-2011 deelde de ING mij mede dat ik nog 4 maanden had en dat ze dan mijn blauwe Postbank pas zouden blokkeren ondanks dat er gewoon geld op mijn rekening staat en ik aan al mijn betalingsverplichtingen heb voldaan.
Afgelopen vrijdag 26 juni 2009 was het dan zover, ik stond op het station omdat ik na een hele week werken terug wilde naar mijn woonplaats, ik woon ruim 200 km van mijn werk, toen ik dus geen kaartje kon pinnen wat naar later bleek te komen doordat de ING mijn pasje had geblokkeerd om mij te dwingen een oranje ING pas aan te schaffen voor 7,50 euro.
Toen ik belde met de klantenservice van de ING waardoor ik erachter kwam dat ze me pas hadden geblokkeerd kreeg ik te horen dat ik zelf maar moest uit zoeken hoe ik thuis moest komen en dat het me eigen schuld was dat ik in deze situatie was gekomen omdat ik niet voor 7,50 euro een nieuwe oranje ING pas had aangeschaft.
Nu lijk ik natuurlijk heel kinderachtig omdat ik die 7,50 euro niet wil betalen voor die nieuwe pas maar het gaat mij om het principe, i had en goedwerkende pas die geldig is tot 09-2011 waarom vind de ING dan met een arrogante en autoritaire houding dat zijn halverwege kunnen bepalen dat de geldigheidsdatum is verlopen en dat zij mij door het blokkeren van mijn pas kunnen dwingen omn een nieuwe pas aan te schaffen.
In mijn beleving is de ING nog steeds en onderneming die ook met staatssteun afhankelijk is van betalende klanten zoals ik en deze dus ook klantvriendelijk moeten benaderen, en niet zoals ze nu doen moeten behandelen alsof ik blij moet zijn dat ik een betaalrekening mag hebben bij de ING.
Ik vraag me nu ook af wat ze hiermee willen bereiken, ik ben nog steeds niet van plan om me te schikken naar hun onredelijke eisen en zal dus een nieuwe betaalrekening openen bij de Rabobank en de komende maanden al mijn financhieen overzetten naar mijn nieuwe Rabobank rekening.
Dus vraag ik me af wat de ING als onderneming heeft gewonnen, dat ik me blauwe pas niet meer kan gebruiken, of, dat ze een trouwe klant (die 27 jaar klant is geweest en ook zijn kinderen op hun 12de ook een rekening wilde geven bij de ING) waar ze normaal aan verdiende kwijt zijn geraakt.
Ik denk dat ze alleen het eerste gewonnen hebben want ja ik kan me blauwe pas niet meer gebruiken, maar ik denk dat de ING bank met hun arrogante en autoritaire houding uit het oog verloren is dat ze buiten de staatssteun ook gewone tevreden klanten nodig hebben waar ze hun geld mee verdienen als bank zijnde.
Natuurlijk ben ik maar een klein niets betekenend klantje waar ze niks van zullen merken dat die weg is, maar hun mentaliteit en omgang met klanten dus me denken aan het toen machtige KPN wat ook zo omging met hun klanten en toen de mensen niet meer afhankelijk waren van het monopolie van de KPN hebben heel veel mensen hun baan daar verloren omdat de KPN hun hoofd niet meer boven water konden houden.
Dus mensen van de ING die mij nu kleinzielig vinden herinner mij maar als jullie je baan kwijt zijn omdat het nog slechter zal gaan met de ING vanwege jullie mentaliteit.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 27 jun 2009 20:45
door HSfanatic
Ik weet niet hoor, maar mijn blauwe (niet zo goed) werkende postbankpas werd gewoon gratis vervangen.

Vaag verhaal, niet ten nadele van jou hoor, maar wel vreemd dat de mijne gewoon gratis wordt vervangen, en u/jij 7,50 zou moeten betalen.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 27 jun 2009 20:49
door mar42
En je betaald elk jaar toch al voor je pas, althans dit gebeurt bij de Rabobank.
En dat postbank is overgegaan in ING betekent natuurlijk dat je ook nog eens moet betalen omdat postbank nu ineens ing heet.
Staat meestal vermeld op je afschriften in december of januari jaarlijkse bijdrage pas.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 27 jun 2009 23:52
door __oi__
Onjuist.

Door het overgaan van postbank naar ING krijgen de postbank klanten een nieuwe betaalpas. Hieraan zijn (uiteraard) geen kosten verbonden.
Dit heb ik net als HSfantastic en een paar milioen andere klanten proefondervindelijk kunnen vaststellen.

Ook staat dit in de diverse correspondentie die een ieder over het samengaan heeft ontvangen alsmede op de website.

http://www.ing.nl/particulier/klantense ... index.aspx

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 28 jun 2009 02:26
door sfeercreator
Ik heb geen nieuwe oranje ING bankpas gekregen en ze hebben mijn blauwe goedwerkende postbank pas die geldig is tot 09-2011 geblokkeerd en als ik de klantenservice bel dan zeggen ze heel vriendelijk dat ik een nieuwe ING pas kan aanvragen, en als ik dan vraag of het geld kost zeggen ze ja het aanvragen van een nieuwe pas kost 7,50 euro.
En het gaat me niet om het geld want ik moet bij de rabobank ook me nieuwe pas betalen maar het gaat me om het principe, de postbank is al vanaf 1990 van de ING, ergens begin 2000 krijg ik een nieuwe blauwe postbank pas met als valid date 09-2011 dan moet de ING die toen dus ook al eigenaar was van de postbank was er een datum op moeten zetten van 02-2009 dus is het voor mij een principe kwestie de banken moeten niet zo arrogant doen en klantvriendelijker zijn en niet denken dat wij hun nodig hebben maar zoals elke onderneming weten dat zij de klanten nodig heeft.
Het enoge wat mij frustreert is dat ik tot voor kort zeer tevreden was over de postbank en de postbank waarschijnlijk tevreden was over mij als gewone klant waar ze gewoon aan verdiende.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 28 jun 2009 08:06
door Noble
@sfeercreator
dus is het voor mij een principe kwestie de banken moeten niet zo arrogant doen en klantvriendelijker zijn en niet denken dat wij hun nodig hebben maar zoals elke onderneming weten dat zij de klanten nodig heeft.
Dit is een gevaarlijke uitspraak om zomaar te plaatsen.....

Hier zijn wat mensen die slécht tegen het woord "princiepe" kunnen en beginnen gelijk te roepen dat je dus gierig bent, of dat jíj het niet kunt betalen en zíj wel etc etc.

en oja, er is niks mis met deze "service" men betaald er gráág voor...

ík zeg: WELKOM bij de mensen die het nog júist zien........

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 28 jun 2009 11:07
door sfeercreator
Of je het nu een vaag verhaal vind en of je het nu niet eens bent met mijn principes doet niets af aan het feit dat ik een blauwe postbank pas heb die geldig is tot 09-2011 en geblokkeerd is door de ING en dat ik geen oranje ING pas heb en als ik er een wil hem moet bestellen voor 7,50 euro dus de bovengenoemde feiten zijn nu zoals ze zijn en daar veranderen meningen niks aan ik kan nu niet pinnen en moet betalen voor een nieuwe pas omdat de ING de valid date heeft ingekort van 09-2011 naar 06-2009

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 28 jun 2009 22:40
door justme1
@ sfeercreator


Door het samengaan van postbank en ING krijgen alle oud-postbankklanten en oud-ingbankklanten kosteloos een nieuwe pas. Op het moment van vervanging is de oude (in jouw geval giropas) nog 4 maanden geldig. Drie tot 4 weken later wordt er ook nog een brief naar je toegestuurd met de mededeling dat er een pas is verstuurd en met de mededeling, dat als je deze niet hebt ontvangen je gelijk moet bellen met de klantenservice.

Mocht jij zowel de pas als de brief niet hebben ontvangen zou ik als eerste maar nagaan of het nog klopt qua adres gegevens, maar je krijgt ten alle tijden ( weer) kosteloos een pas toegestuurd en de oude wordt als vermist opgegeven


Een pas is in alle andere gevallen 5 jaar geldig. Dus deze pas die jij in 09-2006 hebt gekregen was normaal gesproken tot 09-2011 geldig.
Dat banken samengaan is niet iets wat nou elke dag gebeurd, en misschien hadden ze in 2006 in hun glazen bol moeten kijken en moeten voorspellen wanneer de exacte datum was dat jij een nieuwe pas zou krijgen en die datum erop moeten zetten, feit blijft dat het merk postbank niet meer bestaat en logischerwijs alle klanten KOSTELOOS een nieuwe pas krijgen. Ook jij.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 29 jun 2009 00:56
door sfeercreator
De postbank is al vanaf 1990 van de ING dus ja dat wisten ze wel van te voren daar hoef je geen glazen bol voor te hebben want zo een fusie realiseer je ook niet in een jaar. en nee ik krijg niet kosteloos een pas want anders zou ik me niet zo opwinden als ik aangeef dat mijn oude pas het niet doet krijg ik alleen als antwoord dat ik een nieuwe moet aanvragen en dat daar kosten aan verbonden zijn.
En met dat gedeelte ben ik het oneens en daar maak ik me dus ook druk om want ik heb juist een goede relatie met de postbank voor de afgelopen 27 jaar en vin het jammer dat dit is voorgevallen want als dit niet was gebeurd was ik tot in lengte van dagen klant gebleven.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 29 jun 2009 08:12
door justme1
De postbank is niet sinds 1990 ING. Ze waren sinds 1990 onderdeel van ING Groep. Er is een groot verschil tussen ING Groep en ING bank....Postbank en ING bank waren beide onderdeel van ING groep en zijn sinds 1 Januari 2009 samengegaan!!!! Nog steeds als onderdeel van ING groep...
En nee, dat samengaan gaat inderdaad niet in 1 jaar, vandaar dat het ook vrij lastig was om te voorspellen wanneer jouw pasje exact vervangen ging worden


Maar goed, blijf vooral doorgaan moet roepen dat jij als enige ING klant niet een gratis pasje krijgt.

Re: postbank/Ing

Geplaatst: 29 jun 2009 08:23
door mar42
Denk dat er nog veel meer mensen zijn die nog geen oranje ING pasje hebben.

Mijn jongste zoon heeft hem wel, maar mijn oudste en mijn echtgenoot niet. En wonen allemaal op hetzelfde adres.

En hun Postbank pasjes werken ook nog gewoon.
Vind idd niet kloppen dat de ING zomaar een pasje kan blokkeren zonder opgaaf van reden.

9.
Krijg ik een nieuwe Giropas?
Ja, u krijgt in de loop van 2009 een nieuwe Betaalpas van ING. Bij de nieuwe ING gaat de Giropas Betaalpas heten. U krijgt hier vanzelf bericht over en hoeft hier geen actie voor te ondernemen. Uw huidige pas blijft tot die tijd gewoon werken.