Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht
Geplaatst: 22 mei 2009 11:05
Al meer dan 5 jaar gebruik ik een Vodafone abonnement, het Online opvragen van het tegoed is er al meer dan 1 jaar een storing, en telkens geven ze aan dat ze dit gaan oplossen, via 1200 kan men niet helpen omdat ze daar ook geen inzicht hebben in het tegoed, is de rekening binnen dan zie ik dat het bellen naar 0800 (gratis) nummers in rekening zijn gebracht 0800 7111 (gratis)
In een email naar Vodafone heb ik aangegeven dat ik het zat was om telkens elke keer hier achteraan te gaan en dat ik mijn nummer geporteerd wil hebben naar T-Mobile, dit heb ik dan ook gedaan, T-Mobile geeft aan 3 maanden later pas geporteerd kan worden, bij T-Mobile heb ik aangegeven dat mijn nummer binnen de 5 werkdagen volgens de OPTA geporteerd moet worden, T-Mobile geeft aan dat dit bij Vodafone ligt, Vodafone geeft aan een opzegtermijn te hebben van 3 maanden waar ik vervolgens aangeef dat ik deze wil afkopen maar dat kon niet. Ik vraag mij af waarom Vodafone de klant wil behouden terwijl deze weg wil en de 3 maandjes wil afkopen, ik dacht mischien denkt Vodafone in de hoop dat de klant nog gebruik gaat maken van zijn aansluiting? Nou deze staat uit! Durf er niet meer mee te bellen vanwege de vreemde kosten die altijd hoger uitvallen voor de klant.
Ik heb Vodafone het volgende aangegeven over de dienst of service:
Met het niet leveren van de service heeft vodafone Artikel 17.2 Afdeling 2. van het Burgelijk Wetboek Boek 7 overtreden doordat het product Vodafone Basis niet de eigenschappen bezit die een koper redelijkerwijs mag verwachten.
Zij geven het volgende aan:
Bedankt voor uw reactie.
Het tijdelijk niet kunnen opvragen van het tegoed door werkzaamheden of een storing is uiteraard vervelend.
Maar zoals al door mijn collega werd meegedeeld betreft het hier een service, die als deze tijdelijk niet beschikbaar is niet de mogelijkheid geeft het contract te ontbinden.
De storing is in de tussentijd opgelost, maar heeft wel geleid tot een achterstand in de verwerking.. Daarom is het op dit moment helaas nog niet mogelijk om online of telefonisch uw tegoed op te vragen.
We verwerken de belgegevens nu zo snel mogelijk. De verwachting is dat u eind mei uw tegoed weer kunt opvragen.
Onze excuses voor het ongemak.
Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Bovenstaande hoef ik toch niet te accepteren?
Is dit de weg nu vrij is naar de Geschillen Commissie?
In een email naar Vodafone heb ik aangegeven dat ik het zat was om telkens elke keer hier achteraan te gaan en dat ik mijn nummer geporteerd wil hebben naar T-Mobile, dit heb ik dan ook gedaan, T-Mobile geeft aan 3 maanden later pas geporteerd kan worden, bij T-Mobile heb ik aangegeven dat mijn nummer binnen de 5 werkdagen volgens de OPTA geporteerd moet worden, T-Mobile geeft aan dat dit bij Vodafone ligt, Vodafone geeft aan een opzegtermijn te hebben van 3 maanden waar ik vervolgens aangeef dat ik deze wil afkopen maar dat kon niet. Ik vraag mij af waarom Vodafone de klant wil behouden terwijl deze weg wil en de 3 maandjes wil afkopen, ik dacht mischien denkt Vodafone in de hoop dat de klant nog gebruik gaat maken van zijn aansluiting? Nou deze staat uit! Durf er niet meer mee te bellen vanwege de vreemde kosten die altijd hoger uitvallen voor de klant.
Ik heb Vodafone het volgende aangegeven over de dienst of service:
Met het niet leveren van de service heeft vodafone Artikel 17.2 Afdeling 2. van het Burgelijk Wetboek Boek 7 overtreden doordat het product Vodafone Basis niet de eigenschappen bezit die een koper redelijkerwijs mag verwachten.
Zij geven het volgende aan:
Bedankt voor uw reactie.
Het tijdelijk niet kunnen opvragen van het tegoed door werkzaamheden of een storing is uiteraard vervelend.
Maar zoals al door mijn collega werd meegedeeld betreft het hier een service, die als deze tijdelijk niet beschikbaar is niet de mogelijkheid geeft het contract te ontbinden.
De storing is in de tussentijd opgelost, maar heeft wel geleid tot een achterstand in de verwerking.. Daarom is het op dit moment helaas nog niet mogelijk om online of telefonisch uw tegoed op te vragen.
We verwerken de belgegevens nu zo snel mogelijk. De verwachting is dat u eind mei uw tegoed weer kunt opvragen.
Onze excuses voor het ongemak.
Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Bovenstaande hoef ik toch niet te accepteren?
Is dit de weg nu vrij is naar de Geschillen Commissie?