LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplossing van DSB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Dirkkarin
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:16

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Dirkkarin »

Hallo DSBverdriet,

Als ik het heb over verantwoordelijkheid nemen heb, bedoel ik niet de mensen die in de schulden/problemen zijn gekomen door het advies van DSB. Dus ik hoop niet dat je mij ermee bedoelde. Ik ga er vanuit van niet, als je mijn stukje goed hebt gelezen, maar ik wilde dat toch even duidelijk gezegd hebben.

Groetjes

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Oude Dame.

Zal mijn voorbeeld geven in 2004 een hypotheek aangegaan bij de DSB bank, heb ik geen opmerkingen over. Bij deze hypotheekvorm wilde de bank enige vorm van zekerheid middels een polis kan ik me ook nog voorstellen.

Een jaar later ga ik verbouen tweede hypotheek genomen, hetzelfde verhaal. Wat de medewerker mij destijds is vergeten te vertellen dat dit niet nodig was geweest, ben dus bewust door de medewerker oververzekerd {niet netjes} Verder vergat de medewerker te vertellen dat deze pollisen ook ergens anders afgesloten mogen worden, indien je ze nodig hebt. Dat scheelt ook: de DSB rekent 80% provisie. Dus van elke 1000 euro, steekt de DSB bank 800 euro in eigen zak{Woekerwinsten} en 200 euro in de polis. Deze polis is in één keer gestort, wederom was de medewerker vergeten te vertellen dat dit ook met een maandelijkse premie kan.

Ik vraag van de DSB bank echt een kwijtschelding van de tweede hypotheek maar wel datgene wat mij onnodig op onthouden informatie is aangesmeerd. En de rest van de tweede hypotheek betaal ik gewoon netjes af, net zoals iedereen hier op de forum en in Nederland.
Voor u beeldvorming er zijn mensen die pollissen hebben ter waarde van 60.000 euro waarvan 12.000 euro gestort en 48.000 euro provisie.

Kijk daar gaat het om.

Groetjes ww00ww

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door robbert61 »

Dit zijn allemaal geen oplossingen die hun bieden.
Als die mensen een Hypotheek hadden staan van 203.000
Dan zal die daar ook op terug moeten komen en niet anders.
En hadden ze er een staan van 185.000.
Dan moet he ook terug daar naar en dat is met al die hypotheken zo en anders niet.
En alle kosten zijn voor hun hadden ze het niet over moeten nemen.
En daar moet de Regering dan maar eens een tijd voor nemen en voor gaan staan.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

En zover ik heb begrepen(en ww00ww ook al zei) dit met maandelijkse premie kon....En over die € 60.000 ook nog rente betaald word!
Mattie

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door robbert61 »

Ik dacht dat we hier geen Maffia praktijken hadden maar dit is een van de grootste .
Denk eigenlijk dat de Politie hier ook wel wat mee kan doen en de justitie ook.
Op pakken dat hele zooitje van Banken .
Dat zijn geen Bank praktijken maar echt diefstal op grote schaal.
En dat mag maar door gaan met reclame maken ook nog.
Allemaal henden op een buik die DSB bank met de Hollans Welvaren.
Heb zelf ook er mee te maken gehad afspraken maken over goed koop binnen 2 maande al de rente hoger.
Dat noemen ze clantvriendelijk.
Gelukkig kon ik er toen snel van af komen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Piet »

Nog even wat over die nobele DSB bank die zichzelf zo graag een 10 geeft en waarmee sommige forumbezoekers trots mee weglopen.
DSB incasseert de maandelijkse termijnen via automatisch incasso.
Dat kan soms wel eens verkeerd uitvallen, want ondanks dat DSB via reclamefilmpjes lokt met lagere rente en dus lasten, zitten veel gedupeerden na een paar jaar soms op het dubbele vergeleken met hun eerdere lening en is niet altijd het saldo op de rekening voldoende om de woekerbedragen aan DSB te betalen.

Wat doe je als bank als een automatisch incasso niet lukt?
DSB heeft daar zijn eigen oplossing voor…incasso bureau Inspectrum.
Je stuurt je klant een brief met het verzoek de betalingsachterstand te voldoen.
Voordat de “klant’ dit heeft kunnen doen komt er al een telefoontje van DSB om vooral niet te betalen want er komt een “medewerker” langs om het probleem te bespreken.
Deze “medewerker” blijkt dus iemand van incasso bureau Inspectrum.
De “klant’ wordt direct onder druk gezet en bedreigt met een gerechtsdeurwaarder en beslaglegging Om dit te voorkomen en te voorkomen dat er later nog eens een betalingsachterstand zou kunnen ontstaan moet u hier even tekenen.
Onder deze dreiging, die sommigen zien als tekenen met het pistool op het voorhoofd, wordt er getekend, probleem opgelost en de achterstallige betaling wordt in termijnen ingelopen en DSB kan de automatisch incasso gewoon voortzetten....of niet?

Nog even dit, deze werkwijze gebeurt echter alleen bij incasso bureau Inspectrum en is niet gebruikelijk in de incasso wereld.
Maar dat DSB dingen doet die niet gebruikelijk zijn dat weten we inmiddels allemaal, behalve sommige forumbezoekers die daar hun redenen voor zullen hebben en dit soort dingen ontkennen.
Maar ja, er zijn ook mensen die de geschiedenis ontkennen…

Terug naar Inspectrum.
Je denkt dus dat je achterstand in betaling wordt ingelopen.
Bijna goed!
Kenners die deze materie kennen, weten dat in de akte van cessie niet staat dat de achterstand zal worden ingelopen, maar de hele hoofdsom, dus je volledige lening, zal worden ingelopen.
Want dat is de schuld die openstaat en die je niet kunt betalen volgens de akte van cessie!!
Wat gebeurt er vervolgens, de eerstvolgende maand wordt er al loonbeslag gelegd en wel voor een bedrag ruim boven je maandelijks te betalen bedrag.
Dit blijft zo tot je volledige schuld is terugbetaald.
Dus niet tot je achterstand in betalen is ingelopen, maar de volledige lening die je toen hebt afgesloten.
Voor velen betekent dit betalen tot je dood.
Voor velen betekent dit maandlasten die zij niet kunnen opbrengen.
Voor velen betekent dit het einde van hun droomhuis.
Voor velen betekent dit schuldsanering en door het slijk gaan.
Voor velen is dit onwerkelijk en niet te bevatten.
Voor DSB lijkt dit de normale manier van zaken doen zoals het DSB betaamt en waarop Scheringa zijn Imperium heeft opgebouwd.

En dat dankzij o.a. een een-tweetje tussen DSB en incasso bureau Inspectrum.

Het volgende is even schrikken voor de ouderen onder ons die een doorlopend krediet hebben of een hypotheek zonder aflossing bij DSB.
Tussen de leeftijd van 65 en 70 jaar dient men de volledige nog openstaande lening/krediet/hypotheek af te lossen.
Dus als je 65 wordt dan worden je maandlasten flink hoger…en je bloeddruk waarschijnlijk ook.
Maarrrr, DSB zegt dit wel verteld te hebben, sterker nog, zij hebben bij het afsluiten van de lening volgens eigen zeggen zorgvuldig gekeken of dit product of producten wel bij je paste en gekeken of je dit financieel wel kon dragen.
Want DSB kijkt naar uw belangen en niet naar eigen belangen….
Uw belangen staan voorop en DSB doet zijn best uw wensen te verwezenlijken.
Klantvriendelijkheid en service staat voorop.
DSB gaat voor de 10!
Of gaan ze voor de Green Mile?


DSB bank hoort volgens mij en vele anderen niet thuis in de Nederlandse financiële wereld.
De Nederlandsche Bank, de AFM en de overheid dienen in te grijpen en slachtoffers dienen gecompenseerd te worden.
Er zijn grenzen!

En mocht je door alle ellende je huis moeten verkopen, laat je niet beïnvloeden door DSB met hun praatjes dat dit alleen maar kan via hun eigen makelaar en dat ze anders geen toestemming geven voor de verkoop van je woning.
Ook dit zijn weer leugens, maar ja, zijn we niet anders gewend van DSB?

Wat moet er nog gebeuren voor er ingegrepen wordt!

Groeten,
Piet

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Oude Dame.
Kijk weer een ander deel van de wanpraktijken van DSB uitgelicht!
Mattie

Oude dame
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:38

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Oude dame »

Monique,

Wij zijn pas nog bij de notaris geweest, de goedkoopste hebben we uitgezocht via ww.degoedkoopstenotaris.nl en vorig jaar voor mijn dochter en beide keren kregen wij van tevoren de afrekening, zodat we dat thuis door konden lezen, ook vroeg de notaris ons nog of de afrekening duidelijk was. Er zat een fout in en is toen op het kantoor nog opgelost. Ook de hypotheekakte kregen we een paar dagen eerder om alvast door te lezen, dat zal dus wel geen standaardprocedure zijn.

WoOow,
Verder is koppelverkoop verboden, dus hoef je niet perse je ov te nemen bij de hypotheekverstrekker, tenzij dit in de offerte vermeldt staat en daar bijv. een rentekorting tegenover staat of andere voordelen, dit doet de Rabobank bijv. wel, dan moet je 3 producten afnemen en dan krijg je korting op de rente.

Via independer kun je de ov's heel gemakkelijk vergelijken en de beste/goedkoopste uitzoeken.

Mattie,
Wwil je nu ook nog eens inhoudelijk reageren op mijn bericht van 17.31 uur en voor de andere lezers: ik heb toch ook aangegeven, dat ik die koopsompolissen oplichterij vind?

Verder denk ik dat mensen die zelf niet zoveel kennis van financien hebben, geen enkele adviseur op hun mooie blauwe ogen moeten geloven, zich goed moeten laten voorlichten, dit zal voornamelijk de doelgroep van de dsb bank zijn.

Voor de rest wens ik iedereen veel succes met het oplossen van zijn problemen met de dsb bank!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

oude dame.
??? ik dacht dat ik daar klip en klaar antwoord op had gegeven..ww00ww heeft u nog uitgelegd.
Ik heb geen hypotheek..dus die mensen kunnen u dat beter uitleggen!
Wel weet ik..dat de Notaris door DSB word aangewezen..en dat je voordien..ik herhaal voordien dus NIETS ktrijgt om door te lezen!
Groeten Mattie

Takkie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 20:13

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Takkie1 »

heb ook een 2e hypotheek afgesloten bij de DSB en zag later in de papieren dat ik er goed ben ingelopen.... heb iets van 30000 geleend voor verbouwing en in totaal ging de hypotheek met 50000 euro omhoog!!!! dit allemaal door koopsom polissen! Door adviseuse klinkt het allemaal heel mooi: ''u bent maar een paar euro per maand meer kwijt bij deze verzekering" maar zeggen er niet bij dat deze verzekering in een keer afgelost wordt!!! heb een paar maanden geleden samen met adviseur van SNS-bank een brief geschreven of ze de koopsommen wilde terug storten meer ze konden me niet verder helpen in een reactie die een paar weken later pas kwam... ook de adviseuse die ik mijn heeft geholpen bij de DSB is met de noorderzon vertrokken!!!! ik ga nu opnieuw een brief schrijven naar de DSB en ben benieuwd of ze nu wel reageren met wat positievers nieuws.....

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Oude Dame.
Kijk naar het verhaal van Piet.
Niets werkt bij DSB zoals het hoort te gaan!
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Takkie1
Al aangemeld bij www.dsbramp.nl?
Dit hadden wij ook allemaal.degene die je er inluist is naderhand niet meer te traceren..weg foetsie!
Groeten Mattie

Oude dame
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:38

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Oude dame »

Mattie,

Ik beweer toch niet dat er geen wanpraktijken zijn, maar ik ben er wel van overtuigd, dat je veel problemen kan voorkomen door jezelf wel goed voor te laten voorlichten en niet de reclame te geloven en adviseurs op hun mooie blauwe ogen klakkeloos te vertrouwen.

En ik heb ook het gevoel dat mensen voor ze bij de dsb bank terecht komen ook al op (te) hoge lasten zitten, door hypotheek en/of lening en daardoor gemakkelijk in die leenreclames tuinen. Rente van 1,9% zoals op het filmpje te zien was is toch niet reel, de rente op een spaarrekening is 2x zo hoog, dan moet er toch wel ergens een addertje onder het gras zitten? En staat er dan niet in de hypotheekakte hoelang de rente vast staat, dat zoek je toch uit, daar informeer je toch naar?
De dame in het filmpje had het er ook over, dat haar financien nu weer goed op de rit stonden ze weer lekker verder kon leven. :cry:

Wij zijn zelf al 20 jaar klant bij Robeco en heel tevreden, je mag gewoon max. 4,5 keer je bruto jaarsalaris lenen, je lening mag niet hog zijn dan 70% van de executiewaarde en niks geen gemiep met rente korting enz. en de service is prima!

Nog een keer de vraag dan, hoe kun je denken dat je een (nieuwe)hyptheek hebt van € 200.000,-- als je voor dat je deze opnieuw afsluit al een lening hebt van ruim € 223.000,-- en je er nog € 13.000,-- bijgeleend hebt voor een keuken? Dat is toch gewoon een eenvoudige rekensom, wie heeft dan die aflossing gedaan de kabouters?? Hier heeft WoOw geen antwoord op gegeven!!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Ik geef het op!! :shock:
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Oude Dame.
Fijn dat het allemaal zo soepeltjes verloopt in uw leven.
Maar er zijn nog altijd mensen die worden opgelicht.
Als u uw verhaal nu houd overal op dit forum..ook bij de topic opgelicht..dan is er niemand meer die er intrapt!
Kunnen we alles opdoeken..hoeven er geen wetten meer te zijn.
Of we vinden het gewoon goed wat zon bank doet!
Mattie

Oude dame
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:38

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Oude dame »

Nou Mattie er zijn nog genoeg dingen die niet soepeltjes verlopen in mijn leven maar ben een enorme optimist :lol: , maar voor jou is het waarschijnlijk te moeilijk om mijn vraag te beantwoorden, als je dat meteen had gedaan was deze discussie niet ontstaan, dus ik geef het op!! Veel succus met de dsb bank en stap naar de rechter, die is er voor!!

DSBVERDRIET
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 mei 2009 14:18

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door DSBVERDRIET »

@t oude dame, vind u het een goede zaak dat je geen goede/betrouwbare informatie krijgt?
Is het geen zorgplicht van de bank om te zorgen dat mensen niet meer lenen dan verantwoord is "veilig lenen".
U heeft mijn verhaal hier ook kunnen lezen.
Mocht ik goede info hebben gehad dan had ik nu een overwaarde gehad en niet overgesloten.ik werd zelfs gedwongen een hoge financiering af te sluiten vanwege funderinsgproblemen..Is dat mijn schuld..Kan er niet van genieten hoor want het zit onder de grond.
maar zit nu wel diep in de **** met ongeveer 70.000 euro aan kosten/koopsompolissen, waarover niets is verteld of vermeld.
Bij een doorlopend krediet zelfde werkwijze ..verkeerde/verzwegen informatie en dan in een keer maandelijkse rente stijgingen wat niet was afgesproken zodat je schuld alleen maar stijgt en stijgt ipv aflost.Beloftes over 5 jaar bent u van U schuld af ..niet dus.
Bij de dsb krijg je geen goede informatie.Een kans om de kleine lettertjes te lezen kreeg je niet.Je wordt afgeleid door inlopende secretaresse. kan zo wel doorgaan hoe ze je kennelijk afleiden en misleidende trucjes.DSB is meer gericht op provisiejagende adviseurs.
In 2004 en al eerder deden ze aan koppelverkoop, maar bewijs dat maar eens.
Ook werd niet verteld dat je orv polissenbij andere verzekeringsmaatschappijen kon afsluiten of maandelijks kon betalen. Taxateurs en notariskantoren wordt opgelegd door de dsb.meestal taxatheek en actus notaris. Hun hadden gewoon onderlinge afspraken naar mijn idee(achteraf)en bevestigd door een exwerknemer.
Wat u makkelijk zegt stap naar de rechter.... je moet maar een advocaat kunnen betalen en een rechtbijstand verzekering zal niet helpen want hier vinden ze weer een clausule zodat ze niets hoeven te doen.(in mijn geval)
Stelt u zich voor u wordt opgenomen in een ziekenhuis of verpleeghuis en u krijgt niet de goede informatie die u eigenlijk zou moeten krijgen en er gebeurt hierdoor iets met u wat een fout blijkt te zijn. maar ja u kon het weten want het was zogenaamd verteld of u had het kunnen lezen zou u nog die optimist zijn???

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

dsbverdriet!
Laat maar..Dit is er weer gewoon zo een die kikt op zout in wonden strooien van gedupeerden!
Jammer voor haar werkt dat niet meer!
Ze eist van mij dat ik een ??vraag beantwoord..ik zit verdorie nog niet bij de rechtbank oude dame(zou dr bijna wat anders van maken)!!

Ik heb u netjes geantwoord oude dame..en zit hier niet in een beklaagden bankje!
Als u dat niet bevredigd..bakt u er maar een ei op!
Groeten Mattie

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Piet »

Op televisie doet DSB voorkomen dat ze met oplossingen komen voor de problemen en klachten.
Voor de gezinnen die in de uitzending waren, kwamen ze met een voorstel.
Maar voor de rest.
Je denkt toch niet dat ze iedereen zo'n voorstel aanbieden!
Net doen alsof en soms bewust een leugen vertellen om "de massa" gerust te stellen.
En dat noemt zich bank !
heb een paar maanden geleden samen met adviseur van SNS-bank een brief geschreven of ze de koopsommen wilde terug storten meer ze konden me niet verder helpen in een reactie die een paar weken later pas kwam... ook de adviseuse die ik mijn heeft geholpen bij de DSB is met de noorderzon vertrokken!!!!
Klacht afgewezen en dit is geen uitzondering.

Blijkbaar is ook De Nederlandsche Bank van mening dat de handelswijze van DSB normaal is voor een bank en accepteert deze handelswijze en mogen klanten op deze manier behandelt worden ....

Vervolgens komt de vraag : moeten wij dit dan ook maar accepteren?
En wie is er nu voor wie?
Zijn wij er voor de bank of is de bank er voor ons?


Groeten,
Piet

DSBVERDRIET
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 mei 2009 14:18

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door DSBVERDRIET »

Hoi Mattie,

Ik kan hier niet tegen..gewoon het onrecht dat je niet wordt geloofd en het is je eigen schuld, dikke bult mentaliteit..Wat had ik dan moeten doen? Mijn pas gekochte huis met dikke verlies aan de gemeente verkopen, zodat de gemeente het weer kon opknappen en doorverkopen met dikke winst.
Dit was ook een vies spelletje van macht uit oefenen. Bah.
Maar dat mensen het gewoon leuk vinden dat je zo in de puree zit, stoort me nog het meest, hoe smakelijk ze er op reageren.
Gedupeerden van de DSB worden nog meer in de wanhoop gedreven, en dat allemaal door bedrog van wat je denkt het is een eerlijke bank.
Zoals ik al eerder vermelde Ik ben DOOD meer waard dan levend..En dat is gewoon een feit!!!!!!
Graag doe ik een oproep aan alle leedvermakers, aub stop ermee, en hoop dat je nooit met een machtige instantie krijgt te maken die je oplicht en bedriegd.

Gesloten