LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplossing van DSB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

en zeker niet de laatste

roos24
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:12

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door roos24 »

ontevredenheid is er nu, maar dan over de mensen die het andere mensen niet gunnen dat het wel goed geregeld is door hun zelf en de DSB :lol: ik laat het hierbij...want met zulke mensen is het niet waard te communiceren.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Roos24
Weet je waarom jij niet in die koopsompolissen gestonken bent!
Zoals ik je al eerder meedeelde..Omdat de gedupeerden dat naar voren hebben gebracht..Door hun ellende heen hebben ze anderen constant gewaarschuwd voor dit soort praktijken..OOK jou!
Was het niet dankzij de gedupeerden..zat jij nu in hetzelde schuitje!
In plaats daar dankbaar voor te zijn..geef jij ze een trap na..ondankbare..

Ik zelf ben niet hoog opgeleid..maar kan aan jouw manier van reageren en schrijfstijl zien..dat jij ook geen titel voor je naam hebt.
Dus de wijsheid met onderhandelen met DSB heb je NIET van jezelf!
Ik zou zeggen..Ga je een poosje schamen!!
Mattie

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Roos ik gun het je van harte. Veel plezier bij de DSB en de groeten aan de klachtencomissie.

En het is wederzijds hoor......en niet gaan klagen dat je niet bent gewaarschuwd.

PS Kijk het toch even na voor de zekerheid je hebt nu nog die 6 maanden garantie ( Kon je er 5 jaar bijkopen :lol: )

Maryse22
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009 14:32

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Maryse22 »

Mattie,

Ik ben het helemaal met je eens, want het is echt schandalig wat ze er "indouwen". Niet alleen die koopsompolissen, maar ook de hypotheekprotector.

Het is echter niet alleen de DSB. Ik heb als adviseur bij een kantoor gewerkt,
wat overigens gelukkig nu failliet is, dat net zo werkte. Als mensen wilden verbouwen en ze konden voordelig de hypotheek oversluiten, liet ik de bij behorende verzekeringen in tact. Ik werd dan vierkant weggehoond als watje en *****.

Maakt mij niet uit: ik kan de mensen recht aan kijken. En ja, ik zou deze mensen best willen helpen met advies. Eerlijk advies wel te verstaan.

Er is echter geen bank zo gek om hen 200% van de executiewaarde te lenen, dus dat probleem blijft.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Maryse22.
Gelukkig zijn er nog Adviseurs als jou..die naar eer en geweten handelen.
Zo vind ik ook altijd de vraag aan Adviseurs,,verdiend u hieraan,, een stomme vraag..alsof dat niet mag?
Natuurlijk verdiend een Adviseur..en als dat op een eerlijke manier gaat..mag die van mij ook een goede boterham verdienen..ook aan mij.
Dat werd dus ook aan Jelle Hendrix gevraagd bij Radar..Net of de mensen die zich in het zweet werken om gedupeerden te helpen..geen hypotheek onkosten etc hebben.
Dit wou ik even gezegd hebben.
Ik waardeer enorm wat deze mensen doen..en hoe ze gedupeerden bijstaan en steunen..ook op div fora.
Ik hoop werkelijk dat het kaft van het koren gescheiden word..en de goede Adviseurs ook dit juk kwijtraken.
Mischien dat eerlijk dan toch het langst duurt?
Groeten Mattie

RJW1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 16:52

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door RJW1971 »

Ik wil niemand persoonlijk aanspreken maar mensen als u de achtergrond niet kent van de gedupeerde, alsjeblieft hou uw stomme opmerkingen voor u. IN de uitzending ( ik ben ook gedupeerde en was ook aanwezig) werden leugens verteld welke zeer emotionele gevolgen heeft voor de betrokkenen. Uw stomme opmerkingen zijn dan ook absoluut niet terecht zeker omdat u niet kunt oordelen over bepaalde situaties. Ik zelf heb wel het ene met het andere gat gedicht omdat mijn kinderen hun welzijn gaan boven mijn financiele crisis. Zeker omdat De Dirk Schurken Bank de veroorzaker is. Dus PLease kent u de gehele situatie niet....... Hou je mond dan !!!!

We hebben met z'n allen al genoeg voor onze kiezen en kunnen zonder betweters!!!!

RJW1971

Dirkkarin
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:16

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Dirkkarin »

Zelf ben ik nu werkzaam in de schuldbemiddeling (ja, ben van alle financiele markten thuis :D ). En ik vind dat iedereen z'n verantwoordelijkheid moet nemen. Als je problematische schulden hebt, heb je het recht geholpen te worden, maar je moet je wel volleidg inzetten voor je schuldeisers. En meestal is het zo dat mensen zelf ook wel enig aandeel hebben in de schulden die ze hebben. Dat is het punt niet. Het punt is dat DSB willens en wetens verkeerd advies geeft omdat ze geld verdienen belangrijker vinden dan een goed advies geven en volledig voor te lichten. Dat ze liever iemand in de vernieling helpen. Dat ze er bewust op hebben aangestuurd om niet te vertellen hoe een product echt in elkaar zit om maar te scoren. Dat is wat me stoort!! Dus moeten ze alle mensen die gedupeerd zijn volledig terug betalen, het liefst nog met een schadevergoeding!!! Het is gewoon crimineel wat ze hebben gedaan!!!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Precies Dirkkarin.
Dat is de spijker op zn kop slaan!
Niets aan toe te voegen!
Groeten Mattie

DSBVERDRIET
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 mei 2009 14:18

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door DSBVERDRIET »

Hoi allemaal,

Het irriteert me dat er wordt gesproken over verantwoording.Ja mijn verantwoording is dat ik niet had moeten oversluiten naar die DSB.Dan had ik nu een overwaarde gehad.
Bij ons speelde de funderingsprobleem van onze huis.
Had mijn huis gekocht en na 6 maanden stond het op een funderingsproblemen lijst.Werd gedwongen om mee te werken door de gemeente, want anders kochten ze mijn pas gekochte huis op etc etc.had hier al veel verdriet om.Kreeg wel een zogenaamde subsidie, wat totaal niet dekkend was. Heb bijna 100.000 euro moeten steken in mijn huis, om nieuwe fundering aan te leggen/nieuwe betonnen vloer.Door het vocht gingen mijn deuren en ramen niet meer open(was hout. Door het vocht kwam het stucwerk naar beneden etc etc.
Aangezien ik niet rijk ben en hard moet werken voor mijn geld heb ik dit toen moeten bijlenen.
Toen in 2004 overgesloten naar de DSB..Jullie hebben kunnen lezen wat er toen is gebeurd.Mijn schuld is inmiddels opgelopen tot 318.000 euro..Mijn woz waarde 211.000. reken maar uit.Ik heb niet gevraagd om funderingsproblemen en zeker niet om oplichting van een provisiejagende DSB bank.Heb al zoveel tegenslagen moeten verwerken, een keer stopt dit.
En roos24 Heel veel plezier met je perfecte DSB contract, geniet ervan.kennelijk heeft de DSB ervan geleerd en zagen ze de moeilijkheden al aankomen.Want ze weten dondersgoed wat hun hebben geflikt.Waarom moet ik mij eigenlijk verdedigen?snap het niet
Een zwaar depressieve verdrietige DSB gedupeerde

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Beste dsbverdriet.
Jij hoeft je ook helemaal niet te verdedigen.
Wij weten allemaal hoe het werkelijk zit.
En Roos..Ach..Laat haar..Zij heeft inderdaad aan mensen zoals jij te danken dat zij nu ook niet zwaar aan de grond zit(valt trouwens nog te bezien?)
Want door de gedupeerden zijn alle misstanden aan het licht gekomen.
Dus laat het voor wat het is met haar..gebral!
Je moet nu aan jezelf denken..en zorgen dat er ook voor jullie een goede oplossing komt!
Groeten en veel sterkte Mattie

siemi
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2008 11:33

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door siemi »

Er worden hier de nodige websites genoemd die zich allemaal met het werk van de DSB bezig houden. Indien je in contact wilt komen met Jelle Hendrickx uit de uitzendingen van Tros Radar kun je naar hypotheekproblemen.net gaan. Daar kun je een formulier invullen waarna je gebeld wordt voor een afspraak om jullie persoonlijke geval door te nemen. Ik raad iedereen, met een DSB hypotheek, aan om daar gebruik van te maken. Baat het niet schaadt het niet :D

Persoonlijk had ik overigens meer van de DSB verwacht, naar aanleiding van de uitspraken van de afgevaardigde van de DSB in de eerste uitzending. Het enige wat ze tot nu toe gedaan hebben is proberen er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen......

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Inderdaad. DSB wil er goedkoop onderuit komen.

Alleen wordt er vergeten door DSB hoeveel verdriet er al achter het drama zit. Gelukkig zijn er veel mensen op de been voor de gedupeerden en houden ze vol met strijden. Het schaamtegevoel is allang verleden tijd.

www.dsbramp.nl

Zondag 7 juni vind er een meeting plaats voor uitsluitend alleen gedupeerden. Meld je aan op www.dsbramp.nl

Samen staan we sterk!!!!!!!

jonis
Berichten: 2764
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door jonis »

"Nederlandse subprimehypotheek bij DSB"
Stichting Hypotheekleed zal een claim indienen tegen de bank van Dirk Scheringa, als er geen oplossing komt voor de gedupeerde huiseigenaren met veel te dure hypotheken.

DSB Bank


De stichting is momenteel in gesprek met de Wognumse bank. “Binnenkort zal blijken of we er met DSB Bank uitkomen”, zegt initiatiefnemer Bert Oude Middendorp. “Lukt dat niet op basis van onze uitgangspunten, dan zullen we niet aarzelen om DSB te dagvaarden.''

Subprime
Volgens Oude Middendorp zijn de leningen van de DSB-klanten in veel gevallen te hoog en dus onmogelijk om deze af te lossen. “Nederlandse subprimehypotheken dus'', vindt de initiatiefnemer.

Ook de Autoriteit Financiële Markten (AFM) kreeg relatief veel signalen en klachten over producten en adviezen van de bank van Dirk Scheringa en dus kwam er een onderzoek. “Ik verwacht dat DSB een boete krijgt van de AFM, want in mijn optiek hebben ze de zorgplicht geschonden”, betoogt Oude Middendorp. “Een boete zal het procederen makkelijker maken. De schuldvraag staat dan vast.”

Betalingsproblemen
Want Stichting Hypotheekleed - met momenteel 350 gedupeerden - houdt DSB aansprakelijk voor de schade die is ontstaan door het verstrekken van te hoge leningen in combinatie met beleggingsproducten en risicoverzekeringen. Volgens Oude Middendorp heeft DSB klanten verleidt met reclames over lage rentes over te stappen naar de Noord-Hollandse bank.

DSB zou echter geen melding hebben gemaakt van extra kosten zoals afsluitprovisies, onnodige koopsompolissen en hoge boeterentes. Die zorgden er volgens hem voor dat de nieuwe hypotheek veel hoger werd dan gedacht, met hogere lasten en betalingsproblemen als gevolg.



http://www.fembusiness.nl/web/artikelSm ... ij-DSB.htm



BTW Roos24 ##"Nederlandse subprimehypotheek bij DSB"##
Ik weet niet of je weet hoe de financiële crisis is begonnen :roll:

Oude dame
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:38

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Oude dame »

Het valt me op dat mensen graag lagere woonlasten willen en dan vaak bij de dsb bank uitkomen, op zich is daar natuurlijk niets verkeerds met lagere woonlasten.

Evenals de Tros heb ik ook een kritische kijk op zaken en het valt me daar bij op dat sommige mensen ook bij dit dsb item een simpele kijk op leningen/hypotheken hebben.

Bijv. een familie, die hier ook besproken werd, er was al een lening van Fortis van € 223.000,-- en een verhoging voor een keuken van € 13.000,--, dus dan zit je al aan € 238.000,-- en dan denkt deze mevrouw dat na het afsluiten bij de dsb bank zij wel een hypotheek zal hebben van € ca. 200.000,--
Wie heeft die € 38.000,-- betaald, de kabouters??

En dan hoor je aan het eind dat de woning maar € 200.000,-- waard is, de lening was dus al € 38.000,-- te hoog en dat is niet allemaal door die koopsompolissen gekomen!

Ik zal wel een hoop rommel over me heen krijgen, maar het zij zo, er zijn wel echte slachtoffers, maar dit zijn verkeerde voorbeelden.

Wordt lid van de vereniging Eigen Huis, kost maar € 25,-- per jaar en wees kritisch!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Oude Dame.
Ach die rommel krijgen wij al Jaaaaren over ons heen hoor..en het maakt niet uit hoeveel uitleg en bewijzen wij laten zien..sommigen blijven die rommel over ons uitstorten..Het zal voor een bepaalde groep wel een doel dienen.

Zover ik weet had deze dame eerst een hypotheek bij de schotse bank van € 180.000..en een lening bij Fortis.
Dat was allemaal ok..tot ze voor lagere maandlasten bij DSB kwam..Toen ging het fout..Net als bij honderden gedupeerden.
Mag ik u een vraag stellen..Waarom onthoud u alleen dit..Heeft u de rest niet gezien op Radar..Heeft u de rest niet gelezen hier op dit forum??
Heeft u niet gelezen dat de opmerking van van Goor..dat ze in feb mrt nog een lening van € 10.000 hadden afgesloten een grove leugen was?
Valt u niet de tegenstrijdigheden op in de verhalen van diet tweetal(Scheringa..van Goor)??
Dan bent u toch niet zo kritisch als u beweert!

Er is ook geen gedupeerde die de werkelijke afgesloten lening niet willen aflossen.
DUS de lening waar ze om vroegen en die beloofd is! Het gaat om de misleiding de verborgen kosten..de koopsompolissen die ze in de maag gesplitst zijn.DE misstanden!
Mattie

Oude dame
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:38

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Oude dame »

Hoi Mattie,

ik heb niet geluisterd alleen gelezen en daar viel me dit op, dan denk je gezien je oude situatie toch niet dat je hypotheel nu wel € 200.000 zal zijn en je krijgt de afrekening van de notaris toch al een aantal dagen voor je naar de notaris gaat, dan kun je toch van tevoor bekijken hoe het in elkaar steekt en anders vraag je het toch vooraf na?

Dit is mijn punt en ik zou het waarderen als je daar op in gaat, ipv te roepen dat jullie dit soort rommel al jaren over je heen krijgt.
Kan toch niet opeens € 38.000,-- lening in het niets opgelost?

Voor jou zijn dit soort zaken misschien logisch, maar ik kan er niet bij dat mensen hier maar zo gemakkelijk in tuinen.

En die koopsompolissen zijn natuurlijk oplichterij, ik heb ook weleens voor de grap een mail gestuurd voor lagere maandlasten (was bijna niet mogelijk) en toen ik daar niets op hoorde, heb ik gebeld en bleek je er dus deze polissen bij af te moeten sluiten, ik heb toen meteen gezegd dat ik daar geen ziin in had omdat we al een ovr hadden!

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Oude Dame de papieren krijg je pas weken nadat je bij de notaris bent geweest.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Oude Dame.
Dit gaat niet over mij..Het is niet mijn hypotheek..Ik ben met een lening de boot ingegaan bij DSB.

Dit is hier al tig keer beschreven. Het geld dat verdwijnt zit in koopsompolissen..en verborgen kosten.
En nee..bij DSB krijg je dus niets voordat je naar de notaris gaat..dat krijg je bij de Notaris pas te zien..Dus niets rustig doorlezen.

U kunt dat allemaal lezen hier..of kijk op www.dsbramp.nl daar kunt u lezen wat voor spel er gespeeld is!
Groeten Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

OK..Dus nog niet eens bij de Notaris!
Moniek weet beter de in en outs hoe het bij hypotheken ging..gaat?
Mattie

Gesloten