LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplossing van DSB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Ja Fredje 023, dat is de tactiek van DSB, ze hebben toch ook niets fout gedaan? En die onzin wordt ook nog door heel mensen als waarheid gezien? Triest maar waar, zet die brief maar op elk forum waar dsb en verwanten bedrijven wordt genoemd! Bewijzen maar dat het oplichters zijn! En........... er komen straks heen van die knaapjes in die snelle pakken zonder baan te zitten, want ja als je nu gaat op Internet gaat surfen voor een lening of hypotheek kom je ook alle ellende tegen.
Dus dat hebben jullie in ieder geval al bereikt.! Maar niet indutten en door blijven vechten in de media wordt het nu komkommertijd dus is er volgens mij meer ruimte voor dit soort zaken.

mvg

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Indutten? Dat nooit. Ik geef niet snel op en blijf doorvechten tot ik een ons weeg.

Nog even snel......

Voor alle DSB gedupeerden. Op 7 juni om 13.00 vind er een meeting plaats voor ons allen. Er komen een aantal sprekers het 1 en ander uitleggen en bekijken wat ze voor U kunnen betekenen.

Meer informatie op dsbramp.nl.

Komt allen en het liefst allemaal. Ik ben de schaamte allang al voorbij.U toch ook!!!!!!!!

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Hallo Iedereen.

Wacht ff, als ik het goed begrijp, krijg je een gesprek om te zoeken naar een oplossing, en vervolgens een afwijzingsbrief van de BECAM of andere dochtermaatschapijen van de DSB Bank.

Als mij dat gebeurt stuur ik een aangetekende brief naar de DSB bank waarin ik aangeef akkoord te gaan met hun voorstel om de hypotheek in zijn geheel te verminderen. Als hun het toch niet snappen.

Om knettergek van te worden.

Groetjes.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Piet »

Van de website van de SP:

Geen bijeenkomsten in DSB-stadion
20-04-2009 • Op initiatief van de SP Noord-Holland is een geplande bijeenkomst in het DSB-stadion verplaatst naar een andere lokatie. Gezien de leningreclames van het DSB-concern vinden wij dat overheden niet mee moeten werken aan de exploitatie van dit stadion. Onlangs besteedde het TROS-programma Radar aandacht aan de manier waarop de DSB-bank hypotheken verstrekt. Na de interventie van de SP is een bijeenkomst van de gemeente Alkmaar, waarvoor statenleden uitgenodigd zijn, verplaatst naar het Alkmaarse stadhuis.

Statenleden Bert Putters en Harald Bos meldden de Alkmaarse wethouder Alsemgeest dat zij niet willen deelnemen aan een bijeenkomst over de Westelijke Randweg als die bijeenkomst in het DSB-stadion gehouden wordt. Nu de bijeenkomst in het stadhuis plaatsvindt, zal de SP daar wel bij aanwezig zijn.

Zolang er nog zo veel Nederlanders in de schulden zitten en banken, zoals de DSB-bank, daar met bepaalde televisiereclames en advertenties in omroepbladen mee omgaan, moeten overheden hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en geen vergaderingen, manifestaties en feestjes geven in het Alkmaarse stadion. De SP is verheugd over de medewerking van wethouder Alsemgeest, maar hoopt dat dit in het vervolg voor alle bijeenkomsten van de gemeente Alkmaar en de provincie Noord-Holland geldt.

http://noordholland.sp.nl/bericht/33780 ... adion.html

fredje023
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:05

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door fredje023 »

Lieve mensen,

Mijn god wat moet ik hiermee, ik weet het niet meer ze maken me finaal financieel/geestelijk kapot.
Eerst een heel verhaal op de eerste brief met weglatende koopsompolissen die zijn afgesloten, hun laten het weg.

Krijg een brief met het volgende : Naar aanleiding van u klacht hebben wij contact met u opgenomen,wij hebben overleg met u gevoerd,uw klacht besproken en ook hebben wij met u besproken op welke wijze uw klacht verholpen zou kunnen worden Dit is niet waar, want die adviseur zei ,ik beslis hier niet over kan er niets van zeggen) Hieronder leest u wat ons voorstel inhoudt en wat U Moet doen om te zorgen om hiervan gebruik te kunnen maken ik moet niks !!!

De Feiten:
In 2004 heeft u een 1e en 2e hypotheek via DSB BANK afgesloten,Daarbij zijn een drietal ORV op basis van eenmalige premies meegefinancierd Ik tel er meerdere namelijk 4 Derhalve is de premie voor de looptijd in één keer voldaan.Er hoeft dan geen aparte maandpremie afgesloten te worden>In dat geval zal er nooit een achterstand in betalingen voor wat betreft de premie kunnen onstaan omdat de premie al in één keer is betaald Wie heeft het over een achterstand in de premie gehad,Ze luisteren niet dat is het probleem

Op de overlijdensrisicopollissen wordt vermeld of er sprake is van gelijkblijvend of annuitair dalend kapitaal.Volgens u is dit punt niet duidelijk besproken tijdens het adviesgesprek destijds. Thats it verder zeggen we hier niets over, hier geen commentaar dus.Tijdens het gesprek was gezegd het zijn gelijkblijvend en niet dalende polissen.
Daarnaast zijn er een tweetal kapitaalpolissen afgesloten.De kapitaalpolissen beogen op de einddatum een kapitaal op te bouwen dat groot genoeg is om een groot gedeelte van de hypotheek in te lossen Niet dus, een groot gedeelte van de polis, gaat naar dirk scheringa bankje Op de polisbladen worden de ingehouden kosten duidelijk vermeld Ja ook sinds kort omdat ze dat nu verplicht zijn. Wanneer u een klacht heeft omtrent de ingehouden kosten kunt u een klacht indienen bij Reaal verzekeringenSchuif het maar af
Ons zienswijze:
DSB bank is van mening dat consumenten zelf de verantwoording hebben om, voordat men stukken ondertekent, zich van de inhoud en gevolgen hiervan vergewissen.Kreeg je nogal tijd voor via een kladje Indien er zich tijdens het adviesgesprek naar uw mening onduidelijkheden voordeden met betrekking tot de stukken die u ter ondertekening zijn aangeboden, had u dit kenbaar kunnen maken aan de adviseur. Overrompeld/afgeleid en Niet dus, was niet mogelijk. komt allemaal goed meneertjes sorry ik moet nu gauw verder de volgende klant is er al.
Ons voorstel:
Wij hechten groot belang aan een goede relatie met onze clienten.Dit is ook de reden waarom wij u, ondanks bovenstaande, een voorstel willen doen.Voordat wij echter een voorstel zullen doen om lagere maandlasten te realiseren, willen wij graag inzicht in uw huidige financiele situatie.nou dacht het niet!!!Wil weg bij deze bende
Wij verzoeken u om de volgende stukken aan te tonen: Of ik wederom om een financiering verzoek?
- kopieen van recente loonstroken van beiden
-kopieen van recente bankafschriften met daarop loonstortingen van beide
-kopie WOZ waarde
-Inkomsten/lasten( deze kunt u invullen dmv bijgevoegde lijst DIE er niet bij zit?

Wij vertrouwen erop u hiermee voor op dit moment voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,

DSB Bank NV Klachtenmanagment

geachte DSB er als U dit leest ..Wij worden geestelijk kapot gemaakt door u bedrijf. waarom geeft u niet gewoon toe dat U fout zat bij de advisering,waarom als u de beste consumentenbank van nederland wilt worden ,gewoon niet toegeven dat U in 2004 wel degelijk aan koppelverkoop deed.waarom toen geen eerlijk transparante informatie.
Waarom de koopsom van 11734 weglaten in u overzicht? Wat verbergt u.
Mocht u dit lezen Ben er klaar mee, en alles gaat voortaan via HYPOTHEEKLEED ..wil niets meer met U te maken hebben.Fred


moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Bekende brieven Fred. Te zot voor woorden.

Na 2 uitzendingen leren ze nog helemaal niks. Gelukkig vandaag heel veel negatieve kranten artikelen.

DSB aan de schandpaal

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Hallo,

Ik snap iets niet, misschien één van de weinigen, maar wat zijn dat voor brieven. Toen de klachtenmanager hier kwam zijn we gezamelijk tot een oplossing gekomen, heb nog niets vernomen, maar telefonisch gaf hij aan dat de directie akkoord is. Ga ik nu ook zulke brieven ontvangen ? lijkt me leuk en diep triest tegelijk. Lijkt wel of de linkerhand bij de DSB bank niet weet wat de rechterhand doet, of juist wel. Is dit weer een tactische move van de DSB. Om gek van te worden.

Affijn alles wat ik kon verliezen heb ik ook verloren, dus tegen de DSB Bank zou ik willen zeggen. " Bring it on Baby " Ik laat me niet onder druk zetten, en vecht tot aan het graf als het moet.

Ondanks alles wens ik iedereen een fijn Pinksterweekeind, hoop dat deze volgend jaar mooier zal zijn.

Groetjes

Mamavan4
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jan 2009 14:36

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Mamavan4 »

W00W
Heb je een schriftelijke bevestiging van de DSB dat ze akoord zijn met je voorstel want anders heb je geen poot om op te staan telefonisch zeggen ze veel nu maar je hebt daar niks aan , probeer het mocht dit niet het geval zijn toch nog schriftelijk te krijgen dit is echt heel belangrijk en was er iemand bij je gesprek die kon toe zien dat je niet weer belazerd wordt ?
Groetje Mamavan4

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

woow ik hoop het voor je maar zolang je niks op papier hebt......juich niet te vroeg. Hier werden ook mooie beloftens gedaan maar uiteindelijk zitten we nog in de ......... je weet wel.

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Hallo,

Wat dachten jullie dan !! Natuurlijk heb ik nog niets op papier Grrrrr...
Dinsdag maar weer ff bellen.

Groetjes

fredje023
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:05

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door fredje023 »

Hoi Allemaal,

Ik wacht nu maar op die bijeenkomst 7 juni van DSBRAMP.nl af en wacht af wat de gastsprekers te vertellen hebben.Neem wel die brieven mee zodat ik ze kan laten zien dat de DSB toch niet tot een goede oplossing wil komen. Heb dan de week daarop een gesprek met advocaat mr M.

Oproep aan alle gedupeerde, meld je aub aan op de site DSBRAMP.nl voor de bijeenkomst, samen staan we sterk.Het meeste wat de DSB heeft gedaan komt sterk overeen met alle gedupeerde, alleen de DSB wil het kennelijk niet inzien en zeker niet toegeven

Meld je aub aan voor de bijeenkomst als onderstaande je is overkomen:

Heb jij slecht advies gekregen en het idee dat het eerder provisiejacht was dan goed onafhankelijk advies.
Is jouw krediet alleen maar meer geworden ipv minder.
Er werden lagere maandlasten beloofd maar nadat je getekend had bleek hier niets van waar.
Je hypotheek/lening is onverwachts beduidend hoger dan vooraf afgesproken.
je hebt diverse verzekeringen bij je hypotheek/lening/DK afgesloten waar je geen of nauwelijks uitleg over hebt gehad.
je hebt diverse verzekeringen bij je hypotheek/lening/DK afgesloten waar je het niet mee eens bent of waar je niet eens van op de hoogte was voordat je de hypotheek/lening/DK afsloot.
Je hebt geld bij je hypotheek bijgeleend voor bijvoorbeeld een verbouwing en het hypotheek bedrag is veel hoger dan vooraf afgesproken. Het hoogteverschil is te verklaren doordat er wederom onnodige verzekeringen afgesloten zijn door de bank of adviseur.
je hebt een lening vele malen hoger dan 125% van de executiewaarde.
je kunt je lening door één of meerdere van bovenstaande problemen niet meer onderbrengen bij een andere maatschappij of bank.
je hebt een zogenoemde ‘vrijwillige’ akte van cessie getekend en kunt inmiddels weer betalen maar de bank wil de akte van cessie niet meer weg halen. (loonbeslag)
je vermogensopbouw is bijzonder duur en strookt totaal niet met de voorgespiegelde verwachtingen.

Fred[/b]

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Fred de akte van Cessie is geen "loonbeslag" dat moet je bank ook weten!

Paula meld je aan bij http://www.dsbramp.nl/ daar vind je heel lotgenoten.

Samen staan jullie een stuk sterker.

mvg

Gen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2009 11:37

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Gen »

LAATST HOORDE IK DE ADVISEER ZEGGEN, DAT JE ALLES TERUG KAN DRAAIEN NAAR JE VORIGE HYPOTHEEKAFSLUITING, ALS JE CONTRACT BIJ DSB NIET OUDER IS DAN 6 MAANDEN, IS DAT WAAR, IK HEB EEN CONTRACT GETEKEND IN FEBRUARI NET VOOR DE EERSTE UITZENDING HELAAS, DSBRAMP IS NIET HET GOEDE WOORD, BETER DSBEDROG,

fredje023
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:05

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door fredje023 »

Hoi Gaal1944,

uhhh heb het onderstaande van een website gehaald(loonbeslag)maar maakt ook verder niets uit het gaat erom dat er zoveel mogelijk gedupeerden worden opgeroepen om in actie te komen tegen de DSB praktijken....
Glen als jij de tevredenheidsgarantie hebt van de dsb zou je ervan af kunnen komen,tenminste zo valt het te lezen op hun website. maar ook hier zullen ze wel weer trucjes hebben zodat je gevangen bent in scheringa web.

fred

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door moniekB »

Zondag 7 juni vind er een meeting plaats voor alle DSB gedupeerden. Komt U allen. Meld U aan op DSBRAMP.nl

Er zijn diverse sprekers en NOVA is ook aanwezig.

Wilt U niet in beeld om bepaalde redenen maakt U zich geen zorgen hier is aan gedacht.

Samen staan we sterk

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Goedzo MoniekB, blijf het maar herhalen, Jullie moet echt gaab scoren
zondag, want z'n kans krijgen jullie nooit meer?

mvg

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door gaal1944 »

“Bijna Schaakmat DSB”!
Laatst gewijzigd door gaal1944 op 07 jun 2009 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door dhc »

Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers.

ik heb gelijk
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 jun 2009 13:24

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ik heb gelijk »

Categorie: Radar-uitzendingen seizoen 2008-2009 Geplaatst op: 06 Jun 2009 21:32 Onderwerp: Hoge hypotheken
Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers.
Onderwerp: De oplossing van DSB
dhc

Reacties: 157
Bekeken: 37111

Categorie: Radar-uitzendingen seizoen 2008-2009 Geplaatst op: 06 Jun 2009 21:32 Onderwerp: De oplossing van DSB
Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers.
Onderwerp: DSB Bank
dhc

Reacties: 52
Bekeken: 10605

Categorie: Radar-uitzendingen seizoen 2008-2009 Geplaatst op: 06 Jun 2009 21:31 Onderwerp: DSB Bank
Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers.
Onderwerp: DSB slachtoffers
dhc

Waarom plaats je dit tig-keer terwijl er maar één bijdrage mag worden geplaatst !

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Ja leuk hé
Ik zou het gewoon niet plaatsen ben je overal vanaf?

mvg

Gesloten