LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] binnen 5 dagen betalen en anders voor het gerecht

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
theo berkhof
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2009 11:46

binnen 5 dagen betalen en anders voor het gerecht

Ongelezen bericht door theo berkhof »

:( Afgelopen week hebben wij twee brieven binnen gekregen van Interpartes. Door de ziekte van mijn vrouw hebben wij een onze lening niet meer kunnen betalen enhebben een betalings afspraak gemaakt. Hier over hebben wij al veel problemen mee gehad . Wij moesten 500 euro iedere maand aflosen van een lening die 21000 euro groot was. Dit hebben wij niet kunnen doen en na veel praten is er toch besloten om 300 eiro iedere maand af te lossen. De afgelopen 5 maanden hebben wij niets kunnen aflossen en ieder dubbeltje moeten omdraaien om eten te kunnen kopen. Er is al beslag op mijn loon gelegt om er voor te zoregn dat ik mijn eigen huis niet kwijt raakt. je vraag niet om ziek te worden en zodat je je werk niet meer kan uitvoeren. Interpartes stuur dan twee brieven en daarvan schrok ik behoorlijk. Totaal hadden wij een leing van 21000 euro en volgens Interpartes was dit op gelopen tot een bedrag van ruim 47000 euro. Ik vraag mijn af want ik heb al ruime anderhalf jaar 300 euro per laang betaalf van een totale lening van 21000 euro. Hoe komt Interpartes aan zoon hoog bedrag. Ik kan dit niet betalen en weet niet hoe ik verder moet . Daarom zoek ik personen die mijn en mijn vrouw willen helpen.

LuctorEtEmergo
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mar 2009 12:11

Re: binnen 5 dagen betalen en anders voor het gerecht

Ongelezen bericht door LuctorEtEmergo »

Beste Theo,

Houd je wel rekening met de rente? Een lening wordt namelijk in de regel niet rentevrij afgesloten en vooral bij de wat dubieuzere kredietverstrekkers kan de rente al gauw oplopen tot zo'n 19% op jaarbasis.

De volgende stap is inderdaad dat er voor deze zaak ook de gang naar de rechter gemaakt zal worden, mogelijk gevolgd door een loonbeslag. Zoals ik de situatie kan beoordelen kom je er zelf niet uit. Probeer in een minnelijk schuldsaneringstraject te komen, en dan bij voorkeur eentje die aan de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling/Kredietbank in jouw woonplaats gelieerd is. Vanuit daar is het eventueel mogelijk in aanmerking te komen voor een WSNP-traject.

Je geeft aan dat er beslag op je loon is gelegd vanwege je hypotheek. Daaruit volgt dat er al een titel voor wat betreft de hypothecaire lening is. Weet je zeker dat er niet gecedeerd is?

Groet,

Luctor

Gesloten