Waarschuwing voor Aanwas vof uit Soest (wasmachineservice)
Geplaatst: 24 mei 2009 18:55
Ik wil waarschuwen voor de firma Aanwas v.o.f. uit Soest (www.wasmachineservice.nl). Deze firma verkoopt witgoed (wasmachines, huishoudelijke apparaten, wasdrogers, keukenapperatuur zoals ovens/inductiekookplaten en afwasmachines/vaatwassers) van met name Siemens. Ze verkopen ook onderdelen en hebben een eigen monteur die op verzoek reparaties kan uitvoeren. Ze hebben een showroom dus ik dacht dat het wel betrouwbaar zou zijn.
Maar ze werken niet helemaal eerlijk.
Ik had een kapotte elektrische oven (buiten garantieperiode, elders gekocht) en vroeg Aanwas langs te komen om hem te repareren. Na wat onderzoek claimde de monteur dat de oven helemaal in orde was, maar dat er iets aan de elektra zou mankeren of dat de elektra-aansluiting niet geschikt zou zijn voor de oven. Dat laatste was larie, want de oven had het al 6 jaar op dezelfde aansluiting gedaan. Ik moest direct voorrij- en onderzoekskosten betalen en ik belde vervolgens dus maar een elektricien. Maar de elektricien constateerde geen problemen met de elektra (en berekende voorrij- en onderzoekskosten). Ik dus weer bellen met Aanwas maar die monteur bleef bij zijn standpunt en wilde verder geen discussie aan gaan, laat staan een oplossing aandragen. Ten slotte heb ik een ander witgoedreparatiebedrijf ingeschakeld. Deze had het probleem aan mijn oven zo gevonden en in 10 minuten verving hij het defecte onderdeel.
De monteur van Aanwas heeft zich dus vergist. Beetje knullige vergissing, want voor de andere monteur was het een abc’tje. Op zich al voldoende om Aanwas te ontraden. Maar goed, aan de andere kant, vergissen is menselijk.
Maar het probleem is dat Aanwas zijn fout niet wil erkennen noch herstellen. Ik heb Aanwas betaald voor iets wat ze niet goed hebben gedaan, namelijk een diagnose stellen. En ik heb de elektricien moeten betalen dankzij deze verkeerde diagnose. Een schadepost van ruim 110 euro. Maar ze weigeren elke terugbetaling te doen ("we zijn toch langs geweest?") en weigeren me verder te woord te staan.
Mijn advocaat zegt dat een rechter maar zelden voorrij- en onderzoekskosten terugvordert en dus (afgezien van de kosten) heeft procederen weinig zin. Dat verbaast me, want iedere oplichter kan dus beweren monteur te zijn en na een 'onderzoek' geld vangen.
Ik heb een vermoeden dat Aanwas dit trucje vaker toepast, en wel vaker boze klanten heeft, hierbij handig gebruik makend van dit juridische gegeven. Dit vermoeden kreeg ik onder meer toen ik in mijn gesprekken merkte dat deze witgoedboer best wel juridisch ingevoerd bleek. Vandaar deze waarschuwing.
Maar ze werken niet helemaal eerlijk.
Ik had een kapotte elektrische oven (buiten garantieperiode, elders gekocht) en vroeg Aanwas langs te komen om hem te repareren. Na wat onderzoek claimde de monteur dat de oven helemaal in orde was, maar dat er iets aan de elektra zou mankeren of dat de elektra-aansluiting niet geschikt zou zijn voor de oven. Dat laatste was larie, want de oven had het al 6 jaar op dezelfde aansluiting gedaan. Ik moest direct voorrij- en onderzoekskosten betalen en ik belde vervolgens dus maar een elektricien. Maar de elektricien constateerde geen problemen met de elektra (en berekende voorrij- en onderzoekskosten). Ik dus weer bellen met Aanwas maar die monteur bleef bij zijn standpunt en wilde verder geen discussie aan gaan, laat staan een oplossing aandragen. Ten slotte heb ik een ander witgoedreparatiebedrijf ingeschakeld. Deze had het probleem aan mijn oven zo gevonden en in 10 minuten verving hij het defecte onderdeel.
De monteur van Aanwas heeft zich dus vergist. Beetje knullige vergissing, want voor de andere monteur was het een abc’tje. Op zich al voldoende om Aanwas te ontraden. Maar goed, aan de andere kant, vergissen is menselijk.
Maar het probleem is dat Aanwas zijn fout niet wil erkennen noch herstellen. Ik heb Aanwas betaald voor iets wat ze niet goed hebben gedaan, namelijk een diagnose stellen. En ik heb de elektricien moeten betalen dankzij deze verkeerde diagnose. Een schadepost van ruim 110 euro. Maar ze weigeren elke terugbetaling te doen ("we zijn toch langs geweest?") en weigeren me verder te woord te staan.
Mijn advocaat zegt dat een rechter maar zelden voorrij- en onderzoekskosten terugvordert en dus (afgezien van de kosten) heeft procederen weinig zin. Dat verbaast me, want iedere oplichter kan dus beweren monteur te zijn en na een 'onderzoek' geld vangen.
Ik heb een vermoeden dat Aanwas dit trucje vaker toepast, en wel vaker boze klanten heeft, hierbij handig gebruik makend van dit juridische gegeven. Dit vermoeden kreeg ik onder meer toen ik in mijn gesprekken merkte dat deze witgoedboer best wel juridisch ingevoerd bleek. Vandaar deze waarschuwing.