LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lekkage

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
milta40

lekkage

Ongelezen bericht door milta40 »

ik woon bijna 2 jaar in een nieuw apartement, en heb al ruim 2 jaar te kampen met een lekkage probleem op terras. naar alle waarschijnlijkheid is het een bouwfout. woningbouw vereninging en het bouwbedrijf zijn er mee bezig. maar door deze lekkage heb ik niet of nauwlijks gebruik kunnen maken van mijn terras. met dit mooie weer ben ik gedwongen binnen te zitten want het terras is niet toegankelijk. 4 weken geleden heb ik de woningbouw een mail gestuurd en aangegeven dat ik er van baal, want ik betaal wel extra voor deze luxe.(overige apartementen hebben enkel een klein balkon. en betalen ook minder huur. hun reactie was ze doen hun best.
maar per 1 juli gaat de huur wederom omhoog. nu wil ik bij de woningbouw een financiele compensatie voor deze periode vragen, hoe kan ik dit het beste aanpakken. want de woningbouw die biedt het zelf niet aan.
alvast bedankt

Bob Schurkjens

Re: lekkage

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan de kwestie aanhangig maken bij de Huurcommissie (onderdeel ministerie van VROM). Je verhuurder weet drommels goed dat dit reden is om huurverlaging aan te vragen bij de Huurcommissie.

Als dit al twee jaar speelt dan moet je denk ik heel sterk staan in je geschil. Er is geen redelijk excuus denkbaar om zo'n gebrek niet binnen een paar weken op te lossen. Onder punt K4 in het gebrekenboek van de Huurcommissie wordt het door jou omschreven probleem aangemerkt als een ernstig gebrek. Reden voor huurverlaging als ik het goed heb.

"K4. De hemelwaterafvoer van het balkon of ter-
ras vertoont een zodanig gebrek dat er na
regenval langdurig op vrijwel het gehele
balkon of terras water blijft staan.

Het gaat hier om de situatie dat het balkon of terras
voor lange tijd onbruikbaar is door het erop aanwezige
regenwater."

www.huurcommissie.nl
gebrekenboek:
http://www.vrom.nl/get.asp?file=Docs/hu ... k_2004.pdf

Gesloten