Vreemde handelswijze
Geplaatst: 29 mei 2009 07:32
Omdat mijn vriendin en ik binnenkort een huis gaan bewonen, hebben we laatst meubels gekocht bij een meubelzaak. Hiervoor zijn we lang op pad geweest en hebben diverse meubelzaken bekeken voordat we onze keus hebben gemaakt.
Bij 1 winkel kwamen we leuke meubels tegen en hebben daar een prijsopgave van gevraagd. Daarop kregen wij de meubels, afmetingen en prijs op een vodje papier. Dit op ons eigen verzoek omdat het ons meer ging om een indicatie van de prijs. (ter vergelijking met andere meubelzaken).
Een paar weken later bleek dat deze meubels ons het meest aanspraken dus we zijn teruggegaan om deze meubels te bestellen.
Tijdens het bestellen heb ik nog extra gevraagd om korting, maar de behulpzame mevrouw gaf aan dat zij de korting al had berekend in de prijs die per artikel werd genoteerd. Ze sprak hier over 10% korting.
Na onze handtekening gezet te hebben zijn we naar huis gegaan, blij dat we ons hier niet meer druk over hoefden te maken. Bij thuiskomst de prijsopgave van een paar weken daarvoor er nog maar even bijgepakt en daar bleken exact dezelfde prijzen genoteerd te staan terwijl dezelfde mevrouw die ons toen geholpen heeft het woord korting niet genoemd heeft. Ons gaf dit een beetje een naar gevoel, daarom zijn we teruggegaan naar de winkel en hebben dit verhaal uitgelegd. Volgens de verkoopster heeft zij tijdens de prijsopgave duidelijk vermeld dat hier ook korting in zat. Wij waren die dag met ons vieren maar niemand heeft dit gehoord.
Affijn, om een lang verhaal kort te maken, met de prijs kon niets meer gedaan worden. Nu ben ik een amateur meubelkoper en op zicht nog steeds tevreden met de aankoop, maar toch voel ik me niet zo prettig meer met de aankoop na deze gebeurtenissen.
Mijn vraag is nu eigenlijk, is het normaal dat korting word doorberekend in de prijsopgave/offerte? Ik heb namelijk het gevoel dat ALS je 10% korting geeft, je dit duidelijk kenbaar zou willen maken aan de klant. Hij krijgt dan immers het gevoel dat hij gematst word. Ik vraag me dan ook af waarom dit niet gezegd is bij het maken van de prijsopgave terwijl dit wel duidelijk vermeld werd bij het opmaken van de bestelling. Alleen kwamen we toen op dezelfde prijs uit.
Alvast bedankt voor de info.
Bij 1 winkel kwamen we leuke meubels tegen en hebben daar een prijsopgave van gevraagd. Daarop kregen wij de meubels, afmetingen en prijs op een vodje papier. Dit op ons eigen verzoek omdat het ons meer ging om een indicatie van de prijs. (ter vergelijking met andere meubelzaken).
Een paar weken later bleek dat deze meubels ons het meest aanspraken dus we zijn teruggegaan om deze meubels te bestellen.
Tijdens het bestellen heb ik nog extra gevraagd om korting, maar de behulpzame mevrouw gaf aan dat zij de korting al had berekend in de prijs die per artikel werd genoteerd. Ze sprak hier over 10% korting.
Na onze handtekening gezet te hebben zijn we naar huis gegaan, blij dat we ons hier niet meer druk over hoefden te maken. Bij thuiskomst de prijsopgave van een paar weken daarvoor er nog maar even bijgepakt en daar bleken exact dezelfde prijzen genoteerd te staan terwijl dezelfde mevrouw die ons toen geholpen heeft het woord korting niet genoemd heeft. Ons gaf dit een beetje een naar gevoel, daarom zijn we teruggegaan naar de winkel en hebben dit verhaal uitgelegd. Volgens de verkoopster heeft zij tijdens de prijsopgave duidelijk vermeld dat hier ook korting in zat. Wij waren die dag met ons vieren maar niemand heeft dit gehoord.
Affijn, om een lang verhaal kort te maken, met de prijs kon niets meer gedaan worden. Nu ben ik een amateur meubelkoper en op zicht nog steeds tevreden met de aankoop, maar toch voel ik me niet zo prettig meer met de aankoop na deze gebeurtenissen.
Mijn vraag is nu eigenlijk, is het normaal dat korting word doorberekend in de prijsopgave/offerte? Ik heb namelijk het gevoel dat ALS je 10% korting geeft, je dit duidelijk kenbaar zou willen maken aan de klant. Hij krijgt dan immers het gevoel dat hij gematst word. Ik vraag me dan ook af waarom dit niet gezegd is bij het maken van de prijsopgave terwijl dit wel duidelijk vermeld werd bij het opmaken van de bestelling. Alleen kwamen we toen op dezelfde prijs uit.
Alvast bedankt voor de info.