LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek houtrot-houtworm woning bovenburen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Zia

Onderzoek houtrot-houtworm woning bovenburen

Ongelezen bericht door Zia »

Vorige week is (door de loodgieter) bij mijn bovenburen houtworm en houtrot in de toiletvloer ontdekt. Mijn toilet zit daar precies onder en ik waarschuwde de woningbouwvereniging omdat er een flinke plas water in mijn toiletruimte lag en de plafondplaten vochtig waren. De toiletruimte van de bovenburen werd tijdelijk afgesloten wegens instortingsgevaar, waarna er een nieuwe vloer ingelegd werd.

Enkele jaren geleden had ik ook lekkage in mijn keuken (juist ja, weer precies onder de keuken van mijn bovenburen!), waarna (na mijn klacht aan de woningbouwvereniging) de keukenvloer van de bovenburen vervangen moest worden omdat de houten vloer verrot was.

Mijn bovenbuurvrouw heeft de gewoonte emmers water over de vloeren te storten om de boel zo schoon te maken. Ze spreekt helaas geen Nederlands en het lijkt erop dat haar (volwassen) kinderen niet tot haar kunnen doordringen, dus de situatie blijft gewoon bestaan.

Ik woon in een oude benedenwoning, bouwjaar rond 1920, met houten vloeren en plafonds. Nu ben ik bang dat de houtworm niet alleen in de toiletvloer van de bovenburen zit, maar verspreid is over het hele huis. Bovendien voel ik me niet veilig meer in mijn woonkamer, omdat ik daar ook regelmatig geluid hoor van druppend water (alsof er een lekkende kraan is). Wie weet staat de boel hier op instorten! Ik ben bang dat de combinatie van houtworm en houtrot nogal funest is.

Nu wil ik weten of ik een technisch onderzoek kan eisen bij de woningbouwvereniging. Ik wil dat de staat van de bovenwoning (dus die van mijn bovenburen) onderzocht wordt. Ik heb m'n contactpersoon bij de woningbouwvereniging daarover al gebeld, maar die doet er nogal luchtig over. Toen ik na 10 dagen nog niets hoorde en opnieuw belde, werd verteld dat de kwestie is overgenomen door een andere afdeling (vastgoed beheer). Wanneer die er iets aan gaat doen is niet bekend.

Ik word inmiddels gestoord van de klantvriendelijkheid van mijn woningbouwvereniging (Mitros). Wat kan ik doen om serieus genomen te worden?

sjoegel

Re: Onderzoek houtrot-houtworm woning bovenburen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die boven buurvrouw in het turks, marokaans of wat voor taal ze ook leest een briefje onder de neus duwen haar bij de arm pakken de schade laten zien en een "rekening" maken van 20.000 euro. Hier zal ze zo van schrikken dat ze het wel uit haar hoofd laat.

huisvrouw1

Ongelezen bericht door huisvrouw1 »

Ik ga ervanuit dat Zia in het gedeelte woonde dat in de tussen tijd gesloopt is?

Er is veel aan de gang hier, in de wijk ondiep, en dan met name de fruitbuurt e.o.
Één en ander is gesloopt en wordt er nu nieuwbouw gepleegd, helaas voor de vaste bewoners is het zo dat er meer koop dan huur woningen terug komen.
Vele van ons zullen dus "gedwongen" elders te moeten wonen.
Maar heden ten dage is er nog een klein stukje Fruitbuurt over, wanneer deze gesloopt/gerenoveerd gaat worden is tot op heden nog niet bekend.
Wel blijven de klachten als vocht, ongedierte, en slecht onderhoud een groot punt van frustratie.
Vele klachten worden tot op heden nog steeds niet tot nauwelijks naar behoren behandeld, en word deze wel inbehandeling genomen dat is dit door een bedrijf wat is ingehuurd.
Een aantal hedendaagse klachten is dan ook dat desbetreffend bedrijf dat is ingehuurd richting de bewoners aangeeft niet veel te kunnen/willen doen aangezien zei ervanuit gaat dat de woning toch worden gesloopt.
Wat dus weer tot frustraties lijdt aangezien de bewoners niet weten wanneer dit gaat gebeuren.
Het vertrouwen in Mitros is bij vele van ons tot een nul punt gedaalt.
Mitros zal voor de huidige bewoners zijn stinkende best moeten doen, om dit vertrouwen terug te winnen.

kyotodamashu

Ongelezen bericht door kyotodamashu »

Ik bel de Mitros voor een lekkage van de dak van mijn schuur.
De eerste monteur komt en zegt "ja, hier kan ik niks aan doen.... en gaat weer weg
De tweede monteur komt en zegt" ja maar deze dak is op er moet gewoon een nieuwe dak gemonteerd worden we houden u op de hoogte.... en gaat weer weg
Je begrijpt het al...... je hoort dus niks meer.
Dan ga je zelf weer eens bellen....
Ze beloven erachteraan te gaan en me terug te bellen.
één keer raden geen telefoontje maar ze staan gewoon zonder een afspraak te maken voor je deur...
Dan krijg je te horen wat ze gaan doen, wat niet was afgesproken dus...
je raad het wel weer bellen naar Mitros...

Je belt Mitros en vraagt naar de persoon die over de reparatiebon gaat.
De persoon aan de andere kant van de lijn vraagt waar het over gaat.
Je legt de hele situatie uit en wordt dan in de wacht gezet. Als ze dan terug komt krijg je te horen dat de persoon die erover gaat niet met je wilt praten en dat de opdracht uitgevoerd moet worden zoals zij willen. Ik probeer dan uit te leggen dat deze reparatie niet goed wordt uitgevoerd en krijg dan te horen dat dit zo gaat gebeuren en niet anders. En als je dan een mening geeft krijg je te horen dat ze niet in discussie willen en verbreken dan gewoon de lijn.

Leuk hé die Mitros...
:( :o

onnohagendijk

Ongelezen bericht door onnohagendijk »

Hallo allemaal,

Er zijn een aantal zaken waar je goed naar moet kijken om te bepalen of je last hebt van houtrot.

Hoe herken je de aantasting?

Wanneer je vermoedt dat hout is aangetast kijk dan of onderstaande punten van toepassing zijn:

• in de zomer en bij warm weer kun je de larven horen eten/knagen.

• Als je met een beitel in het hout prikt zie je onder de oppervlakte direct boorgangen gevuld met boormeel.

• Er zijn ovale gaatjes aanwezig waaruit de kevers uitgevlogen zijn.

Als je bovenstaande zaken aantreft is het zaak om zo snel mogelijk een goed advies in te winnen, of zelf of via bijvoorbeeld de woningbouwvereniging.

Zeker in huizen met houten vloeren en balken is het zaak om hier heel serieus mee om te gaan.

Op deze site vind je een aantal artikelen, als je die leest ben je direct op de hoogte van de soorten houtaantasters en de diverse manieren van bestrijding.

bron: http://www.ongedierte-vrij.nl/houtaantasting/

Hopelijk helpt dit andere mensen om de juiste stappen te zetten

Gesloten