Pagina 1 van 1

kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 02 jun 2009 20:31
door Brammetje33
Onze buurman, zelf APK-keurmeester, maar niet meer actief, had gisteren onze auto tot in de puntjes bekeken op de brug en een remleiding, wat lampjes en olie vervangen. Met de complimenten voor de staat van onze oude Opel Astra.

Vanmorgen bracht mijn vriendin de auto naar Kwik-fit Zoetermeer voor een snelle APK keuring.

Toen een telefoontje van Kwikfit uitbleef, belde mijn vriendin het bedrijf om navraag te doen naar de staat van de keuring.

"Er waren wat kleine dingetjes gevonden en voor het gemak was de auto als afgekeurd gemeld bij het RDW, zonder enig overleg.

Natuurlijk konder wij binnen 10 dagen de auto alsnog afmelden, na reparatie van diverse kogels, lagers, steunen en banden.
Kosten: ongeveer 700,-

Toen mijn vriendin de auto kwam halen om hem elders te laten nakijken, werd haar nog even duidelijk verteld dat er met een afgekeurde auto absoluut niet gereden mag worden.

Met andere woorden, eerst onnodige reparaties uitvoeren en dan pas rijden. Je hebt 'geen keuze'.

Onze keuze was 40 euro betalen en met ongekeurde auto op weg naar huis. Maar.... wel opeens met één lekke band. Logisch, onze één jaar oude banden waren immers versleten tot op het canvas, volgens de Kwik.

We gaan hem nu tot in de puntjes laten bekijken, bewijsstukken verzamelen en aagifte doen van oplichting.

Voor mij nooit meer Kwik-fit!!!

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 03 jun 2009 17:18
door Mallemalle
als je apk nog niet verlopen is mag je met een afgekeurde auto gewoon de weg op tot de datum van de apk vervalt

tot die datum is je wagen immers nog gewoon goedgekeurd

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 04 jun 2009 15:00
door Kwik-Fit Webcare
Beste Brammetje33,

We betreuren het om onderstaand bericht hier te moeten lezen.
Zou je contact op willen nemen met onze klantenservice of je contact gegevens te mailen naar [email protected].
Wij willen deze zaak graag opnemen en op de juiste wijze afhandelen.
We hopen spoedig wat van je te horen.

Met vriendelijke groet,

Harold
Webcare team

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 08 jun 2009 15:51
door Spy21
Bekende probleem bij kwik flut...

Gewoon niet naar kwik fit gaan... Dat zeggen zoveel mensen hier
en dat er toch mensen gaan en dan weer gaan klagen berijp ik niet..

Voorkomen is beter dan genezen...Dus geen kwik fit mensen...
Dat bespraart hoofdpijn

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 11 jun 2009 22:53
door Brammetje33
Zo, even tijd voor het vervolgverhaal:

Inmiddels hebben we de auto naar de dealer gebracht en hem na laten kijken. De banden waren net aan, maar geen afkeurpunt.
Voor alle veiligheid toch maar een stel nieuwe banden er onder laten zetten. Het airbaglampje dat brandde, bleek een los stekkertje te zijn, maar wederom geen belangrijk onderdeel voor de APK.
Met de ruitenwisser, ook aangegeven op het APK formulier door Kwik, was ook niets mis, evenals de draagarmrubbers. De fusee en stuurkogelhoesjes, bleken doelbewust te zijn gesloopt. De buurman had er de dag voor de keuring nog foto's van gemaakt en in zijn computer gezet dat deze hoesjes voor volgend jaar een aandachtspuntje waren. Je kon nu heel goed zien dat ze beide met een pen of schroevendraaier waren gescheurd, ook door aanwezigheid van vers en schoon lagervet.

Na een telefoontje met beschuldigingen naar de Kwikfit kregen wij geen ontkenning. Enkel een telefoonnummer van het hoofdkantoor werd gegeven. Inmiddels hebben we een officiele klacht ingediend en zouden binnen 5 werkdagen bericht krijgen. En raad eens? Niets.

Maar we gaan door... Deze oplichterij schijnt schering en inslag te zijn, de monteurs werken op provisie en zolang dat zo blijft, gaat het niet om de klant, maar puur om gevulde zakken. Over de rug van de gewone man. Mensen gaan een dure dealer uit de weg en komen bij Kwikfit terecht.

Tot nu toe heeft dit grapje ons 375,- gekost, naast de 30,- van de zinloze APK bij Kwikfit.

We houden jullie op de hoogte!

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 18 jun 2009 15:26
door IJskonijn
Weer zo'n verhaal waar kwiksh*t toch echt enorme negatieve reclame door krijgt, en toch zijn er zoveel mensen die er op een of andere manier nog steeds naartoe gaan.....

Ik zou de driewieler van mn dochter er nog niet eens naar toe brengen.

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 19 jun 2009 19:02
door kabouter9090
mijn ervaring met kwikfit is 100% ok
ik had in de krant gelezen dat een apk keuring 19 euri zou kosten incl. afmelden dus ik erheen met de nodige scepcis, mijn auto een renault kangoo 1.2 is bijna 7 jaar oud dus ik dacht er zal wel wat aan mankeren.
maar wat wil het geval, hij werd goedgekeurd....
ze zeiden alleen de voorbanden moeten binnen niet al te lange tijd worden vervangen ( en dat was echt zo ) en dat bij een bandenzaak!!!
ze probeerden mij geen nieuwe te verkopen!!!
ook zat er een ster in mijn voorruit en die hebben ze in overleg met mij gerepareerd en alles afgehandeld met mijn verzekering zonder dat ik daar wat voor hoefte te doen.
ik zat gewoon in deze zaak te wachten met een bakkie koffie en een krantje en was na ongeveer 1 uur weer op weg met een goedgekeurde auto, 19 euri armer (rijker).
ik weet ook wel dat niet elke kwikfit hetzelfde is, en er zullen best wel oplichters bij zitten, maar dat heb je bij andere garages ook, ook officieele dealers.
dus de volgende keer weet ik wel waar ik mijn auto laat keuren.
gr. kabouter9090
[/u][/b]

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 20 jun 2009 10:59
door honest
Weet je wat nu zo leuk is, de webcare service van kwik fit reageert ineens niet meer.
Mss dat radar deze zogenaamde Webcare service oplichters maar eens moet bannen maar dan wel elke dus ook die van tele 2 etc.
Pas als de klant naar de media staptr wordt er iets voor een klant gedaan anders wordt je gewoon als een jannes *** behandeld.

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 19 mei 2013 17:30
door berg7
Een heel herkenbaar verhaal. Ook al is net verhaal van Brammetje al weer enige tijd geleden is er bij Kwik Fit (in ieder geval in Zoetermeer) gen steek veranderd.

Wat mij betreft gaat het hier om een stel (georganiseerde) oplichters.

Ik ben eind april langs gegaan bij het Kwik Fit filiaal in Zoetermeer. De uitlaat van mijn Opel maakte een vervelend brommend geluid.
Werd er vriendelijk ontvangen door een dame bij de receptie, die mij een kopje koffie aanbood en mij geruststelde dat mijn auto in goede handen was.
Aangegeven wat de klachten waren en vervolgens wachten aan de leestafel op analyse van de "specialist"

Die kwam al vrij snel binnen om te melden dat mijn voorbanen vervangen moesten worden. ??? mijn probleem was de uitlaat en de voorbanden had ik zo'n 25000 km geleden al vervangen. Hij gaf aan dat hij als Kwik Fit expert begaan was met de veiligheid van haar klanten en dat hij me eigenlijk liever niet zou zien wegrijden op de huidige set voorbanden. OK dan maar, het veiligheid verhaal doet je al snel (met 2 kleine kinderen achterin) overtuigen.

Niet veel later hierna kwam hij met slechter nieuws. De uitlaat was volledig aan vervanging toe. Hij nam me zelfs mee onder de brug waarna een collega van hem wat gas gaf en hij mij uitlegde wat er allemaal mis was. Ik begreep er weinig van maar vertrouwde volledig op zijn kennis en integriteit. 700 euro!!!
Probleem was dat ze de uitlaat niet op voorraad hadden. We maakten een afspraak voor de vervanging.
Terwijl ik hiermee bezig was kwam er weer een collega van de man binnen met een zorgelijk gezicht. Of ik niet direct op de afgesproken datum een servicebeurt wilde laten uitvoeren. Hij had de olie gecontroleerd en vond die wel erg zwart??????

Thuisgekomen en het slechte nieuws aan mijn vrouw verteld. Zei had bij onze Opel dealer al een afspraak voor een servicebeurt gemaakt en stelde voor om een second opinion door hun te laten doen met betrekking tot de uitlaat. Goed idee.

Een paar dagen later een telefoontje van de Opel. Met de uitlaat was HELEMAAL NIETS MIS. Er was een boutje afgebroken bij de motorophanging en hierdoor was er meer druk komen te staan op de uitlaat wat weer het vervelende geluid veroorzaakte. Reparatiekosten 120 euro.

Het vervangen van de uitlaat door Kwik Fit zou zinloos gewest zijn omdat hiermee het probleem niet zou zijn verholpen.

Ik wil NOOIT meer iets te maken met de Kwik Fit en zou graag willen dat toekomstige klanten (slachtoffers) deze ervaring meekrijgen. Naast de melding hier zal ik iedereen in mijn vrienden/collega/familie kring waarschuwen voor dergelijke praktijken.

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 19 mei 2013 19:01
door thecure
berg7 schreef: Die kwam al vrij snel binnen om te melden dat mijn voorbanen vervangen moesten worden. ??? mijn probleem was de uitlaat en de voorbanden had ik zo'n 25000 km geleden al vervangen. Hij gaf aan dat hij als Kwik Fit expert begaan was met de veiligheid van haar klanten en dat hij me eigenlijk liever niet zou zien wegrijden op de huidige set voorbanden. OK dan maar, het veiligheid verhaal doet je al snel (met 2 kleine kinderen achterin) overtuigen.
ik moet eerlijk zeggen dat u dan ook wel een heel gemakkelijk slachtoffer zou zijn als u de banden zou laten vervangen.
het profiel kunt u eenvoudig zelf controleren, 1,6 mm is wettelijk minimum, maar het is beter om 2 mm als minimum aan te houden.
met 25.000 km zouden de banden ook wel erg snel versleten zijn, ik doe meestal 60.000 met een setje.

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 19 mei 2013 19:21
door bartsscooterservice
Brammetje33 schreef: gaat het niet om de klant, maar puur om gevulde zakken.
Was dat niet altijd al zo ?

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 22 mei 2013 11:09
door peteroo
Er zijn genoeg onafhankelijke keuringsstations en ook onafhankelijke vakgarages die niet zullen proberen je een poot uit te draaien. Het helpt om elk jaar naar dezelfde garage te gaan, als die tenminste goed bevalt, zodat je min of meer een band met zo'n bedrijf opbouwt en is de kans op oplichting minder groot.

De lokale Kwikfit heeft me ooit vlak voor de apk geprobeerd op te lichten. Gelukkig liet ik me niet overtuigen, zij het dat ik twijfelde. Het was met mijn eerste auto. Tijdens de apk in mijn eigen garage bleek er niets aan de hand te zijn. Sindsdien raad ik niemand meer aan om naar Kwikfit te gaan, al schijnen er ook goede vestigingen te zijn.

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 22 mei 2013 11:35
door Slobberbone
peteroo schreef:Er zijn genoeg onafhankelijke keuringsstations en ook onafhankelijke vakgarages die niet zullen proberen je een poot uit te draaien. Het helpt om elk jaar naar dezelfde garage te gaan, als die tenminste goed bevalt, zodat je min of meer een band met zo'n bedrijf opbouwt en is de kans op oplichting minder groot.

De lokale Kwikfit heeft me ooit vlak voor de apk geprobeerd op te lichten. Gelukkig liet ik me niet overtuigen, zij het dat ik twijfelde. Het was met mijn eerste auto. Tijdens de apk in mijn eigen garage bleek er niets aan de hand te zijn. Sindsdien raad ik niemand meer aan om naar Kwikfit te gaan, al schijnen er ook goede vestigingen te zijn.

Voor onderhoud en apk moet je ook nooit bij Kwikfit wezen,eigenlijk nooit want ook banden,uitlaten,accu,s zijn vaak elders goedkoper en er mankeerd vaak meer aan je wagen en altijd wat hun in huis hebben :o

Ik heb ook lang moeten zoeken naar een betrouwbare garage,zelfs slechte ervaring gehad met lokale vakgarage.Nu een vakman is van alle markten thuis rekent goede tarieven,en denk en luistert naar de klant vindt ook heel belangrijk.

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 25 mei 2013 11:00
door berg7
De filiaalmanager van KwikFit Zoetermeer heeft contact met mij opgenomen.
Bood zijn excuses aan over wat er allemaal mis is gegaan die dag.

Hij vroeg me om langs te komen om over de zaak te praten.
In eerste instantie had ik daar niet zo veel trek meer in. Uiteindelijk toch gegaan.

Nogmaals zijn excuses en stelde voor om de vervangen banden voor zijn rekening te nemen als compensatie voor alles wat er was gebeurd.

Vind dit een zeer correcte afhandeling van de klacht. Niet alleen vanwege de financiële vergoeding, maar zeker ook vanwege het feit dat mijn klacht serieus is genomen en er snel afgehandeld is.

Re: kwik-fit zoetermeer

Geplaatst: 25 mei 2013 13:52
door ruud_a
berg7 schreef:De filiaalmanager van KwikFit Zoetermeer heeft contact met mij opgenomen.
Bood zijn excuses aan over wat er allemaal mis is gegaan die dag.

Hij vroeg me om langs te komen om over de zaak te praten.
In eerste instantie had ik daar niet zo veel trek meer in. Uiteindelijk toch gegaan.

Nogmaals zijn excuses en stelde voor om de vervangen banden voor zijn rekening te nemen als compensatie voor alles wat er was gebeurd.

Vind dit een zeer correcte afhandeling van de klacht. Niet alleen vanwege de financiële vergoeding, maar zeker ook vanwege het feit dat mijn klacht serieus is genomen en er snel afgehandeld is.
wel als je publiciteit zoekt
alle mensen die dit niet hebben gedaan zijn het haasje