KPN vakantie melkkoetje
Geplaatst: 04 jun 2009 12:39
Ik was op zoek naar de instellingen om voicemail op mijn KPN prepaid abonnement uit te zetten. Al eerder met mijn meer dan tien jarig gebruik van Hi/KPN prepaid gebruik werd ik geconfronteerd met het zonder mijn toestemming inschakelen van voicemail. Op de website gevonden wat ik zocht, maar onderstaande bevalt mij niet:
Buitenland
> VoiceMail wordt bij prepaid-klanten automatisch geactiveerd bij het
> passeren van de grens, ook al had je deze uitgeschakeld. Op het moment
> dat je weer in Nederland bent, schakelt VoiceMail automatisch terug
> naar uw eigen instelling. Het ontvangen van VoiceMail-berichten in
> binnen- en buitenland is voor prepaid-klanten gratis. Aan het
> beluisteren van berichten zijn wel kosten verbonden.
Dat houdt in dat personen die mij, tijdens mijn verblijf in het buitenland of in de buurt van de grensstreken, bellen de indruk krijgen dat ik hun berichten beluister, bovendien dienen ze dan ook voor het gesprek te betalen, zelfs als het toestel uit staat of niet opgenomen wordt.
Bijzonder ontstemd heb ik daarop een mailtje gestuurd naar de KPN.
> Onderstaande info is NIET de info en het gebruik waarmee ik ooit heb
> ingestemd.
> Ik wens geen ongewenste voicemail, niet in en niet buiten NL.
> Al eerder heb ik telefonisch geprotesteerd tegen de wijze waarop deze
> dienst onvrijwillig werd ingeschakeld. Volgens de info op uw webside
> is voicemail ook uitgeschakeld. Nu kom ik tot de ontdekking dat
> volgens uw info, bij bezoek in of bij nabijheid van de grensstreek, ik
> automatisch word opgezadeld met voicemail. Eventuele extra kosten die
> onstaan bij mij of eventuele bellers wens ik dan ook in de toekomst
> zonder diskussie door u geretourneerd.
Het antwoord van KPN is eigenlijk als verwacht:
> * Onderwerp*
> Ongewenste voicemail
>
> * Samenvatting discussie*
> * Reactie (Rosa Immordino)* 06/03/2009 11:51 NM
> Geachte heer xxxxxxx,
>
> Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat u geen ongewenste
> voicemail noch in en buiten Nederland.
> wilt ontvangen.
>
> Het is te begrijpen dat het vervelend is, maar het gebeurd automatisch
> dat uw voiceamail wordt geactiveerd
> zodra u weer over de grens gaat in Nederland. De kosten worden in
> rekening gebracht zodra u deze gaat
> afluisteren.
>
> Excuses voor het ongemak.
>
> Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op
> <a href=http://www.kpn.com/kpn/show/id=xxxxxx >klantenservice
> Mobiel</a> op kpn.com.
> Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Rosa Immordino
> Klantenservice KPN
> * Klant* 06/03/2009 01:10 NM
Vervolgens een mailtje gestuurd
> Gezien dit een ongewenste service is die personen die mij bellen
> ongewenst gesprekskosten oplevert, ben ik bang dat u binnenkort binnen
> mijn gezin drie prepaid klanten kwijt bent.
> Bovendien gaat een afschrift van dit bericht naar de diverse consumenten
> media en op diverse fora van het internet.
Bij deze.......................................
Buitenland
> VoiceMail wordt bij prepaid-klanten automatisch geactiveerd bij het
> passeren van de grens, ook al had je deze uitgeschakeld. Op het moment
> dat je weer in Nederland bent, schakelt VoiceMail automatisch terug
> naar uw eigen instelling. Het ontvangen van VoiceMail-berichten in
> binnen- en buitenland is voor prepaid-klanten gratis. Aan het
> beluisteren van berichten zijn wel kosten verbonden.
Dat houdt in dat personen die mij, tijdens mijn verblijf in het buitenland of in de buurt van de grensstreken, bellen de indruk krijgen dat ik hun berichten beluister, bovendien dienen ze dan ook voor het gesprek te betalen, zelfs als het toestel uit staat of niet opgenomen wordt.
Bijzonder ontstemd heb ik daarop een mailtje gestuurd naar de KPN.
> Onderstaande info is NIET de info en het gebruik waarmee ik ooit heb
> ingestemd.
> Ik wens geen ongewenste voicemail, niet in en niet buiten NL.
> Al eerder heb ik telefonisch geprotesteerd tegen de wijze waarop deze
> dienst onvrijwillig werd ingeschakeld. Volgens de info op uw webside
> is voicemail ook uitgeschakeld. Nu kom ik tot de ontdekking dat
> volgens uw info, bij bezoek in of bij nabijheid van de grensstreek, ik
> automatisch word opgezadeld met voicemail. Eventuele extra kosten die
> onstaan bij mij of eventuele bellers wens ik dan ook in de toekomst
> zonder diskussie door u geretourneerd.
Het antwoord van KPN is eigenlijk als verwacht:
> * Onderwerp*
> Ongewenste voicemail
>
> * Samenvatting discussie*
> * Reactie (Rosa Immordino)* 06/03/2009 11:51 NM
> Geachte heer xxxxxxx,
>
> Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat u geen ongewenste
> voicemail noch in en buiten Nederland.
> wilt ontvangen.
>
> Het is te begrijpen dat het vervelend is, maar het gebeurd automatisch
> dat uw voiceamail wordt geactiveerd
> zodra u weer over de grens gaat in Nederland. De kosten worden in
> rekening gebracht zodra u deze gaat
> afluisteren.
>
> Excuses voor het ongemak.
>
> Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op
> <a href=http://www.kpn.com/kpn/show/id=xxxxxx >klantenservice
> Mobiel</a> op kpn.com.
> Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Rosa Immordino
> Klantenservice KPN
> * Klant* 06/03/2009 01:10 NM
Vervolgens een mailtje gestuurd
> Gezien dit een ongewenste service is die personen die mij bellen
> ongewenst gesprekskosten oplevert, ben ik bang dat u binnenkort binnen
> mijn gezin drie prepaid klanten kwijt bent.
> Bovendien gaat een afschrift van dit bericht naar de diverse consumenten
> media en op diverse fora van het internet.
Bij deze.......................................