Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen
Geplaatst: 05 jun 2009 15:51
Ik ben al jaren lang klant van UPC (voorheen Chello) en begin onderhand moedeloos te worden van de klantenservice van UPC en UPC als bedrijf in het algemeen. Mijn geschiedenis ervaringen met UPC.
Ik was een van de allereerste klanten met een breedband internet verbinding van UPC. Althans zo vertelde de monteur mij dat destijds, ik hoorde bij de eerste 50 aansluitingen in Nederland. Dus een klant van het allereerste uur te noemen. We hadden vaak storingen en de klantenservice was zeer slecht bereikbaar, maar ze beloofde beterschap. Na ongeveer 3 jaar zag je de eerste beterschappen komen. De helpdesktijden waren korter. Maar 3 jaar lang wel enorme hoge kosten voor urenlange wachtrijen.
En vaak kreeg je dan te horen: Mevrouw helaas kunnen we niets voor u betekenen.
Vlak daarna vond een verhuizing plaats en we besloten weer TV en internet te nemen via UPC, omdat het even een paar maanden prima leek te gaan. De monteur van UPC heeft de nieuwe aansluiting geregeld, vlekkenloos verliep dat niet maar oke we kregen uiteindelijk wel weer TV en internet. Tot weer een keer een storing waarbij we moesten bellen. Deze helpdeskmedewerker beweerde dat we niet verhuisd waren. Na ontelbare keren bellen, drong het eindelijk bij de administatie door dat we wel verhuisd waren. Wel vreemd gezien de UPC monteur was geweest voor de aansluiting op het nieuwe adres naar aanleiding van een verhuismelding.
Vervolgens komt UPC met een nieuw product digitale televisie. Zonder dat we daarom gevraagd hadden, werd deze bezorgd voor ons bij de buurvrouw die nietsvermoedend een krabbeltje heeft gezet voor ontvangst. Ik weer die dure helpdesk bellen, ik wil geen digitale TV en heb er ook niet om gevraagd. Of ik hem dan maar wilde terugsturen. Ophalen konden ze hem niet, ik mocht hem ook niet onaangebroken hier laten liggen. Nee moest echt de moeite nemen hem terug te sturen. Oke de beroerste niet, wilde er zo snel mogelijk van af.
Nog geen twee maanden later een callcenter aan de lijn, namens UPC of ik wist dat ze digitale TV aanbieden? Ja weet ik maar heb al aangegeven geen intresse te hebben, en wil hier ook niet meer over gebeld worden. Mevrouw helaas kunnen wij in die zin niets voor u betekenen want we bellen namens UPC daar moet u wezen. UPC maar weer gebeld, ze zouden het regelen. Niet dus. Weer een paar maanden later telefoontje aanbieding met digitale TV. Mijn moedeloosheid steeg ten top, oke dan doe dan maar. Het voelde echt als een soort stalking, en dan ben ik daar in ieder geval van af. Hun aanhoudende verkooppraat had gewonnen. En hoe bevalt digitale TV via UPC?
Als je van sleuteltjes op je TV houdt, en verder geen TV zender wilt zien is digitale TV wel leuk. Maar als je normaal TV wilt kijken niet. Na weer tig keer bellen monteurs enz. Ik bleef sleuteltjes zien en geen normaal ontvangst. Monteur zou hem meenemen onze ontvanger was vermoedelijk defect en een nieuwe opsturen. Ook deze wederom deed het niet. UPC maar weer eens bellen, nummer kan ik dromen. Kunnen jullie de boel komen ophalen? Nee mevrouw daarin kunnen we niets voor u betekenen. Dus wederom een ritje naar het postkantoor. Ik vroeg wel of ik wederom een tegoedkoming kon krijgen voor alle gemaakte extra kosten en ongemak. Ja dat kon, ik kon twee gratis flims krijgen via de digitale TV naar eigen keuze. Terwijl ik zei dat ik geen ontvangst had en hem terug zou sturen. Geweldige tegemoedkoming, films kijken via een ontvanger die het niet doet. Lata maar zitten UPC, deze tegemoedkoming heb ik niets aan.
Vervolgens een jaartje rust met UPC, geen storingen, geen klachten, geen verkooppraatjes meer van UPC zelf, of callcenters die namens UPC bellen. En toen kwam er weer eens eentje, of ik telefonie, digitale TV en internet wilde via UPC, 3 in 1 pakket. Telefoon ging toen nog via KPN. Ik wilde telefoon via UPC wel proberen maar geen digitale TV. UPC zou alles regelen. Ook het opzeggen bij KPN enz. Dit is het enige wat goed is gegaan, UPC kon het dus voor die ene keer wel perfecte dienstverlening bieden. (eerlijk is eerlijk dit ook te vermelden)
En het kon niet uitblijven weer het verkooppraatje voor digitale TV, uitgelegd dat mijn ervaringen slecht waren. Antwoord UPC: We hadden opstart problemen mevrouw, maar nu is alles op orde. Ik vreesde dat deze verkooppraat echt nooit zal stoppen, ook als vele malen aangeeft echt geen intresse hebt. En als je dan als klant geirriteerd raakt, doen ze er niets aan om het werkelijke probleem te verhelpen. Ophouden met doorzeuren (zo voelde dat met digitale TV te blijven aanbieden)
Ik krijg per half juli op mijn werk een ander contract, en draai dan alleen nog maar nachtdiensten. Steeds dat gebel overdag leek me geen succes, en dan is opname en terugkijk mogelijkheden via digitale TV misschien wel makkelijk. Want UPC heeft mijn internetsnelheid ook verlaagd waardoor ik uitzending gemist wat ik voorheen vlekkenloos kon zien nu ook niet meer werkt. UPC kreeg een allerlaatste kans, om alsnog digitale TV aan te bieden per 21 juli a.s. Ik alle gegevens ingevuld op de website, en bij gewenste leverdatum 21 juli aangegeven. Bij opmerkingen neer gezet niet eerder leveren AUB. Mocht dit bij u problemen opleveren mail dat dan even aan mij door. Die dag ben ik zeker thuis en vrij, en is mijn vader bij ons thuis die handig is met aansluitingen. Want ik voorzie weer opstart problemen.
Vanmorgen 5 juni ruim een maand voor de gewenste leverdatum postbode aan de deur, jawel hoor UPC komt de digitale TV ontvanger aanbieden. Ik heb hem niet in ontvangst genomen en UPC maar weer gebeld. Ik zei tegen deze helpdeskmedewerker dat ik nu echt heel boos aan het worden ben, en me niet serieus genomen voel. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar keer op keer zulke domme fouten.
Zijn antwoord: Mevrouw hier kan UPC niets aan doen, wij hebben die website niet gemaakt. En de makers hebben deze optie erop gezet terwijl dat niet kan. Hij zou me nog doorverbinden naar een collega zodat ik er zeker van kon zijn, dat ik er nu wel vanaf ben. Haar dezelfde vraag gesteld waarom kunnen jullie nu niet leveren of even bellen mailen enz. als de leverdatum veranderd alsvolgens de afspraak is. Ze waren op de hoogte van dit probleem, ons excuus. Bellen naar de klanten kan ook niet, want ze weten niet welke klanten het betreft. Bovenstaand verhaal helemaal aan deze dame uitgelegd, kunt u nu als UPC echt niet eens een keer iets doen, behalve zeggen, sorry voor het ongemak, en verder kunnen we niets voor u betekenen? Nee helaas dat kon ze niet doen, maandje gratis internet ofzo? Nee alleen een fijn weekend.
Bij mij is de maat nu echt vol. Ik ga weg bij UPC als klant van het allereerste uur. Internet neem ik ADSL via XS4all. Prima service, geen verkooppraatjes, en een betaalbare helpdesk die mij prima te wordt stonden. En zeiden: Mevrouw we kunnen iets voor u betekenen, we kunnen ook uw telefoonaansluiting regelen via KPN. Ingangsdatum zelf bepalen, terugbel afspraak wanneer ik u wilt geen probleem. Nu nog kijken via wie ik de televie aansluiting zal nemen. Oke dan betaal ik wel wat meer, maar frustraties zijn dan voorbij. Iemand tips voor een goede betaalbare TV aansluiting regio Arnhem. Hoeft niet digitaal te zijn, schotel wil ik niet vindt ik zo lelijk op mijn kleine balkon en wil in het zonnetje kunnen zitten.
Nu hopen dat opzeggingen via UPC wel goed zal werken en dan helemaal hopen dat ze alle gegevens wissen. En ik niet weer een telefoontje krijg: Uw was een oud klant van ons en weet u wat we nu hebben bij UPC. Dan zal ik nog moeten overstappen naar een ander geheim telefoonnummer. Ja ja, we hebben een geheimtelefoonnummer, die UPC doorgeeft aan call centers. Iemand ervaringen met opzeggingen via UPC?
Als iemand van UPC reactie geeft, bespaart u zichzelf de moeite, deze klant bent u echt kwijt. Reden kort en duidelijk:
- Verkooppraatjes
- Extreem dure helpdesk, die zelden iets kunnen doen.
- Niet tot slecht luisteren naar de klant
- En wat me met name erg steekt is dat uw organisatie klanten van het eerste uur niet als een soort ere klanten wilt behouden.
Wie heeft dezelfde ervaringen? En wilt ook van UPC af, en overstappen is een grote stap. Maar misschien kun je krachten bundelen en samen sta je sterker dan alleen. Advies en tips zijn welkom
Ik was een van de allereerste klanten met een breedband internet verbinding van UPC. Althans zo vertelde de monteur mij dat destijds, ik hoorde bij de eerste 50 aansluitingen in Nederland. Dus een klant van het allereerste uur te noemen. We hadden vaak storingen en de klantenservice was zeer slecht bereikbaar, maar ze beloofde beterschap. Na ongeveer 3 jaar zag je de eerste beterschappen komen. De helpdesktijden waren korter. Maar 3 jaar lang wel enorme hoge kosten voor urenlange wachtrijen.
En vaak kreeg je dan te horen: Mevrouw helaas kunnen we niets voor u betekenen.
Vlak daarna vond een verhuizing plaats en we besloten weer TV en internet te nemen via UPC, omdat het even een paar maanden prima leek te gaan. De monteur van UPC heeft de nieuwe aansluiting geregeld, vlekkenloos verliep dat niet maar oke we kregen uiteindelijk wel weer TV en internet. Tot weer een keer een storing waarbij we moesten bellen. Deze helpdeskmedewerker beweerde dat we niet verhuisd waren. Na ontelbare keren bellen, drong het eindelijk bij de administatie door dat we wel verhuisd waren. Wel vreemd gezien de UPC monteur was geweest voor de aansluiting op het nieuwe adres naar aanleiding van een verhuismelding.
Vervolgens komt UPC met een nieuw product digitale televisie. Zonder dat we daarom gevraagd hadden, werd deze bezorgd voor ons bij de buurvrouw die nietsvermoedend een krabbeltje heeft gezet voor ontvangst. Ik weer die dure helpdesk bellen, ik wil geen digitale TV en heb er ook niet om gevraagd. Of ik hem dan maar wilde terugsturen. Ophalen konden ze hem niet, ik mocht hem ook niet onaangebroken hier laten liggen. Nee moest echt de moeite nemen hem terug te sturen. Oke de beroerste niet, wilde er zo snel mogelijk van af.
Nog geen twee maanden later een callcenter aan de lijn, namens UPC of ik wist dat ze digitale TV aanbieden? Ja weet ik maar heb al aangegeven geen intresse te hebben, en wil hier ook niet meer over gebeld worden. Mevrouw helaas kunnen wij in die zin niets voor u betekenen want we bellen namens UPC daar moet u wezen. UPC maar weer gebeld, ze zouden het regelen. Niet dus. Weer een paar maanden later telefoontje aanbieding met digitale TV. Mijn moedeloosheid steeg ten top, oke dan doe dan maar. Het voelde echt als een soort stalking, en dan ben ik daar in ieder geval van af. Hun aanhoudende verkooppraat had gewonnen. En hoe bevalt digitale TV via UPC?
Als je van sleuteltjes op je TV houdt, en verder geen TV zender wilt zien is digitale TV wel leuk. Maar als je normaal TV wilt kijken niet. Na weer tig keer bellen monteurs enz. Ik bleef sleuteltjes zien en geen normaal ontvangst. Monteur zou hem meenemen onze ontvanger was vermoedelijk defect en een nieuwe opsturen. Ook deze wederom deed het niet. UPC maar weer eens bellen, nummer kan ik dromen. Kunnen jullie de boel komen ophalen? Nee mevrouw daarin kunnen we niets voor u betekenen. Dus wederom een ritje naar het postkantoor. Ik vroeg wel of ik wederom een tegoedkoming kon krijgen voor alle gemaakte extra kosten en ongemak. Ja dat kon, ik kon twee gratis flims krijgen via de digitale TV naar eigen keuze. Terwijl ik zei dat ik geen ontvangst had en hem terug zou sturen. Geweldige tegemoedkoming, films kijken via een ontvanger die het niet doet. Lata maar zitten UPC, deze tegemoedkoming heb ik niets aan.
Vervolgens een jaartje rust met UPC, geen storingen, geen klachten, geen verkooppraatjes meer van UPC zelf, of callcenters die namens UPC bellen. En toen kwam er weer eens eentje, of ik telefonie, digitale TV en internet wilde via UPC, 3 in 1 pakket. Telefoon ging toen nog via KPN. Ik wilde telefoon via UPC wel proberen maar geen digitale TV. UPC zou alles regelen. Ook het opzeggen bij KPN enz. Dit is het enige wat goed is gegaan, UPC kon het dus voor die ene keer wel perfecte dienstverlening bieden. (eerlijk is eerlijk dit ook te vermelden)
En het kon niet uitblijven weer het verkooppraatje voor digitale TV, uitgelegd dat mijn ervaringen slecht waren. Antwoord UPC: We hadden opstart problemen mevrouw, maar nu is alles op orde. Ik vreesde dat deze verkooppraat echt nooit zal stoppen, ook als vele malen aangeeft echt geen intresse hebt. En als je dan als klant geirriteerd raakt, doen ze er niets aan om het werkelijke probleem te verhelpen. Ophouden met doorzeuren (zo voelde dat met digitale TV te blijven aanbieden)
Ik krijg per half juli op mijn werk een ander contract, en draai dan alleen nog maar nachtdiensten. Steeds dat gebel overdag leek me geen succes, en dan is opname en terugkijk mogelijkheden via digitale TV misschien wel makkelijk. Want UPC heeft mijn internetsnelheid ook verlaagd waardoor ik uitzending gemist wat ik voorheen vlekkenloos kon zien nu ook niet meer werkt. UPC kreeg een allerlaatste kans, om alsnog digitale TV aan te bieden per 21 juli a.s. Ik alle gegevens ingevuld op de website, en bij gewenste leverdatum 21 juli aangegeven. Bij opmerkingen neer gezet niet eerder leveren AUB. Mocht dit bij u problemen opleveren mail dat dan even aan mij door. Die dag ben ik zeker thuis en vrij, en is mijn vader bij ons thuis die handig is met aansluitingen. Want ik voorzie weer opstart problemen.
Vanmorgen 5 juni ruim een maand voor de gewenste leverdatum postbode aan de deur, jawel hoor UPC komt de digitale TV ontvanger aanbieden. Ik heb hem niet in ontvangst genomen en UPC maar weer gebeld. Ik zei tegen deze helpdeskmedewerker dat ik nu echt heel boos aan het worden ben, en me niet serieus genomen voel. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar keer op keer zulke domme fouten.
Zijn antwoord: Mevrouw hier kan UPC niets aan doen, wij hebben die website niet gemaakt. En de makers hebben deze optie erop gezet terwijl dat niet kan. Hij zou me nog doorverbinden naar een collega zodat ik er zeker van kon zijn, dat ik er nu wel vanaf ben. Haar dezelfde vraag gesteld waarom kunnen jullie nu niet leveren of even bellen mailen enz. als de leverdatum veranderd alsvolgens de afspraak is. Ze waren op de hoogte van dit probleem, ons excuus. Bellen naar de klanten kan ook niet, want ze weten niet welke klanten het betreft. Bovenstaand verhaal helemaal aan deze dame uitgelegd, kunt u nu als UPC echt niet eens een keer iets doen, behalve zeggen, sorry voor het ongemak, en verder kunnen we niets voor u betekenen? Nee helaas dat kon ze niet doen, maandje gratis internet ofzo? Nee alleen een fijn weekend.
Bij mij is de maat nu echt vol. Ik ga weg bij UPC als klant van het allereerste uur. Internet neem ik ADSL via XS4all. Prima service, geen verkooppraatjes, en een betaalbare helpdesk die mij prima te wordt stonden. En zeiden: Mevrouw we kunnen iets voor u betekenen, we kunnen ook uw telefoonaansluiting regelen via KPN. Ingangsdatum zelf bepalen, terugbel afspraak wanneer ik u wilt geen probleem. Nu nog kijken via wie ik de televie aansluiting zal nemen. Oke dan betaal ik wel wat meer, maar frustraties zijn dan voorbij. Iemand tips voor een goede betaalbare TV aansluiting regio Arnhem. Hoeft niet digitaal te zijn, schotel wil ik niet vindt ik zo lelijk op mijn kleine balkon en wil in het zonnetje kunnen zitten.
Nu hopen dat opzeggingen via UPC wel goed zal werken en dan helemaal hopen dat ze alle gegevens wissen. En ik niet weer een telefoontje krijg: Uw was een oud klant van ons en weet u wat we nu hebben bij UPC. Dan zal ik nog moeten overstappen naar een ander geheim telefoonnummer. Ja ja, we hebben een geheimtelefoonnummer, die UPC doorgeeft aan call centers. Iemand ervaringen met opzeggingen via UPC?
Als iemand van UPC reactie geeft, bespaart u zichzelf de moeite, deze klant bent u echt kwijt. Reden kort en duidelijk:
- Verkooppraatjes
- Extreem dure helpdesk, die zelden iets kunnen doen.
- Niet tot slecht luisteren naar de klant
- En wat me met name erg steekt is dat uw organisatie klanten van het eerste uur niet als een soort ere klanten wilt behouden.
Wie heeft dezelfde ervaringen? En wilt ook van UPC af, en overstappen is een grote stap. Maar misschien kun je krachten bundelen en samen sta je sterker dan alleen. Advies en tips zijn welkom