Pagina 1 van 1

Ziggo problemen met router na onderhoud

Geplaatst: 05 jun 2009 17:19
door sonnie000
Sinds een paar dagen hebben wij last van het probleem dat de internetverbinding steeds wegvalt.

Ik heb de helpdesk van Ziggo hierover gebeld en het volgende blijkt het probleem:

Ziggo voert stapgewijs door Nederland groot onderhoud uit, en hier komt dit probleem uit voort.

ze delen per ongeluk dubbele ip-adressen uit, waardoor de communicatie tussen je modem en router niet meer werkt.
Kortom je hebt dus geen draadloos internet meer.

Helpdesk medewerker geeft aan dat er 2 oplossingen zijn:
- technisch foefje uithalen met je router (zij weten ook niet hoe :shock:)
Dit kan bovendien niet met iedere router (waaronder de mijne)
- Niet meer draadloos internetten maar via het kabeltje

Zij veroorzaken problemen maar zeggen verder vervolgens doodleuk dat alleen verbinding met de modem hun verplichting is.
Draadloze apparatuur niet.

Op zich is dit logisch, maar niet als het door een fout van hun kant ineens niet meer blijkt te werken.

Helpdeskmedewerker gaf aan dat elke keer wanneer ze dit type onderhoud uitvoeren er veel mensen zijn met deze problemen.

Verder weten ze niets, doen ze niets en willen ze niets voor je doen.

Waardeloze firma!! wees gewaarschuwd!

Gr. Sonja.

Re: Ziggo problemen met router na onderhoud

Geplaatst: 07 jun 2009 12:54
door TdeHond
Heeft u al eens gekeken bij het gebruikersforum van Ziggo of iemand de oplossing gepost heeft.
Of u stelt uw vraag daar.
http://ziggo-gebruikers.nl/cms/

Re: Ziggo problemen met router na onderhoud

Geplaatst: 15 jun 2009 15:19
door SgtStrider
@sonnie000;

Oplossing is simpel. Allereerst is het belangrijk te weten dat de oplossing wel een hoop geduld vereist, en als de telefonie ook via Ziggo verloopt, zal deze gedurende een korte tijd niet bereikbaar zijn.

1) Koppel voedingsspanning los van Motorola modem (connector stopcontact of connector modem).
2) Wacht 2 uur (BELANGRIJK!), laat rest van spullen lekker zitten. Dus WAN poort router naar netwerkpoort Motorola, en aangesloten op stroom.
3) Sluit voedingsspanning opnieuw aan van de Motorola modem.
4) PC inschakelen, browser opstarten.

Dit lost het in de meeste gevallen op. Een korte reset is helaas niet afdoende.

Suc6!

Re: Ziggo problemen met router na onderhoud

Geplaatst: 18 jul 2009 15:29
door Ziggo Webteam Jelle
Beste Sgtstrider,

Misschien is uw probleem ondertussen opgelost, dus is dit misschien overbodig.

Wanneer uw router door ziggo geleverd is, kunnen wij u helpen met het oplossen van problemen met uw router. Indien uw router niet door ons geleverd is, kunnen wij er geen ondersteuning aan geven, en zult u contact op moeten nemen met de leverancier van de router wanneer er problemen ontstaan.

Wanneer u nog problemen ervaart met de door ziggo geleverde router kunt u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maken, dan pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.


Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam jelle