LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

Vila Sofa leveren binnen 48 uur? ECHT NIET!
Wij zijn op 2e pinksterdag bij VilaSofa binnen gewandeld en vonden de bank waar we naar op zoek waren.
Geweldig binnen 48 uur geleverd staat groots op de voorzijde van de folder.
Helaas, de bank was niet op voorraad.......
Het zou 16 weken gaan duren, na veel gepraat kon dat uiteindelijk gereduceerd worden naar 5 weken zei de verkoopster.
Korting was niet bespreekbaar.
Als we de bank niet geleverd krijgen begin juli dan denken wij er over om de koop te ontbinden. Volgens onze rechtbijstandverzekering is dat mogelijk op grond van valse beloftes en misleidende reclame.
Laatst gewijzigd door R.Bruggeman op 06 jun 2009 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door dhc »

Vila Sofa beweert op haar website alle meubels op voorraad te hebben. Daarom kunnen ze alles binnen 48 uur leveren. Dat is voor U een reden geweest daar een aankoop te doen. Aangezien dit bedrijf zich niet houdt aan hun eigen voorwaarden kunt U inderdaad de koop ontbinden, refererend aan hun voorwaarden. Het is nl. zo geregeld dat beide partijen zich aan voorwaarden moeten houden. U koopt iets, betaalt daarvoor en dan moet het bedrijf binnen de termijn leveren.
Stuur ze dus een aangetekende brief, met ontvangstbevestiging dt U de koop ontbindt aangezien ze niet binnen de afgesproken termijn leveren.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze kunnen alles leveren wat ze op voorraad hebben. Dat wil zeggen alles wat je in de winkel ziet. Showroommodellen dus. Geen enkele fabrikant schroeft binnen 48 uur een bank in elkaar op specificatie van de klant. Dat begrijpt toch iedereen ?
Geen enlkele winkel neemt veel banken op voorraad behoudens af en toe een actiemodel in een actiestof. Want iedereen wil wat anders.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door sjoegel »

En die 5 weken gaan ze bij Villa Sofa ook niet halen. De koop kun je dan in praktijk niet ontbinden omdat ze in de gelegenheid gesteld willen worden alsnog te leveren. Reken dus op 12-13 weken. Heb je aanbetaald ? Het is chinese meuk gemaakt in Azie overgoten met een europees marketingsausje. , Google maar eens op de verzonnen merknamen. Bijv." Kelvin Giormani" klinkt mooi chinees Europees :wink: Door een "Italiaanse designer" bedacht die Kelvin heet :lol: Chinees hoeft geen probleem te zijn maar de garantie is in praktijk droef geregeld. (bank kan nooit terug naar de fabrikant) Ze zijn niet duur maar verwacht daar dan ook niet teveel van.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door dhc »

Sjoegel: kijk op de website, daar zegt men alles op voorraad te hebben en dus te kunnen leveren! Nergens wordt een voorbehoud gemaakt.
Natuurlijk heb je gelijk en zal de winkel zeggen dat levering binnen 48 uur alleen geldt voor "de voorraad".
Zo wordt je als klant dus vals voorgelicht .

peter82
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 dec 2007 22:24

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door peter82 »

jullie gaan al problemen zoeken voordat er iets is. je koopt een bank die niet op voorraad is, je gaat ermee akkoord dat het 5 weken duurt. en voordat die 5 weken voorbij zijn ga je al zeuren dat je de koop wil ontbinden. beetje jammer dat mensen zo reageren op hun eigen fouten.

DAN HAD JE DE BANK TOCH GEWOON NIET MOETEN BESTELLEN als ie niet op voorraad was!!!

R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

Na een telefoontje van Vila Sofa dat ons bankstel eerder binnen was dan verwacht ben ik naar de winkel gegaan (Rotterdam-Reijerwaard ) om het verschuldigde bedrag te betalen en af te spreken wanneer ons bankstel bezorgd gaat worden.

Als ik betaald zou hebben dan kreeg ik het telefoonnummer van het transportbedrijf welke het bankstel zou bezorgen.
Hier zag ik de bui al hangen, en stond erop dat er eerst een afspraak over de leveringsdatum zou komen en dan pas betalen.......
Dat was niet mogelijk omdat Vila Sofa niet de agenda beheerd van het "transportbedrijf" waarop ik stelde dat ik een overeenkomst heb met Vila Sofa en niet met een of ander transportbedrijf.
Om een lang verhaal kort te maken, de verkoopster van Vila Sofa heeft op mijn verzoek contact opgenomen met het transportbedrijf om een datum te prikken. En jawel, dat was natuurlijk niet de datum welke wij in gedachte hadden want wilde graag dat het bankstel deze week nog geleverd zou worden, immers de "48 uur regeling" daar stonden ze helemaal achter volgens de folder. En aangezien ik het volledige bedrag zou betalen kon het bankstel binnen 48 uur geleverd worden.
Helaas pindakaas, bij Vila Sofa denkt men er anders over waarop ik antwoorde dat in dat geval de koop ontbonden zou worden op grond van valse beloftes. Op dat moment kwam er een aardige verkoper tussenbeide welke aanbood om a.s. vrijdag 26 juni het bankstel persoonlijk te bezorgen. Kijk, dat is nou iemand die weet wat een klant wil, immers wij hadden gekozen voor Vila Sofa i.v.m. de snelle leveringsvoorwaarden ( 48 uur )!
Nu, we zullen zien wat a.s. vrijdag brengt.
Het is wel vreemd dat in eerste instantie de levertijd 10 weken zou zijn, na enig gesteggel 6 weken en nu 4 weken omdat het bankstel eerder van de band gerold is :shock: ( bankstel besteld op 01-06-2009 )
Ik kan de gang van zaken niet meer volgen, maar hoop wel dat wij a.s. vrijdag een NIEUW bankstel krijgen en niet een teruggehaald produkt want dan zou het a.s. zaterdagmiddag als het lekker druk is best wel eens wat drukker kunnen worden bij Vila Sofa in Rotterdam-Reijerwaard! :evil:
Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verhaal afloopt.
Met dit gedoe is het plezier van het kopen van een bankstel bij Vila Sofa teniet gedaan, wees gewaarschuwd!

remco1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2009 15:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door remco1980 »

Wacht nou eerst eens je levering af, voordat je begint met dreigen. Niemand heeft jou bedreigd om een handtekening te zetten bij een zaak die "valse voorlichting" geeft. Dan leveren ze eerder dan verwacht, is het weer niet goed. :shock:

Sommige mensen moeten ook altijd over iets klagen he !

En nee werk er niet, alleen kan slecht tegen klagers. :lol:

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door WarZir »

Als ik betaald zou hebben dan kreeg ik het telefoonnummer van het transportbedrijf welke het bankstel zou bezorgen.
Hier zag ik de bui al hangen, en stond erop dat er eerst een afspraak over de leveringsdatum zou komen en dan pas betalen.......
Nooit, maar dan ook nooit het volledige bedrag vooruit betalen (ongeacht of dit nou 1 dag, 1 week of 1 maand van tevoren is). Altijd betalen aan de bezorgers, dan weet je zeker dat je het bestelde binnen hebt (en je kunt nog even controleren of alles in orde is, al dan niet vluchtig).
Ik vertrouw een winkel/bedrijf sowieso niet, als zij verplicht stellen dat je het gehele bedrag vooruit moet betalen, dit klopt niet en het hoort niet (zeker niet voor een CBW aangesloten winkel). De meeste van dit soort winkels doet niets tot weinig meer voor je, als de flappen eenmaal binnen zijn en er is iets mis met je bank.

Ga er vooralsnog gewoon vanuit dat Vila Sofa zich aan hun woord houdt, maar in het vervolg zou ik zeker niet meer 100% vooruit betalen.

Vilasofa
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2009 08:05

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door Vilasofa »

Beste lezers,

Als reactie op een negatieve berichtgeving op dit forum willen wij u uitleggen wat de filosofie is van Vila Sofa.
Alle zitmeubelen welke in de showroom staan, zijn in gemiddeld 3 kleuren op voorraad, en desgewenst binnen 48 uur te leveren. ( werkdagen)
De kracht is dus dat er geen weken lange levertijd is. Wij zijn hierin de enige, die echt alles op voorraad heeft staan.

Ongeveer de helft van onze modellen zijn ook in een andere kleur te bestellen dan onze voorraadmodellen. Als u kiest voor een andere kleur, zit daar een levertijd op.
Het is dan echter niet zo dat wij ons verplichten om binnen 48 uur te bezorgen. De bezorging vind overigens wel binnen enkele dagen plaats.
De klacht op dit forum betreft dat misverstand.

Nogmaals, alles wat in de winkel staat, is in gemiddeld 3 kleuren op voorraad en binnen 48 uur bezorgt, nieuw uit de verpakking en dus geen showroommodellen. U bent nog sneller en voordeliger als u het zelf op komt halen.

Wij heten u graag welkom, desgewenst in ons magazijn.

Met vriendelijke groet,

Vila Sofa B.V.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door WarZir »

@VilaSofa:

dat u e.e.a. nader wilt verklaren, vind ik logisch en uw goed recht, echter, waarom moet er nou in hemelsnaam weer een dikke saus van zelfpromotie bij?? :roll: (met als kers op de saus, de link naar uw winkel, schaam u!)

Sterker nog, ik lees nergens in uw reactie hoe u dhr. Bruggeman heeft geholpen met zijn probleem met uw winkel? Hoe is dit afgelopen, is zijn probleem naar behoren opgelost?

Verder zegt u dat levering van bepaalde kleuren, welke niet binnen 48h geleverd kunnen worden, wél binnen enkele dagen geleverd worden. Dit is niet wat dhr. Bruggeman zegt, bij hem zou het in eerste instantie 16 weken duren, later is dit teruggebracht tot 5 weken. Dat laatste is ook al véél te lang, als je er als koper vanuit gaat (en moet kunnen gaan) dat de winkel hun toezegging nakomt, namelijk levering binnen 48h, óf binnen een week bij een bepaalde kleur, ik geloof ook niet dat een week wachten een probleem had geweest voor de betreffende koper.

Kom uw mooie beloftes eerst maar waar, voordat u zichzelf weer prostitueert op een forum, klanten willen nou eenmaal daden zien bij de mooie woorden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door jor »

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden :wink:
Los eerst het probleem van topicstarter op ipv van reclame te maken voor je eigen toko! Trouwens ook nog niet eens toegestaan hier.
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum, of om allerlei commerciële, danwel non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door crazyme »

jor schreef:Had het zelf niet beter kunnen verwoorden :wink:
Los eerst het probleem van topicstarter op ipv van reclame te maken voor je eigen toko! Trouwens ook nog niet eens toegestaan hier.
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum, of om allerlei commerciële, danwel non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.
Het zonder bewijs afbranden van bedrijven mag wel, maar het weerleggen mag niet ?

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door WarZir »

crazyme schreef:Het zonder bewijs afbranden van bedrijven mag wel, maar het weerleggen mag niet ?
WarZir schreef:@VilaSofa:

dat u e.e.a. nader wilt verklaren, vind ik logisch en uw goed recht, echter, waarom moet er nou in hemelsnaam weer een dikke saus van zelfpromotie bij?? :roll: (met als kers op de saus, de link naar uw winkel, schaam u!)

Sterker nog, ik lees nergens in uw reactie hoe u dhr. Bruggeman heeft geholpen met zijn probleem met uw winkel? Hoe is dit afgelopen, is zijn probleem naar behoren opgelost?
Een herhaling van wat al eerder gezegd en gevraagd is, maar wellicht dat u hier overheen gelezen heeft? Weerleggen is prima, maar negeer dan niet het probleem van de topicstarter en laat de zelf-promotie ook achterwege. Niet alleen is dit asociaal, maar het werkt juist averechts: ik heb nooit iets met deze winkel te maken gehad, maar door hun idiote reactie in dit topic, zal ik ook nooit iets met ze te maken willen hebben.

Ik neem aan dat dit voldoende antwoord op uw vraag is zo? :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door crazyme »

WarZir schreef:
crazyme schreef:Het zonder bewijs afbranden van bedrijven mag wel, maar het weerleggen mag niet ?
WarZir schreef:@VilaSofa:

dat u e.e.a. nader wilt verklaren, vind ik logisch en uw goed recht, echter, waarom moet er nou in hemelsnaam weer een dikke saus van zelfpromotie bij?? :roll: (met als kers op de saus, de link naar uw winkel, schaam u!)

Sterker nog, ik lees nergens in uw reactie hoe u dhr. Bruggeman heeft geholpen met zijn probleem met uw winkel? Hoe is dit afgelopen, is zijn probleem naar behoren opgelost?
Een herhaling van wat al eerder gezegd en gevraagd is, maar wellicht dat u hier overheen gelezen heeft? Weerleggen is prima, maar negeer dan niet het probleem van de topicstarter en laat de zelf-promotie ook achterwege. Niet alleen is dit asociaal, maar het werkt juist averechts: ik heb nooit iets met deze winkel te maken gehad, maar door hun idiote reactie in dit topic, zal ik ook nooit iets met ze te maken willen hebben.

Ik neem aan dat dit voldoende antwoord op uw vraag is zo? :wink:
Ik lees in het antwoord van de winkelier geen overdreven zelfpromotie. Wel een bondige uitleg over wat het bedrijf is en hoe het werkt. Dit is relevant voor het onderwerp dus ontopic.

Hoe had de winkelier in jouw ogen moeten reageren ?

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door WarZir »

No offence, maar heb je mijn reactie eigenlijk wel gelezen, en dan met name de tekst die ik (notabene) in m'n tweede reactie op jou in vet heb gezet? Dit is tevens (en alweer) het antwoord op je vraag op je 1e én 2e post, (even voorkauwen:) namelijk hoe Vila Sofa imho had moeten reageren.
Daarnaast stond er de eerste dag toen de reactie van Vila Sofa was geplaatst, een prachtige link naar zijn toko onder (waarschijnlijk verwijderd door een mod), iets wat op dit forum niet is toegestaan; maar ook dit kon je weten, als je mijn 1e post goed had gelezen (1e alinea).
Ik vond/vind echter Vila Sofa's gehele reactie onzinnig, omdat het probleem van de topicstarter én wat Vila Sofa voor hem heeft gedaan om dit op te lossen, buitenwege blijft. Maar dit laatste heb ik in mijn eerste reactie ook al gezegd :| . Dit topic draait om het probleem van de topicstarter, crazyme, dat is het enige wat relevant is. We hoeven niet te weten hoe geweldig Vila Sofa hun zaakjes regelt en op orde heeft en uitleg over blabla, dit is irrelevant, het enige wat relevant is is het probleem van topicstarter (nogmaals).

Ik zou toch graag zien dat je de reacties iets beter leest, crazyme, bovenstaande had ik in dat geval namelijk dan niet hoeven herhalen (en Vila Sofa heeft in dit topic naar mijn mening eigenlijk al teveel aandacht gehad...). Punt dus (lees: hier laat ik het dan ook bij)

R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

UPDATE:

Na vele emails en briefwisseling nog steeds slechte service en geen garantie.
Ons bankstel, gekocht bij Vila Sofa locatie Reijerwaard voor de somma van 5.200 Euro heeft een probleem dat de laklaag van het leder loslaat.
Tevens 1 zitting verzakt, na enkele maanden.
Vila Sofa weigert tot op heden hier iets aan te doen, terwijl Vila Sofa een meubelherstelbedrijf uit Heukelum had gestuurd om een en ander op te nemen.
Deze vakman wist ons te vertellen dat het loslaten van de laklaag op het leder niet normaal is en dat opnieuw stofferen de enige optie was, garantie dus.
De verzakte zitting zou opnieuw gesteld moeten worden.
Vila Sofa is hier van op de hoogte en doet er niets aan, schandalig!
Is nu voor mij feit dat Vila Sofa oplichters zijn.
Inmiddels is er een advocaat ingeschakeld, zodra er nieuws is zullen wij hier opnieuw berichten.
Voor nu, het is niet verstandig om met Vila Sofa zaken te doen.

R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

WarZir schreef:@VilaSofa:

dat u e.e.a. nader wilt verklaren, vind ik logisch en uw goed recht, echter, waarom moet er nou in hemelsnaam weer een dikke saus van zelfpromotie bij?? :roll: (met als kers op de saus, de link naar uw winkel, schaam u!)

Sterker nog, ik lees nergens in uw reactie hoe u dhr. Bruggeman heeft geholpen met zijn probleem met uw winkel? Hoe is dit afgelopen, is zijn probleem naar behoren opgelost?

Verder zegt u dat levering van bepaalde kleuren, welke niet binnen 48h geleverd kunnen worden, wél binnen enkele dagen geleverd worden. Dit is niet wat dhr. Bruggeman zegt, bij hem zou het in eerste instantie 16 weken duren, later is dit teruggebracht tot 5 weken. Dat laatste is ook al véél te lang, als je er als koper vanuit gaat (en moet kunnen gaan) dat de winkel hun toezegging nakomt, namelijk levering binnen 48h, óf binnen een week bij een bepaalde kleur, ik geloof ook niet dat een week wachten een probleem had geweest voor de betreffende koper.

Kom uw mooie beloftes eerst maar waar, voordat u zichzelf weer prostitueert op een forum, klanten willen nou eenmaal daden zien bij de mooie woorden.
Nee dus.

snowflake
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2010 21:16

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door snowflake »

Ik zou adviseren om helemaal niets te kopen bij Vilasofa!
wij hebben precies 1 jaar geleden een bank gekocht bij Vilasofa Barendrecht en die was binnen 4 maanden compleet doorgezakt, de kussens verloren hun rechthoekige model en de stof is verkleurd door de zon.
dit allemaal terwijl we beiden nooit op het middenstuk zitten en de zon aan de andere kant van het huis staat overdag!
wij hebben meteen contact opgenomen en foto's laten zien van de verzakking vooral, omdat de bank in het midden nog maar 3 cm van de grond af hangt inplaats van 5.
de reden van de verzakking is volgens hun gebruiks-slijtage... en valt natuurlijk niet binnen de garantie.
bij ons was de levertijd ook raar trouwens, eerst zou het langer duren omdat onze bank niet op voorraad was en ineens was de bank toch wel eerder binnen.
over de prijs viel inderdaad niet te praten, want de vaste prijs was al de laagst mogenlijke prijs voor deze uitstekende kwaliteit volgens de medewerkster...
maar het model in combinatie met de kleur sprak ons ontzettend aan, en de complete bank bestaat uit losse hoezen die wasbaar zijn, leek me heerlijk!
(dit heb ik overigens nooit durven proberen omdat de bank uit zichzelf al onwijs verkleurd was en ik was bang dat ik de kleur eruit zou wassen.)
omdat wij als jong stel 'onze' eerste nieuwe bank gingen kopen voelde we ons thuis bij de frisse strakke uitstraling van de winkel.
de service was geweldig, vriendelijk personeel... tot je je geld hebt overgemaakt dan.
wij hebben enorme spijt van onze aankoop bij Vilasofa, want wij hebben gewoon 1000 euro uitgegeven aan troep en nu zitten wij opgescheept met een verkleurde vlekkenbank die bijna op de grond hangt en kussens die nog minder vorm hebben dan een juten zak!
nee, nooit maar nooit meer Vilasofa voor ons!

R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

Ja klopt, het is een criminele bende dat VilaSofa (Roobol) in Barendrecht.
Na herhaaldelijk aanschrijven met een kluitje in het riet gestuurd.
Ik adviseer al onze vrienden, kennissen, buren en familie daar geen zaken te doen.

Gesloten