Pagina 1 van 1

Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 07 jun 2009 10:47
door Maarten0605
Mijn Philips LCD scherm is na 14 maanden kapot gegaan, en aangezien ze bij Philips maar een jaar fabrieksgarantie hebben is het "pech gehad". Een TV van 1800 euro.

Ik heb contact gehad met de klantenservice en moet voor de reparatie 200 euro gaan betalen, ze vermelden mij er niet bij dat ik zelf eigenlijk eerst bij Myshop moet zijn (de personeelswinkel). Heleboel telefoontjes gepleegd en steeds van die rare klantenservice praatjes, ik heb geen zin om 200 euro te betalen. Nu staat de TV bij de reparateur en ze leveren de TV niet meer terug voordat ik de 200 euro betaal. Ik vraag me af of dat allemaal wel mag.

Ik kijk voortaan wel uit bij het kopen van een Philips produkt, bij andere merken krijg je veel langer garantie.

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 07 jun 2009 10:58
door jor
Klopt, ben van plan een nieuwe LCD TV te kopen. Ik let er nu wel degelijk op hoelang er garantie word geven. SamSung geeft 2 jaar, LG geeft 2 jaar en ook Sony geeft 2 jaar garantie op hun LCD Tv's.Ik vrees dat in jou geval je het zult moeten betalen voor je het scherm terugkrijgt. Daarna zou ik het wel proberen aan te vechten de geschillencommissie elektronica.

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 07 jun 2009 11:06
door Toolboy
Maarten0605
Meer info is nodig anders krijgen we alhier weer een eindeloze discussie.,over wat wel kan en mag.

In mijn opinie riekt het verhaal.
t

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 07 jun 2009 11:51
door TheLD
Je hebt dat ding rechtstreeks via de Philips shop afgenomen begrijp ik. Dan zou ik het reparatierapport op vragen (wat is er defect en wat is de oorzaak). Indien de oorzaak ligt in een defect wat intrinsiek aanwezig is in het apparaat en dus veroorzaakt is door een fout in de fabricage, dan sta je erg sterk.

Je moet een brief en dezelfde brief per mail doen toekomen aan Philips waarin je ze in gebreke stelt.

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 21 jun 2009 22:01
door sjonkamp
ik stop met het lezen van radar berichten.
Hoopje hopeloze/kansloze mensen hier.

Denken jullie zelf nooit na?

voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar zodra er wat is gaan klagen.

LEES 1 jaar garantie en inderdaad dat zijn 12 maanden en geen 14 maanden!

Je hebt er zelf voor gekozen.

Ook van u zou ik graag informatie betreft opleiding willen weten.
Kan er hier geen poll worden gehouden?

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 22 jun 2009 15:59
door jor
Geplaatst op 21 Jun 2009 22:01 door sjonkamp
ik stop met het lezen van radar berichten.
Hoopje hopeloze/kansloze mensen hier.
3 reacties en alle drie over de kansloze mensen hier? Wat zou je zeggen als jij eens heerlijk buiten ging spelen en volwassen mensen met rust laat.
Je stopt met lezen van radar berichten? fijn zo, wel woord houden hoor



Geregistreerd op: 21-6-2009
Totaal berichten: 3
[0.00% van het totaal / 3.00 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van sjonkamp

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 23 jun 2009 03:17
door LeoZ
Ha weer een stompzinnig berichtje van die "sjonkamp"... begint ie weer over opleiding...
Kan niet anders... is errug gefrustreerd... heeft zelf nooit enige opleiding gehad...
Ach... wil er misschien over praten... maar dan niet op dit Forum! (Euthanasie misschien iets voor je?)

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 23 jun 2009 20:31
door Maarten0605
Voor een dubbeltje op de eerste rij? Philips is niet erg goedkoop en ze ambieren aan de top van de LCD markt te behoren. Zie de TV reclames. Ikzelf ben afgestudeerd in elektronica en kan wel weten dat een TV van 14 maanden oud geen reparatie nodig mag hebben van 450 euro (200 euro voor mijn rekening vanwege coulance).

Tevens heb je blijkbaar geen rechten gestudeerd, anders had je geweten dat je als consument een bepaalde levensduur mag verwachten, hierdoor zijn extra verzekeringen ook niet nodig, die neem jij zeker wel erbij Sjonkamp? Niet nodig en onnodige geldverspilling.

Ik ben er dus uitgekomen met Philips, na wat getouwtrek kostten me het uiteindelijk helemaal niks, en dat is ook terecht naar mijn mening.
En ook volgens de rechtsbijstand.

Groet,

ing. M. Plugge

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 23 jun 2009 22:07
door jor
PHILIPS standaard 1 jaar garantie, telefoonnummer Consumentenlijn 0800-023 0076
SAMSUNG standaard 2 jaar garantie, telefoonnummer Klantenservice 0900-2020088
LG standaard 2 jaar garantie, telefoonnummer Klantenservice 0900-5435454
TOSHIBA standaard 2 jaar garantie, Toshiba Consumer Helpdesk 078-6543060
Je mag je toch afvragen waarom Philips maar 1 jaar garantie geeft.Te weinig vertrouwen in hun eigen product?Reden voor mij om niet voor dit merk te kiezen.Deze garanties gaan over LCD-TVs.

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 23 jun 2009 23:35
door BBCS
Je mag je toch afvragen waarom Philips maar 1 jaar garantie geeft.Te weinig vertrouwen in hun eigen product?
Marktwerking heet dat.

Fabrikanten maken producten die uit verschillende types bestaan.

De goedkopere hebben een kortere garantieperiode en de duurdere hebben een wat langere garantieperiode.

Het is aan de koper waar ze voor willen gaan.

Dat bij een LCD tv maar 1 jaar garantie zit, heeft ook te maken dat er dan onderdelen van wat mindere kwaliteit worden gebruikt, waardoor de verkoopprijs ook lager zal uitvallen.

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 23 jun 2009 23:48
door Ouwe aap
De goedkopere hebben een kortere garantieperiode en de duurdere hebben een wat langere garantieperiode.
Lees je wel ??
PHILIPS standaard 1 jaar garantie, telefoonnummer Consumentenlijn 0800-023 0076
SAMSUNG standaard 2 jaar garantie, telefoonnummer Klantenservice 0900-2020088
LG standaard 2 jaar garantie, telefoonnummer Klantenservice 0900-5435454
TOSHIBA standaard 2 jaar garantie, Toshiba Consumer Helpdesk 078-6543060

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 23 jun 2009 23:54
door BBCS
Het antwoord blijft hetzelfde. :lol:

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 23 jun 2009 23:59
door Ouwe aap
Het klopt niet wat je zegt. Jij zegt dat de goedkopere kortere garantieperiodes hebben, maar dat is precies andersom.

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 24 jun 2009 00:03
door BBCS
Dat kan per merk verschillen.

Dan komen inderdaad die verschillen naar voren.

Maar ik doelde op dat je van een merk de goedkoopste pakt en daarvan zal de garantieperiode dan ook korter zijn dan van de duurdere van de dezelfde fabrikant.

Als je de merken gaat vergelijken, dan krijg je inderdaad een ander beeld dan welke ik beschreef.
Misschien had ik duidelijker moeten zijn.

Re: Philips LCD kapot, en hele slechte klantenservice

Geplaatst: 24 jun 2009 07:46
door jor
Je praat weer eens onzin. Philips geeft 1 jaar garantie op een LCD TV van €500.- maar ook 1 jaar op een LCD TV van €1500.-
De andere geven 2 jaar garantie op al hun LCD Tv's goedkoop of duur.
PHILIPS standaard 1 jaar garantie, telefoonnummer Consumentenlijn 0800-023 0076
SAMSUNG standaard 2 jaar garantie, telefoonnummer Klantenservice 0900-2020088
LG standaard 2 jaar garantie, telefoonnummer Klantenservice 0900-5435454
TOSHIBA standaard 2 jaar garantie, Toshiba Consumer Helpdesk 078-6543060
Bron . plasma-discounter.nl/artikel-1garantie.htm
Zelf even www. voorzetten, deze links zijn hier niet toegestaan. :wink: