TV reparatie/omruilen duurt lang - Mediamarkt.
Geplaatst: 08 jun 2009 16:11
Ik heb in februari 2007 een LCD TV gekocht van Philips bij de Mediamarkt ter waarde van 600 euro.
Na 1 jaar begon het beeld zwarte strepen te vertonen, dus opgebeld met mediamarkt, ze hebben hun reparatie bedrijf langs gestuurd. Bleek dus dat het paneel kapot was. binnen 2 weken vervangen aan huis. Een jaar later, hetzelfde, weer strepen in het beeld. Ditmaal wederom contact opgenomen met Mediamarkt, en ditmaal moest ik de TV langbrengen.
2.5 weken in de raparatie stuurde ze mij een brief waarin stond dat het paneel niet meer te verkrijgen was, ze deden me een omruil voorstel voor een andere tv met bijbetaling van 80 euro. Hiermee ben ik akkoord gegaan.
1 week na akkoord ben ik eens langs geweest om te vragen.. werd verteld dat het nog een weekje kan duren.
2.5 weken na akkoord (vandaag) wederom langs gegaan. maar kreeg te horen dat het nog wel een weekje kan duren.
Toen heb ik ze hun verteld dat als de TV er komende vrijdag middag niet is (ruim 6 weken na wegbrengen) dat ze maar een bonnetje uitschrijven van 400 euro zodat ik een tv in de winkel kan uitzoeken...
(400 euro dus 600 eurovan TV - 2 jaar gebruik)
Mijn vraagen zijn dus,
- Kunnen/mogen ze wel zo lang er over doen voordat ik mijn TV weer terug heb? is er geen wettelijk maximum tijd?
- Heb ik hier goed aan gedaan om een deadline te stellen? en is het wettelijk wel mogelijk om dit te doen?
Na 1 jaar begon het beeld zwarte strepen te vertonen, dus opgebeld met mediamarkt, ze hebben hun reparatie bedrijf langs gestuurd. Bleek dus dat het paneel kapot was. binnen 2 weken vervangen aan huis. Een jaar later, hetzelfde, weer strepen in het beeld. Ditmaal wederom contact opgenomen met Mediamarkt, en ditmaal moest ik de TV langbrengen.
2.5 weken in de raparatie stuurde ze mij een brief waarin stond dat het paneel niet meer te verkrijgen was, ze deden me een omruil voorstel voor een andere tv met bijbetaling van 80 euro. Hiermee ben ik akkoord gegaan.
1 week na akkoord ben ik eens langs geweest om te vragen.. werd verteld dat het nog een weekje kan duren.
2.5 weken na akkoord (vandaag) wederom langs gegaan. maar kreeg te horen dat het nog wel een weekje kan duren.
Toen heb ik ze hun verteld dat als de TV er komende vrijdag middag niet is (ruim 6 weken na wegbrengen) dat ze maar een bonnetje uitschrijven van 400 euro zodat ik een tv in de winkel kan uitzoeken...
(400 euro dus 600 eurovan TV - 2 jaar gebruik)
Mijn vraagen zijn dus,
- Kunnen/mogen ze wel zo lang er over doen voordat ik mijn TV weer terug heb? is er geen wettelijk maximum tijd?
- Heb ik hier goed aan gedaan om een deadline te stellen? en is het wettelijk wel mogelijk om dit te doen?