Garantie Plasma TV
Geplaatst: 09 jun 2009 18:14
Op 06.08.06 heb ik een Plasma TV gekocht bij Daan Dansen in Tiel.
Merk Hitachi type 42PD7200. Standaard garantie 2 jaar. Aanaschafprijs Euro 2.299,00.
Vandaag stopt de TV. Er komt een melding dat er geen syncronisatie meer mogelijk is. Navraag gedaan tot 2 maal toe bij Daan Dansen, Tiel.
Antwoord: Stekker eruit gedurende 2 uur. TV zal zichzelf resetten, waarna hij het weer zal doen. Vreemd voor mij, want als er geen stroom op staat is het in feite een dood apparaat.
Melding gemaakt dat er nog steeds geen activiteit is. Oorzaak zal dan waarschijnlijk zijn dat de analoge tuner kapot is. Reparatie geschat op Euro 500,00. Ik heb aangegeven dit niet acceptabel te vinden. Van een moderne TV mag toch in alle redelijkheid een levensduur tussen de 8 en 10 jaar worden verwacht. Dit staat volgens mij volledig los van de formele garantietermijn van 2 jaar.
Graag wil ik advies wat te doen. Ik heb inmiddels wel al een e-mail gestuurd , via de website van Hitachi, en dit kenbaar gemaakt.
Ik vind het gewoon niet acceptabel dat er dergelijk duur apparaat binnen 3 jaar de geest geeft. Als het dan al een keer voorkomt, vind ik het alleszions redelijk dat de fabrikant deze kosten voor haar rekening neemt.
Tijdens de kopp hebben wij geen extra garantie van ca, Euro 350,00 afgesloten om redenenen als boven genoemd.
Ik hoor graag zsm van u hoe te handelen.
Merk Hitachi type 42PD7200. Standaard garantie 2 jaar. Aanaschafprijs Euro 2.299,00.
Vandaag stopt de TV. Er komt een melding dat er geen syncronisatie meer mogelijk is. Navraag gedaan tot 2 maal toe bij Daan Dansen, Tiel.
Antwoord: Stekker eruit gedurende 2 uur. TV zal zichzelf resetten, waarna hij het weer zal doen. Vreemd voor mij, want als er geen stroom op staat is het in feite een dood apparaat.
Melding gemaakt dat er nog steeds geen activiteit is. Oorzaak zal dan waarschijnlijk zijn dat de analoge tuner kapot is. Reparatie geschat op Euro 500,00. Ik heb aangegeven dit niet acceptabel te vinden. Van een moderne TV mag toch in alle redelijkheid een levensduur tussen de 8 en 10 jaar worden verwacht. Dit staat volgens mij volledig los van de formele garantietermijn van 2 jaar.
Graag wil ik advies wat te doen. Ik heb inmiddels wel al een e-mail gestuurd , via de website van Hitachi, en dit kenbaar gemaakt.
Ik vind het gewoon niet acceptabel dat er dergelijk duur apparaat binnen 3 jaar de geest geeft. Als het dan al een keer voorkomt, vind ik het alleszions redelijk dat de fabrikant deze kosten voor haar rekening neemt.
Tijdens de kopp hebben wij geen extra garantie van ca, Euro 350,00 afgesloten om redenenen als boven genoemd.
Ik hoor graag zsm van u hoe te handelen.