LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sterkearm schreef:Indien u zich de door inhoud/strekking van ten onrechte toegezonden aanmaningen (geschriften) in eer en goede naam aangetast voelt
Strafbare belediging lijkt mij erg vergezocht. Er is zeker geen spraken van belediging enkel en alleen omdat je beledigd voelt. Het sturen van een onterecht toegezonden aanmaning is zeker geen strafbare belediging. De politie is dus niet eens verplicht om aangifte op te nemen.

In die gevallen waar het bedrag wordt afgeschreven zonder machtiging kun je aangifte doen van diefstal. In die gevallen waar een onverschuldigd betaald bedrag niet wordt teruggeboekt kun je aangifte doen van verduistering.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@yb, er blijkt een probleem te zijn met het opzeggen van uw abonnement. Voor de volgende factuur zou alles in orde moeten komen is mij verteld.
Ik begrijp dat u sceptisch bent en het eerst wilt zien gebeuren.


Joris

robbie25
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2009 16:56

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door robbie25 »

Oplichters idd.

Modem besteld, maar netjes afbesteld en geen probleem.
Opgestuurd en zagen alleen dat ik erover na zou denken in het systeem. Als ik erover nadenk bestel ik het af of neem ik het toch???
Drie of vier keer heb ik gebeld voor informatie en bij de laatste keer afbesteld. Modem moet ik dus gewoon betalen.
Krijg je zo'n geweldige hulplijn voor ondersteuning en steeds opnieuw moeten ze vragen hoe het probleem in elkaar zit. Weer een muziekje en weer even vragen en weer wat geld erbij smokkelen.

Zitten er van die mensen op de lijn die totaal geen eigen kijk hebben op dingen en niks mogen zeggen. Zelfs hun eigen mening geven ze niet, alleen als ze iets willen verkopen. Modem zou beter zijn en sneller, wat dus totale onzin bleek te zijn na navraag bij een aantal mensen die netwerken aanleggen.

Wel een slim zaakje trouwens. We zetten U weer even in de wacht. Gesprekken nemen ze ook niet op, dus bewijs is er niet.

No more Tiscali voor mij..

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@robbie25, zou u misschien een klantcode kunnen plaatsen zodat ik het kan nakijken voor u.
Zoals u het nu voorstelt lijkt het me dat er een verkeerde voorstelling van de zaken is geweest en ik wil dit graag op een nette manier afhandelen.

Joris

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Nu exact 3 maanden na de afsluiting van Telfort internet. NIKS NIKS NIKS schiet ik op met de klachten aan Telfort. Alles gaat langs elkaar heen. Steeds tegenstrijdige en foute antwoorden. Uit hun gegevens zou blijken dat ik 35,63 zou terugkrijgen, (bedrag klopte al niet). Toen merkte ik een dag later via mijn brievenbus dat dit in plaats van een terugbetaling een BETALINGSHERINNERING was!
Na meerdere emails aan Telfort met mijn klacht kom ik niet verder en wordt het alleen maar ergerlijker door foute en tegenstrijdige antwoorden. Ik ben een keer gebeld en men beloofde mij uitdrukkelijk mij twee dagen later terug te bellen wat vervolgens dus niet gebeurde. Er is inmiddels beloofd dat er geen incasso’s meer plaatsvinden, maar dat ik nog wel aanmaningen kan krijgen. Dit schijnen ze niet te kunnen tegenhouden(?). Een dag later de eerste ontvangen.(Ja, dat is iets waar ze goed en snel in zijn!). Deze gaat over augustus, terwijl ik vanaf 24 mei niet meer zou hoeven te betalen en er al tot en met juli is geïncasseerd! De rest erna heb ik gelukkig kunnen storneren.
De aanmaningen leg ik naast me neer.
Nu heb ik gevraagd wanneer ik eindelijk mijn geld krijg waar ik recht op heb. Dan is het een keer klaar! Want steeds wordt gevraagd om af te wachten. Maar hoe lang? Geen idee! Eerst wordt gezegd 6 weken. Die zijn inmiddels ruimschoots om.
Laatste bericht op 23 augustus : Uit uw gegevens is gebleken dat u op 11 augustus 2009 een bedrag van €-86.39 heeft terug gekregen van Telfort. Het bedrag van €35.63 is de factuur van augustus 2009. Er reeds voor u een verzoek ingediend bij de desbetreffende afdeling om dit voor u na te kijken. Ik wil u vriendelijk vragen af te wachten op het resultaat wat hieruit komt.
Mijn antwoord op 23 augustus:
IK HEB HELEMAAL NOG NIKS TERUGGEKREGEN!!!!!
Daarop krijg ik een dag later weer exact hetzelfde antwoord (een kopie dus) van 23 augustus. n.l. dat ik 86,39 zou hebben teruggekregen op 11 augustus (twee weken geleden dus). ECHT NIKS TERUGGEKREGEN!
Vandaag weer het verzoek toch nog even af te wachten!
……..Wij zijn het aan het nazoeken waarom dat u het bedrag nog niet heeft gekregen.
Ons systeem geeft namelijk wel aan dat het bedrag overgemaakt is naar uw rekening.
Ik wil u vragen om even te wachten op een terugkoppeling………
Is het gek dat mijn geduld op is?

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Wat is het bij Telfort toch een stel oplichters! Mijn geduld is echt op!
Mij is 2 weken geleden telefonisch UITDRUKKELIJK TOEGEZEGD dat er GEEN ENKELE INCASSO meer zou plaatsvinden. Vandaag toch weer die 35,63 afgeschreven per incasso van mijn bankrekening! (Die had ik twee weken terug al laten storneren. Vandaag weer gedaan natuurlijk.)
Het toegezegde bedrag van 86,39 heb ik NOOIT ontvangen. Zou ruim twee weken geleden zijn betaald aan mij!!!!??????
Ze LIEGEN EN DRAAIEN bij elk antwoord dat ik per mail terugkrijg. En maar vragen om EVEN GEDULD????
DIT IS OPLICHTERIJ!!!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Yb :

Wat voor mooie verhalen ze ook vertellen, NOOIT genoegen nemen met een mondelinge toezegging, tenzij je de gesprekken opneemt.
Vraag (of eis) een schriftelijke bevestiging - al was het maar voor je archief - maar dan heb je in ieder geval bewijs.

In het algemeen geld: bij geschillen, problemen en conflicten - ALLES per brief of e-mail - omdat je dan voor jezelf bewijs hebt.

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Telfort Onbetrouwbaar! Beloftes c.q. toezeggingen? De ware betekenis daarvan is hen onbekend. En ik tegen beter weten in voor de zoveelste keer er van uitgaan dat je een mens toch eens een keer op zijn woord moet kunnen vertrouwen.
16-09 ben ik gebeld door Nadine H. van Telfort met de melding dat er nog een betaling naar mij toekomt. Op 1 oktober zou dit naar mij overgemaakt worden.
Ze belooft mij zeker 14-10 terug te bellen om te vernemen of ik het heb ontvangen.
Ik zei dat ze me wel eerder zo’n belofte heeft gedaan (net zo’n belafspraak 13 augustus) en mij toen niet meer heeft gebeld, waarop haar -welgemeende?- excuses. Belooft me nadrukkelijk(!) 14 oktober wel te bellen……. U raadt het zeker al? Inderdaad, geen bericht en ook geen betaling!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Wat ontzettend vervelend om te lezen.
Ik wil dit graag snel voor u in orde maken. In de overgave van de werkzaamheden van Joris is mij niet duidelijk geworden dat u een lopend probleem heeft.
Ik neem zo snel mogelijk contact met u op.

Hugo

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Ben blij dat dit forum bestaat. Een klacht hier deponeren was jammer genoeg noodzakelijk om tot Telfort door te dringen. Het heeft evengoed nog lang geduurd, maar na vijf maanden is mijn probleem nu tot een einde gekomen. Na mijn vorige bericht heeft Hugo van Telfort webcare zich er mee beziggehouden en is deze kwestie afgesloten.

Gesloten