Pagina 1 van 1
Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 17:44
door Cendra
Op 25 Mei heb ik een stofzuiger aangeschaft bij Scheer en Foppe.
Vanmiddag tijdens het stofzuigen hield deze er ineens mee op.
Natuurlijk gelijk naar de winkel terug gegaan.
De verkoper vertelde dat het product zou worden opgestuurd voor reparatie.
Ik ben het hier niet mee eens en heb hem om een nieuwe gevraagd.
De verkoper vertelde dat dit niet hun gang van zaken was en zal nu eerst gaan overleggen met de bedrijfsleider.
(Deze was vanmiddag niet aanwezig en is er morgen weer.)
Wat zijn mijn rechten en kan ik binnen 3 weken een nieuwe stofzuiger eisen?
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 17:47
door oinkoink12
De winkelier is niet verplicht om je een nieuwe mee te geven.
Wettelijk gezien heb jij de keuze, mits voor de fabrikant herstel niet VEEL goedkoper zou zijn, Hetgeen bijna altijd het geval is.
Ze mogen hem 3 keer binnen een redelijke termijn herstellen.
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 18:00
door Cendra
Hallo oinkoink12,
Bedankt voor je snelle reactie!
Wat is een redelijk termijn voor reparatie?
Heb zelf bij de Dixons gewerkt en weet dat het soms 2 maanden kan duren voor artikelen weer retour komen.
Bij de Dixons werd overigens nooit moeilijk gedaan wanneer men binnen een maand met een kapot artikel terug kwam.
Je kreeg dan gewoon een nieuwe mee.
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 18:03
door oinkoink12
Het heeft meestal te maken met welk merk het is, en wat de prijs van het toestel is.
Wij (Saturn) hanteren 20 werkdagen als redelijke termijn. Dus ik zou je daar een beetje aan vast houden (we hebben naar de consuwijzer wel is gebeld en deze zeggen dat maximaal 5 weken een redelijke termijn is)
Succes.
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 19:27
door Toolboy
Wat is kapot.???
Te lang gezogen thermisch uitgegaan.
Snoer op spanning gehad omdat de kamer langer is dan het snoer aankan??? en er een draad breuk is ontstaan???
Koop voortaan een stofzuiger bij de vakman die hem ook maken kan
T
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 19:39
door oinkoink12
hoeveel stofzuigervakmannen heb jenog tegenwoordig?
Zit er ook eentje in omgeving hoofddorp?
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 19:57
door 16again
Bij een ondeugdelijk product heeft consument zelf de keuze tussen vervangen of repareren.
5 weken wachten op een stofzuiger vind ik niet normaal! Hoe ziet je huis er dan uit...?
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 20:39
door Cendra
Reactie op oinkoink12:
Dat vind ik dus ook een redelijk termijn.
Het betreft trouwens een AEG Cyclone XL (Zonder stofzuigerzak)
Volgens de verkoper deed deze niet af onder de Dyson
Reactie op Toolboy:
Wat er kapot is geen idee.
Ik was nog maar net begonnen met stofzuigen en toen hield hij er ineens mee op.
Het snoer was helemaal uit (Ben wel blond, maar niet zo blond, dat ik dat niet wist
) en daar mankeerde niets aan.
Helaas is er bij ons in geen velden of wegen een stofzuigervakaman te vinden en ben ik wel genoodzaakt om mijn stofzuiger bij dit soort winkels te kopen.
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 20:47
door oinkoink12
@ 16
behalve als herstel voor leverancier veel goedkoper is.
Leer je teksten.
Re: Stofzuiger binnen 3 weken kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 12 jun 2009 20:50
door Toolboy
Ik was nog maar net begonnen met stofzuigen en toen hield hij er ineens mee op.
Als dit idd het geval is moet deze stofzuiger meteen omgeruild worden.
Wettelijk niet maar moreel wel
Als u alle gebruikers voorwaarden in acht heeft genomen
T