Beste lezers,
Ook hier lopen de frustraties rondom de IB-groep hoog op, vandaar dat ik ze graag even met jullie deel. Misschien hebben jullie nog een wijze tip?
Ik heb tot 15 januari mijn HBO-opleiding gedaan. Omdat ik wist dat ik heel snel af ging studeren besloot ik in januari mijn OV niet meer op te halen. In de vakantie schreef ik mij in voor mijn nieuwe studie aan de Universiteit. Het was mij onduidelijk wanneer ik mijn OV op kon halen dus ik besloot met de IBG te bellen. Volgens hun had ik vanaf augustus recht op een OV, ik kreeg een nummer waarmee ik deze op kon halen (dit was de OV die er al sinds januari lag) Dus ik deze OV ophalen. Krijg ik later een brief dat ik mijn OV kosten voor de maand augustus terug moet betalen want ik had recht op een OV vanaf september. Dus bezwaar aantekenen, deze is in behandeling genomen.
Nu heb ik een een brief dat ik alsnog mijn OV moet terug betalen, €136,- want ik weet geen naam van de medewerker waarmee ik in de zomer heb gepraat, wie weet dat een half jaar later nu nog wel!! Al met al is een instantie sterk en voel ik mij als burger heel zwak staan terwijl ze mij zelf verkeer hebben voorgelicht. Grrrrrr %&^ frustratie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd voorgelicht en daar zelf voor opdraaien?
Re: Verkeerd voorgelicht en daar zelf voor opdraaien?
Als je van de regels afwijkt is dit vragen om problemen.
Nooit bellen maar mailen want dan heb je bewijs.
Dus gewoon ophalen, ook als je nooit gebruikt en na afloop inleveren is beter dan Uw methode.
Alles wat afwijkt heeft hoger risico op fouten die U geld kan kosten.
Nooit bellen maar mailen want dan heb je bewijs.
Dus gewoon ophalen, ook als je nooit gebruikt en na afloop inleveren is beter dan Uw methode.
Alles wat afwijkt heeft hoger risico op fouten die U geld kan kosten.
Ja, de volgende keer pas ik ook zeker wel op. Maar daar heb ik op dit moment natuurlijk niets aan. Het is gewoon belachelijk dat zo'n instantie mensen verkeerd voorlicht en daarna gewoon geld eist, terwijl je als burger geen poot hebt om op te staan.
-
Zoals gezegd, niet van regels afwijken. Dat moet je nooit doen bij overheidsinstellingen omdat ambtenaren niet betaad worden om na te denken, maar om regels op te volgen. Wat ze dan ook stug doen zonder na te denken.
Ik geef je weinig kans dat je probleem wordt opgelost naar jouw tevredenheid.
Ik geef je weinig kans dat je probleem wordt opgelost naar jouw tevredenheid.