Pagina 1 van 2

Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 12:25
door conimus
nvt

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 16:13
door eentje
Hij/zij staat helemaal niet sterk.

Zie wet kopen op afstand.

Zelfs al zou hij/zij nu over gaan tot levering kan je het bestelde binnen 7 dagen retour sturen en de overeenkomst ontbinden.

Kijk even op consuwijzer voor een voorbeeldbrief.

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 17:12
door conimus
nvt

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 17:51
door eentje
Hij kan natuurlijk de vordering uit handen geven, maar dat doet niets af aan het feit, mits uw verhaal klopt, dat hij geen poot heeft om op te staan.

Waarschijnlijk alleen een poging van de webshopeigenaar om u te intimideren.

In uw geval zou ik de betreffende webshop een briefje schrijven waarin u hem/haar aansprakelijk stelt voor alle kosten die u door zijn toedoen moet maken.

Voorts melding maken van het feit dat er nooit een rechtsgeldige koopovereenkomst tot stand gekomen is tussen u en de webshop.

Mocht er volgens de webshop wel een rechtsgeldige koopovereenkomst tot stand gekomen zijn moet de webshop dat kunnen bewijzen.

Zelfs als ze dat kunnen bewijzen heeft u tijdig geannuleerd volgens de wet kopen op afstand.

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 18:07
door conimus
nvt

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 19:16
door mar42
als je email bewijs kan overleggen dat je hebt geannullerd heeft hij geen poot om op te staan bewaar de mail dan ook goed dan kan je deze overleggen als bewijs aan het incassobureau :wink: :wink:
dat hij hem niet heeft ontvangen is zijn probleem

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 19:29
door Waterlelie
Ik neem aan dat je, omdat je niet betaald heb, de dvd's niet heb ontvangen. Je heb tijdig de bestelling geannuleerd dus heeft de webshop geen schade geleden en kan deze hiervoor geen geld gaan vragen. Staat er trouwens iets daarover in zijn algemene voorwaarden??

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 19:33
door conimus
nvt

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 19:43
door mar42
:? :? :? je hebt het bestelde toch niet gekregen waarom moet je dan wel betalen, lijkt mij omgekeerde wereld

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 19:45
door conimus
nvt

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 19:53
door mar42
dan zou ik zeker niks betalen en idd hun vermelden met toevoeging van de annulering per mail dat je niet over gaat tot betaling, en dat je een tegen claim indient wegens het versturen van bewijslast etc etc, mochten zij dan komen met dat zij daardoor schade hebben geleden dan is dat hun probleem, want je kan mij een hoop wijs maken maar als het artikel niet bevalt dankan je het terug sturen binnen de wettelijke termijn van 7 dagen dan lijden ze toch ook geen schade, zou lekker wezen zeg wel betalen voor spullen maar niks hebben dan kan je net zo goed je geld op straat neer gooien en roepen wie wil er geld raap maar op :wink: :wink:

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 22:15
door eentje
Verder is dat laatste in hun voorwaarden onredelijk bezwarend, dit houd nooit stand bij een rechtbank. Een ieder kan een bestelling opgeven op jouw naam/adres...

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 17 jun 2009 23:05
door Waterlelie
Als ik jou was zou ik de zaak bij de kantonrechter laten voorkomen. Vooral die laatste stukje van hun AV mag niet, ze mogen wel een redelijke vergoeding in rekening brengen voor geleden verlies of gederfde winst maar dat moeten ze ook kunnen bewijzen. Dit staat weer in Art. 6: 237 sub i BW.

Ook kan je naar de zwarte lijst kijken Art. 6:236 BW. Hierin staan bijv. dingen die in een AV niet horen te staan, is namelijk in het nadeel van het consument waardoor deze vernietigbaar is.

En volgende keer de AV goed doornemen voordat je een bestelling plaats. Als er zulke dingen in een AV van een webwinkel staan dan zou ik meteen de pagina weg klikken en niks bij die firma bestellen.

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 26 jun 2009 10:16
door uwdiscounter.nl
Daarnaast is deze webshop ook in overtreding. BW geeft aan dat maximaal 50% van het aankoopbedrag vooraf gevraagd mag worden.
Daarom bieden veel websites ook rembours aan.

Deze shop doet dat dus niet.

AV voldoet niet aan de eisen, dus vernietigbaar.

Zou me niet zo'n zorgen maken...

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 07 sep 2009 11:28
door keessiamees
Hoi,

Ik heb vorige week ook een bestelling geplaatst en kwam vlak daarna deze webshop tegen op het forum van Tros Radar. Eerst schrikken, maar loos alarm!

Ik heb alles netjes thuis gestuurd gekregen. Het lijkt er op dat Mijnheer Conimus zelf niet goed gelezen heeft of toch echt iets verkeerd heeft gedaan. Je kunt namelijk gewoon online betalen met IDEAL. Helemaal niets mis met deze webwinkel!

Gr Kees

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 07 sep 2009 19:53
door Guardian72
keessiamees schreef:Helemaal niets mis met deze webwinkel!
Gr Kees
Kees,

als er echt helemaal niets mis zou zijn, waarom dan een klacht?
Dat het bij persoon A goed gaat, betekent niet dat het bij B ook gebeurd.

Dus, bij jou is het goed gegaan, en heb jij dus geen problemen.
De TS echter wel.

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 03 apr 2010 13:48
door conimus
nvt

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 03 apr 2010 14:03
door berndv
aangeven dat je het graag voor zou laten komen bij een rechter.

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 03 apr 2010 14:18
door conimus
nvt

Re: Probleem met webshop

Geplaatst: 03 apr 2010 14:35
door conimus
nvt