Slechte ervaring(en) met Americangoodies.nl
Geplaatst: 19 jun 2009 14:36
Ik ben erg benieuwd naar een wettelijke verplichting die webwinkels hebben.
Heb een paar keer iets bij americangoodies.nl besteld, artikelen die je verder niet kunt krijgen in Nederland maar die ik voor speciale doeleinden nodig heb, en het bedrijf beviel al niet echt. Je betaald een godsvermogen voor hun artikelen (een doosje fruit loops ontbijt ringetjes kost al E8,50 + verzending), dus toen ik artikelen binnen kreeg die op 2 weken van de houdbaarheidsdatum lag vond ik dat enorm slechte service.
Had weer wat spullen nodig, dus toch maar weer daar besteld. Ruim een week na betaling werd me pas het pakketje met 4 artikelen (die allen voorradig waren notabene) toegezonden. Belachelijke tijd. Maar wat nog veel erger is, één artikel was blijkbaar uitverkocht en ze sturen je ongevraagd iets anders toe. Ik even gemailed wat ik hiermee moest.
Volgens de dame van de webwinkel is zij niet verplicht de betaling van retourzendingen op zich te nemen, maar is dit wettelijk gezien ook echt zo? Mag een winkel je gewoon een willekeurig iets toesturen wat je niet hebt besteld en wat alleen zijdelings lijkt op het bestelde produkt?
Heb een paar keer iets bij americangoodies.nl besteld, artikelen die je verder niet kunt krijgen in Nederland maar die ik voor speciale doeleinden nodig heb, en het bedrijf beviel al niet echt. Je betaald een godsvermogen voor hun artikelen (een doosje fruit loops ontbijt ringetjes kost al E8,50 + verzending), dus toen ik artikelen binnen kreeg die op 2 weken van de houdbaarheidsdatum lag vond ik dat enorm slechte service.
Had weer wat spullen nodig, dus toch maar weer daar besteld. Ruim een week na betaling werd me pas het pakketje met 4 artikelen (die allen voorradig waren notabene) toegezonden. Belachelijke tijd. Maar wat nog veel erger is, één artikel was blijkbaar uitverkocht en ze sturen je ongevraagd iets anders toe. Ik even gemailed wat ik hiermee moest.
Volgens de dame van de webwinkel is zij niet verplicht de betaling van retourzendingen op zich te nemen, maar is dit wettelijk gezien ook echt zo? Mag een winkel je gewoon een willekeurig iets toesturen wat je niet hebt besteld en wat alleen zijdelings lijkt op het bestelde produkt?