Pagina 1 van 1

Slechte ervaring(en) met Americangoodies.nl

Geplaatst: 19 jun 2009 14:36
door Mariab
Ik ben erg benieuwd naar een wettelijke verplichting die webwinkels hebben.

Heb een paar keer iets bij americangoodies.nl besteld, artikelen die je verder niet kunt krijgen in Nederland maar die ik voor speciale doeleinden nodig heb, en het bedrijf beviel al niet echt. Je betaald een godsvermogen voor hun artikelen (een doosje fruit loops ontbijt ringetjes kost al E8,50 + verzending), dus toen ik artikelen binnen kreeg die op 2 weken van de houdbaarheidsdatum lag vond ik dat enorm slechte service.

Had weer wat spullen nodig, dus toch maar weer daar besteld. Ruim een week na betaling werd me pas het pakketje met 4 artikelen (die allen voorradig waren notabene) toegezonden. Belachelijke tijd. Maar wat nog veel erger is, één artikel was blijkbaar uitverkocht en ze sturen je ongevraagd iets anders toe. Ik even gemailed wat ik hiermee moest.

Volgens de dame van de webwinkel is zij niet verplicht de betaling van retourzendingen op zich te nemen, maar is dit wettelijk gezien ook echt zo? Mag een winkel je gewoon een willekeurig iets toesturen wat je niet hebt besteld en wat alleen zijdelings lijkt op het bestelde produkt?

Re: Slechte ervaring(en) met Americangoodies.nl

Geplaatst: 19 jun 2009 15:39
door eentje
Volgens hun eigen Algemene Voorwaarden nemen zij contact op met de klant als iets niet op voorraad is, er staat niets over het sturen van een vervangend product.

Verder is het wel zo dat de kosten voor het terugsturen niet vergoed worden. In dit specifieke geval zou ik als webwinkelier de kosten op mij nemen.

Maar niet om het een of ander, de wet kopen op afstand geeft de consument een zichtperiode van 7 dagen na ontvangst van de goederen.
In deze periode kunnen de goederen retour gestuurd worden zonder opgaaf van reden.

Re: Slechte ervaring(en) met Americangoodies.nl

Geplaatst: 19 jun 2009 16:12
door Mariab
Ik begrijp als een artikel niet bevalt, dit op eigen kosten retour gezonden dient te worden. Maar in mijn geval zou het dan betekenen dat volgens de wet webwinkels maar willekeurige produkten kunnen sturen, zonder enige vorm van overleg, en dat de klant dan voor de retourkosten op draait voor artikelen die niet besteld zijn?

Dat is hetzelfde als bij bol.com een camera bestellen, in plaats daarvan een televisie krijgen en dan de retourkosten zelf moeten betalen.

Re: Slechte ervaring(en) met Americangoodies.nl

Geplaatst: 19 jun 2009 16:45
door eentje
Om heel specifiek te gaan in dit geval hadden ze volgens hun eigen algemene voorwaarden van te voren contact met je moeten opnemen.

Er staat niet in hun algemene voorwaarden dat er een vergelijkbaar vervangend product mag worden gestuurd. Dit impliceert dus eigenlijk dat ze het product wat jij hebt bestelt nog moeten sturen.

Het product wat je hebt gekregen is ongevraagd en zou wettelijk gezien behouden mogen worden zonder kosten.