Drama bij eneco
Geplaatst: 21 jun 2009 23:47
Ik huur vanaf augustus een woning samen met 2 andere en we hebben energie van eneco. In november kregen we opeens te horen dat ons contract was gewijzigd in een ander soort windenergie zonder dat we hier om gevraagd hadden en bovendien dat ons termijnbedrag was verdubbeld. Eneco bedacht ook dat het handig was de reeds betaalde termijnbedragen terug te storten. Waarom dit gebeurde is ons een raadsel en ook de telefonisten konden ons niet vertellen waar deze actie goed voor is.
afijn, in april ontvangen we opeens een eindafrekening en een hoge ook. Zowel de begin en eindmeterstanden klopten niet en we mochte zon 1500 euro betalen..
na bellen bleek dat we onterrecht waren aangemeld als klant bij oxio, waardoor we automatisch zijn afgemeld en een eindafrekening kregen bij eneco. Oxio had een fout gemaakt en gingen het terugdraaien..dit zou echter 6 WEKEN duren.
Tot die tijd kon de eindafrekening niet vervallen en of gecorrigeerd worden.
tot overmaat van ramp zou ik gaan verhuizen. Maar als ik dit nu zou melden zou dit bij de nieuwe leverancier oxio moeten gebeuren terwijl deze alweer aan eneco aan het doorgeven was dat de afmelding ongedaan moest worden gemaakt.
Ondertussen bleef/blijft eneco aanmaningen sturen en brengt ze 90 euro in rekening voor contractbreuk
30 telefoongesprekken, en dus een hoop geld en rust armer, kregen we eidenlijk een medewerkster van eneco toegewezen die het zou oplossen. we hebben haar de correcte meterstanden gegeven voor een goede eindafrekening..wat denkje
een week later blijkt desbetreffende medewerkster opgestapt te zijn en dus krijgen we weer een foutieve eindrekening..kan niet anders aldus de telefoniste...
kortom: eneco bezorgt ons ontzettend veel kopzorgen en belkosten..bovendien zijn we al 3 keer op en neer naar de balie in rotterdam gemoeten..zijn er meer mensen met dergelijke klachten bij eneco/oxio of zijn wij echte pechvogels?
afijn, in april ontvangen we opeens een eindafrekening en een hoge ook. Zowel de begin en eindmeterstanden klopten niet en we mochte zon 1500 euro betalen..
na bellen bleek dat we onterrecht waren aangemeld als klant bij oxio, waardoor we automatisch zijn afgemeld en een eindafrekening kregen bij eneco. Oxio had een fout gemaakt en gingen het terugdraaien..dit zou echter 6 WEKEN duren.
Tot die tijd kon de eindafrekening niet vervallen en of gecorrigeerd worden.
tot overmaat van ramp zou ik gaan verhuizen. Maar als ik dit nu zou melden zou dit bij de nieuwe leverancier oxio moeten gebeuren terwijl deze alweer aan eneco aan het doorgeven was dat de afmelding ongedaan moest worden gemaakt.
Ondertussen bleef/blijft eneco aanmaningen sturen en brengt ze 90 euro in rekening voor contractbreuk
30 telefoongesprekken, en dus een hoop geld en rust armer, kregen we eidenlijk een medewerkster van eneco toegewezen die het zou oplossen. we hebben haar de correcte meterstanden gegeven voor een goede eindafrekening..wat denkje
een week later blijkt desbetreffende medewerkster opgestapt te zijn en dus krijgen we weer een foutieve eindrekening..kan niet anders aldus de telefoniste...
kortom: eneco bezorgt ons ontzettend veel kopzorgen en belkosten..bovendien zijn we al 3 keer op en neer naar de balie in rotterdam gemoeten..zijn er meer mensen met dergelijke klachten bij eneco/oxio of zijn wij echte pechvogels?