LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoppen met bewind voering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
damaster68

stoppen met bewind voering

Ongelezen bericht door damaster68 »

iemand hier ervaring mee gaat om vrijwillig bewind weet dat je een brief moet schrijven aan de kantonrechter maar dan hoe gaat het verder

Daaniejelluh

Re: stoppen met bewind voering

Ongelezen bericht door Daaniejelluh »

Je schrijft een brief naar de Kantonrechter met het verzoek de bewindvoering op te heffen. Dit mag (natuurlijk) in je eigen bewoordingen en hoeft helemaal geen officiële brief te zijn.

De Kantonrechter zal vervolgens om een reactie van de bewindvoerder vragen. Als deze het eens is met het opheffen, dan zal de Kantonrechter hier vrijwel altijd mee instemmen.
Is de bewindvoerder het er niet mee eens, dan zal hij/zij ook een brief sturen met de motivatie van zijn/haar afwijzing.

De Kantonrechter zal vervolgens een zitting inplannen (denk aan de griffiekosten!!). Tijdens deze zitting zullen beide partijen hun verhaal doen. Aan de hand hiervan doet de Kantonrechter vrijwel altijd meteen uitspraak.

moudar

Ongelezen bericht door moudar »

Ik wil mijn bewind voering stoppen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

moudar schreef:Ik wil mijn bewind voering stoppen.
Mooi, teruglezen?
Daaniejelluh schreef:Je schrijft een brief naar de Kantonrechter met het verzoek de bewindvoering op te heffen. Dit mag (natuurlijk) in je eigen bewoordingen en hoeft helemaal geen officiële brief te zijn.

De Kantonrechter zal vervolgens om een reactie van de bewindvoerder vragen. Als deze het eens is met het opheffen, dan zal de Kantonrechter hier vrijwel altijd mee instemmen.

Is de bewindvoerder het er niet mee eens, dan zal hij/zij ook een brief sturen met de motivatie van zijn/haar afwijzing.

De Kantonrechter zal vervolgens een zitting inplannen (denk aan de griffiekosten!!). Tijdens deze zitting zullen beide partijen hun verhaal doen. Aan de hand hiervan doet de Kantonrechter vrijwel altijd meteen uitspraak.

Gesloten