Pagina 1 van 1

Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 21:12
door der Rudy
Bij Dell computers mag je een gekochte laptop binnen 7 dagen retourneren, wanneer deze niet bevalt, aldus geschiedde, al na 3 dagen. Alles netjes terug in de originele doos, pakpapiertje erom en geadresseerd zoals de webpage van Dell computers dat voorschrijft.
Track en trace met TNT Post, lijkt me perfect en ik mag een dag later, via internet, vaststellen dat mijn laptop is afgeleverd en dat er een handtekening beschikbaar is.
Mooi niet, veel en veel later blijkt dat Dell computers, uit veiligheidsoverwegingen, geen pakjes in ontvangst wenst te nemen wanneer deze niet worden verwacht. Dus, zou je zeggen, stuurt TNT Post de laptop weer retour naar de afzender…
Nee, natuurlijk niet. Zo’n pakketje weegt iets meer dan ’n kilo en heeft de maten van een leuke laptop en is geadresseerd aan Dell computers! Wat zou daar nou inzitten? Track and trace heeft de boel al afgemeld, dus pik in, ’t is winter; “had die *** het maar aangetekend moeten sturen…” staat er in het gedachtewolkje.
Na een klacht vermoedt TNT Post dat “het bij de buren is afgeleverd”, geen probleem, want de “buren” zijn ook Dell computers en wel van nr 39 t/m 72, maar André Wierda van TNT Post Klantenservice wil toch wel een gesprek aangaan met de ontvanger…
Ik bel zo lang totdat ik het telefoonnummer van de manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers heb en geef dat door. Minke Sinnema, ook al zo’n licht bij TNT Post klantenservice, maakt mij vrolijk bekend dat “hij, de manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers, er op toe zal zien dat de kwaliteit van de bezorging verbetert”. Noch André, noch Minke hebben ooit contact opgenomen met de manager van de afdeling pakketbezorging van Dell computers. Natuurlijk wekt dat enige woede op bij diezelfde manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers en die zet zich in verbinding met het fenomeen TNT Post.
Die hebben hem aangeraden mij te vertellen dat ik misschien het “zoekgeraakte” pakketje nog bij TNT Post Den Haag zou kunnen terugvinden… Dáár worden alle “zoekgeraakte” pakketen opgeslagen! Na een telefoontje met TNT Post met de vraag hoe ik dat moet aanpakken krijg ik als antwoord “Maar meneer, dat pakket is gewoon afgeleverd! Dat staat hier, dus u hoeft niet in Den Haag te zoeken”
Ik weet dat de postbodes minder gaan verdienen, maar moet je op zo’n mannier extra kneten verdienen? Ik hoop dat je laptop ter plekke ontploft of dat het gestolen goed niet gedijt. Het spijt me erg van je salarisverlaging, maar toch…
Met vriendelijke groet aan André Wierda en Mieke Sinnema die ook niet weten waar ze over zwetsen(lullen)!!!! :evil:

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 21:30
door Frans75
Postbodes hebben al een hele tijd niets met pakketten te maken.

Dit is nl. uitbesteed aan derden.

Maar wie heeft er nu getekend voor ontvangst van jouw zending?

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 21:45
door der Rudy
Er bleek achteraf niemand voor getekend te hebben want het was niet aangetekend en wie zijn dan die mannekens die in een TNT bus rijden en pakketjes bij mij bezorgen?

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 21:56
door Frans75
Naar ik mag aannemen was het pakket toch wel verzekerd?

De personen die in een TNT-wagen (rode of oranje/witte) rijden zijn in de regel ofwel uitzendkrachten ofwel zzp'rs. Eigen bezorgers zijn er bijna niet meer.

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 22:01
door der Rudy
Nee, met track and trace ben je niet verzekerd en het kan me niet schelen wie die mannekens wel zijn: het pakket is ná de weigering uit de track and trace gehaald en dus niet meer te tracen!

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 22:17
door BBCS
Dell doet geen zaken met TNT, maar wel met UPS of zakenpartners van UPS.

Wil je het pakketje "tracen", kijk dan niet op TNT maar op:

http://www.ups.com/tracking/tracking.html

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 22:27
door der Rudy
Dat kan ik nu, achteraf, heel goed begrijpen dat ze niet met TNT samenwerken. Helaas staat er niet op hun website hoe je het moet retourneren.
Wanneer jij het nog eens wil tracen, be my guest, de barcode is:
3SPA8047773.
Succes!

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 22:34
door Frans75
@BBCS, UPS heeft hier niets mee te maken.

Rudy, ook bij verzekerde zendingen moet voor ontvangst worden getekend (althans bij TNT). Maar jouw barcode geeft al aan dat het niet verzekerd verstuurd is. Niet echt slim bij een laptop.

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 22:47
door BBCS
Een aantal zaken:

- Als je een product van Dell wilt terugsturen, doe dat dan niet uit jezelf maar neem eerst contact op met Dell.

Hoe kan ik mijn bestelling bij Dell retourneren?

- Dell zal bij je thuis het product op komen halen, zij schakelen een transporteur in en die zorgt voor de ophaling.

- Dell doet zaken met UPS en niet met TNT.
@BBCS, UPS heeft hier niets mee te maken.
Doordat Dell met UPS zaken doet en niet met TNT, heeft de TS in dit geval een probleem, omdat Dell de zendingen van TNT weigerd en dan is TNT volledig verantwoordelijk voor de goede retounering van het pakket.

Ik heb zelf onlangs ook hiermee te maken gehad en ook contact gehad met Dell, vandaar dat ik dit hier aangeef.

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 22 jun 2009 22:55
door Frans75
Doordat Dell met UPS zaken doet en niet met TNT, heeft de TS in dit geval een probleem, omdat Dell de zendingen van TNT weigerd en dan is TNT volledig verantwoordelijk voor de goede retounering van het pakket.

Ik heb zelf onlangs ook hiermee te maken gehad en ook contact gehad met Dell, vandaar dat ik dit hier aangeef.
Dat weet ik ook wel, alleen heeft Rudy al aangegeven hoe hij de zending heeft verstuurd, dus is UPS irrelevant in deze.

Het ontbreken van verdere scangegevens van deze zending na de aflevering doet mij twijfelen of Dell de zending daadwerkelijk geweigerd heeft. Lijkt mij dat Dell geen risico loopt (qua extra kosten) voor ontvangst van deze zending.
Maar omdat de laptop niet via het (bij Dell) gebruikelijke kanaal is binnengekomen lijkt het mij dat Dell de laptop intern misplaatst heeft.

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 23 jun 2009 00:08
door der Rudy
Mijn hartelijke dank voor de goede tips van jullie allemaal, maar na de nodige gesprekken met Dell en voor veel geld met TNT Post had ik al genoeg geleerd. Ik ben voor altijd genezen. Dat zal mij niet meer overkomen.
Ik schreef dit alleen als een waarschuwing.
Track and tracé houdt op bij de uiteindelijke bezorger die donders goed weet dat een onaangetekend pakje nooit meer getraceerd kan worden, want de melding “zending is uitgereikt” is voor iedere TNTer een vaststaand feit. Het kán niet anders.
Nou, ik weet wel beter! :(

Re: Track and trace, vergeet het maar!

Geplaatst: 17 nov 2009 12:06
door macgierig
Der rudy

mischien is het verstandig om als je een pakket retour wil zenden naar welk bedrijf dan ook om dat via een rma procedure te doen.
Mestal kun je gewoon een email sturen aan het bedrijf of op hun site kijken.
Zo Ook bij Dell
http://support.euro.dell.com/support/to ... ~ck=anavml

succes