Track and trace, vergeet het maar!
Geplaatst: 22 jun 2009 21:12
Bij Dell computers mag je een gekochte laptop binnen 7 dagen retourneren, wanneer deze niet bevalt, aldus geschiedde, al na 3 dagen. Alles netjes terug in de originele doos, pakpapiertje erom en geadresseerd zoals de webpage van Dell computers dat voorschrijft.
Track en trace met TNT Post, lijkt me perfect en ik mag een dag later, via internet, vaststellen dat mijn laptop is afgeleverd en dat er een handtekening beschikbaar is.
Mooi niet, veel en veel later blijkt dat Dell computers, uit veiligheidsoverwegingen, geen pakjes in ontvangst wenst te nemen wanneer deze niet worden verwacht. Dus, zou je zeggen, stuurt TNT Post de laptop weer retour naar de afzender…
Nee, natuurlijk niet. Zo’n pakketje weegt iets meer dan ’n kilo en heeft de maten van een leuke laptop en is geadresseerd aan Dell computers! Wat zou daar nou inzitten? Track and trace heeft de boel al afgemeld, dus pik in, ’t is winter; “had die *** het maar aangetekend moeten sturen…” staat er in het gedachtewolkje.
Na een klacht vermoedt TNT Post dat “het bij de buren is afgeleverd”, geen probleem, want de “buren” zijn ook Dell computers en wel van nr 39 t/m 72, maar André Wierda van TNT Post Klantenservice wil toch wel een gesprek aangaan met de ontvanger…
Ik bel zo lang totdat ik het telefoonnummer van de manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers heb en geef dat door. Minke Sinnema, ook al zo’n licht bij TNT Post klantenservice, maakt mij vrolijk bekend dat “hij, de manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers, er op toe zal zien dat de kwaliteit van de bezorging verbetert”. Noch André, noch Minke hebben ooit contact opgenomen met de manager van de afdeling pakketbezorging van Dell computers. Natuurlijk wekt dat enige woede op bij diezelfde manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers en die zet zich in verbinding met het fenomeen TNT Post.
Die hebben hem aangeraden mij te vertellen dat ik misschien het “zoekgeraakte” pakketje nog bij TNT Post Den Haag zou kunnen terugvinden… Dáár worden alle “zoekgeraakte” pakketen opgeslagen! Na een telefoontje met TNT Post met de vraag hoe ik dat moet aanpakken krijg ik als antwoord “Maar meneer, dat pakket is gewoon afgeleverd! Dat staat hier, dus u hoeft niet in Den Haag te zoeken”
Ik weet dat de postbodes minder gaan verdienen, maar moet je op zo’n mannier extra kneten verdienen? Ik hoop dat je laptop ter plekke ontploft of dat het gestolen goed niet gedijt. Het spijt me erg van je salarisverlaging, maar toch…
Met vriendelijke groet aan André Wierda en Mieke Sinnema die ook niet weten waar ze over zwetsen(lullen)!!!!
Track en trace met TNT Post, lijkt me perfect en ik mag een dag later, via internet, vaststellen dat mijn laptop is afgeleverd en dat er een handtekening beschikbaar is.
Mooi niet, veel en veel later blijkt dat Dell computers, uit veiligheidsoverwegingen, geen pakjes in ontvangst wenst te nemen wanneer deze niet worden verwacht. Dus, zou je zeggen, stuurt TNT Post de laptop weer retour naar de afzender…
Nee, natuurlijk niet. Zo’n pakketje weegt iets meer dan ’n kilo en heeft de maten van een leuke laptop en is geadresseerd aan Dell computers! Wat zou daar nou inzitten? Track and trace heeft de boel al afgemeld, dus pik in, ’t is winter; “had die *** het maar aangetekend moeten sturen…” staat er in het gedachtewolkje.
Na een klacht vermoedt TNT Post dat “het bij de buren is afgeleverd”, geen probleem, want de “buren” zijn ook Dell computers en wel van nr 39 t/m 72, maar André Wierda van TNT Post Klantenservice wil toch wel een gesprek aangaan met de ontvanger…
Ik bel zo lang totdat ik het telefoonnummer van de manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers heb en geef dat door. Minke Sinnema, ook al zo’n licht bij TNT Post klantenservice, maakt mij vrolijk bekend dat “hij, de manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers, er op toe zal zien dat de kwaliteit van de bezorging verbetert”. Noch André, noch Minke hebben ooit contact opgenomen met de manager van de afdeling pakketbezorging van Dell computers. Natuurlijk wekt dat enige woede op bij diezelfde manager van de afdeling pakket bezorging van Dell computers en die zet zich in verbinding met het fenomeen TNT Post.
Die hebben hem aangeraden mij te vertellen dat ik misschien het “zoekgeraakte” pakketje nog bij TNT Post Den Haag zou kunnen terugvinden… Dáár worden alle “zoekgeraakte” pakketen opgeslagen! Na een telefoontje met TNT Post met de vraag hoe ik dat moet aanpakken krijg ik als antwoord “Maar meneer, dat pakket is gewoon afgeleverd! Dat staat hier, dus u hoeft niet in Den Haag te zoeken”
Ik weet dat de postbodes minder gaan verdienen, maar moet je op zo’n mannier extra kneten verdienen? Ik hoop dat je laptop ter plekke ontploft of dat het gestolen goed niet gedijt. Het spijt me erg van je salarisverlaging, maar toch…
Met vriendelijke groet aan André Wierda en Mieke Sinnema die ook niet weten waar ze over zwetsen(lullen)!!!!