Pagina 1 van 1

energie tarieven nuon

Geplaatst: 23 jun 2009 20:52
door robrood
mijn probleem is.
heb net een eindafrekening gehad van de nuon en wat blijkt moet ik 600 euro extra moet afrekenen plus dat op de rekening maar een tarief staat terwijl in imjn contract staat dat ik een dag en een nacht tarief hen. na ruim een uur met noun aan de telefoon hebben gezeten voor uitleg en corectie kreeg ik alleen maar te horen dat ik daarvoor bij de netbeheerder eneco moet wezen waarop ik antwoord dat ik toch een contract heb bij nuon en niet bij de netbeheerder.
nu ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die mij dat alles kan uitleggen want ik snap het nu helemaal niet meer ik word alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.
mvg rob.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 23 jun 2009 21:25
door stofzuigertje
Heeft U een dubbele meter?

In dat geval is bepalend wat in contract staat.
U moet dan extra kosten voor deze duurdere meter betalen en dan pas krijgt U voordeel.

Soms laten ze de dubbele meter zitten en tellen het gebruik op alsof het een meter is.
Dus heeft U een dubbel tarief of enkel opgegeven?
Daar worden veel fouten in gemaakt.

Ook de opgave van dubbele meterstanden betekende niet dat U ook deze tarieven kreeg.
Een meter vervangen kost veel en dan laten ze het soms hangen om kosten te besparen.

Of de dubbele meter rendabel is hangt van Uw goedkope uren verbruik af, soms is de goedkopere enkele tarief goedkoper.
Dus reken eerst eens wat Uw voordeel is en de kosten van dubbele meter huur.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 23 jun 2009 22:29
door robrood
goedenavond
het contract is ruim 2 jaar geleden afgesloten met 2 tatiefen maar heb maar een meter in huis
op de afrekening van vorig jaar stonden wel netjes 2 tarieven maar nu dus niet en bij nuon op kantoor is er ook niets over bekend volgens hun.
mvg rob.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 24 jun 2009 09:54
door Shine
Het is zaak om er éérst achter te komen of uw meter (met meerdere telwerken) wel geactiveerd is voor hoog en laag tarief. Dit kunt u doen door contact op te nemen met uw netbeheerder. Zij kunnen u over deze stand van zaken informeren.
Leverancier Nuon weet niet of er hoog/laag tarief op uw adres actief is. Immers, zij hebben geen toegang tot de gegevens van het netbeheer.
Als u dit aspekt duidelijk hebt en precies weet hoe het zit met uw telwerk(en), dan kunt u vervolgstappen ondernemen mbt het gehanteerde tarief(ven) op uw rekening en contract.

Uw vragen aan de netbeheerder moeten zijn:
1). Heeft mijn meter meerdere telwerken?
2). Zijn deze telwerken geactiveerd mbt hoog/laag tarief?
3). Zoja, sinds wanneer?

Mocht blijken dat uw meter wel meerdere telwerken heeft, maar niet is ingesteld voor hoog/laag tarief, laat u dan niet verleiden (is het geen overweging) om dit alsnog te doen. Dit activeren kost geld (ongeveer 100,=). T.a.v. levering moet u er dan rekening mee houden dat uw dagtarief hoger is dan het standaard (enkel)-tarief. Alleen 's nachts (na 23uur-07.00uur en op feestdagen en weekends, hebt u de gehele dag het lage tarief)
M.a.w., uw verbruik moet van dien aard zijn om deze investering en bijbehorende tariefstellingen weer terug te verdienen. De praktijk leert dat een meteraanpassing 9 van de 10x niet loont.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 24 jun 2009 12:24
door Vattenfall Webcare
Geachte robrood,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is over tarieven op uw eindafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om dit voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 24 jun 2009 20:56
door robrood
bij deze mijn contractrekening nummer
3005861587
mvg robrood.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 14 jul 2009 18:05
door mootje1970
en al wat gehoord van die NUON medewerker????
Lees het merendeel dat mensen niks meer horen van deze persoon namelijk.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 17 jul 2009 05:52
door robrood
inderdaad niks meer gehoord maar probleem opgelost ben overgegaan naar eneco die is ook gelijk mijn netwerkbeheerder en er word nu een dubbele meter geplaatst.
gelijk klaar met al dat gedoe.
gr.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 17 jul 2009 10:45
door Ron58
inderdaad niks meer gehoord maar probleem opgelost ben overgegaan naar eneco die is ook gelijk mijn netwerkbeheerder en er word nu een dubbele meter geplaatst.
Hoe kun je voorheen een dubbel tarief gehad hebben als de nieuwe leverancier nu pas een dubbele meter plaatst?????????
Kennelijk had je die voorheen dus niet en kon je ook nooit een dag- nachttarief gehad hebben.
Lees het merendeel dat mensen niks meer horen van deze persoon namelijk.
Goh, was er een Nuon medewerker (lees: puinruimafdeling die negatieve publiciteit probeert te verdoezelen) die de puinhoop van de klanten(geen)service op kon ruimen, nu is er kennelijk ook al een Nuon medewerkermederwerker nodig die de gewone medewerker controleert, want dook deze afdeling ziet er kennelijk ook al geen heil meer in.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 29 jul 2009 20:21
door daantjeb
Ook wij zitten bij de Nuon en we moeten 600 euro betalen betreft de eindafrekening..en dat moesten we vorig jaar ook al
Het jaar daarvoor woonde we in een andere straat maar in hetzelfde soort woning als deze..met als enig verschil dat dit een hoekwoning is.Naast ons huis loopt een klein pad..en meteen daaraan gekoppeld weer woningen...dus geheel vrij is het niet.
Elke keer als ik bel krijg ik een mogelijke reden te horen die altijd anders is..de laatste telefoniste was zelfs behoorlijk onbeschoft.
Wij zijn een gezin met 2 kinderen en zijn zeer zuinig...zowel met energie als met gas.(sterker nog in onze vorige woning kookte ik zelfs op gas en nu niet..en toch was mijn gasverbruik toen veel lager)

In deze woning zit een ketel van 4 jaar oud..en afgelopen vrijdag heb ik een intallatiebedrijf de boel na laten kijken en alles is in orde.
De gas meter mocht hij echter niet ijken..dat moet de Nuon doen...dus ik bel ze..en daar werd mij verteld dat de kosten daarvan slechts 800 euro bedragen.Deze kosten hoeven we niet te betalen als blijkt dat er een fout in de meter zit..is de meter wel oke dan moeten we het absurde bedrag zelf betalen.

Ik voel me heel erg bedrogen door de Nuon en ben aan t rondkijken of ik van een andere energiemaatschappij gebruik kan maken.
De manier waarop ik te woord werd gestaan aan de telefoon was ook heel erg onprettig.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 29 jul 2009 21:23
door Shine
U kunt uit frustratie wel gaan kijken naar een andere leverancier, maar daarmee lost u het daadwerkelijke probleem niet op. Wat als u volgens jaar ook weer een dergelijk bedrag moet bijbetalen?

Wat ik mis in uw verhaal:
- Wat was het termijnbedrag dat u maandelijks betaalde?
- kloppen de meterstanden? M.a.w. zijn ze niet geschat?

En verder, hebt uzelf eerst al eens verder oderzoek gedaan.
Alles uit en dicht, kijken of de meter dan loopt.

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 29 jul 2009 21:29
door daantjeb
Ik betaal 200 euro en 86 ct per maand...ik heb een installatie bedrijf laten komen om alles na te kijken (de ketel en de leidingen)..ik houd de standen bij..de meterstanden kloppen.
Ze gaven wel toe dat er een enorm verschil was met de oude woning ... maar kwam door het hoge gastarief van afgelopen winter :shock:

De ijking van de gasmeter durf ik nog niet aan want dat gaat me geld kosten,800 euro.(lekker slim van hun dat dat zoveel geld kost want zo durft bijna niemand actie te ondernemen)(nuon heeft toch altijd gelijk is mijn ervaring)

Daar komt bij dat de ene medewerker dit zeg en de ander weer dat...het zou volgens hun helpen als ik mijn gas ook " vast laat zetten"(dat doen we al met stroom) en ik heb daar in de eerste instantie ja op gezegd..maar ik ga het terug draaien want ik ben niet tevreden.

Ik heb aangegeven dat fam,vrienden en buren veel minder betalen dan ons en dat hun terug krijgen...(en ik ben bij het zielige af heel erg zuinig!!) en ik kreeg als commentaar dat het mij geen reet moest schelen wat mijn buren moesten betalen :shock: (lekker klantvriendelijk)

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 29 jul 2009 21:29
door daantjeb
Ps alles dicht gaan we proberen..volgende week ..dan is de vriezer enz leeg :oops:

Re: energie tarieven nuon

Geplaatst: 30 jul 2009 09:11
door Shine
Opmerkelijk dat de installateur niet alles gecontroleerd heeft en alles dichtgedraaid heeft en kijkt of de meter dan toch niet loopt! :roll:

Het valt me op (en wel bij meer mensen die hun ongerief mbt verbruik deponeren) dat ze van een medewerker een klip en klaar antwoord verwachten tav hun verbruik. De reden en de oorzaak. U zult begrijpen dat kan niet omdat het van zoveel zaken afhankelijk is.
Iemand kan wel zeggen "ik ben zuinig" maar het zal niet de eerste keer zijn dat het verbuik wat gerekend is, toch echt het daadwerkelijke verbruik is. En er niets met de meter aan de hand is.
Ook een vergelijk met buren gaat vaak mank. Als ik mijzelf met mijn buren vergelijk verbruik ik aanzienlijk meer elektra maar behoorlijk minder gas. Tja hoe kan dat?
Meer apparatuur, staat meer en langer aan enz. 's Winters trek ik eerst een trui aan in plaats van de thermostaat een slag hoger te draaien.

Overigens het ijken van de meter is een netbeheer verhaal en aangelegenheid. Het is niet de leverancier die hier zorg voor draagt of verantwoordelijk voor is.

Kunt u uw meterstanden (begin en eindstanden) eens hier plaatsen van de periode zolang als dat u in uw huidige woning woont.

PS: gas heeft niets van doen met de vriezer! M.a.w. de gasmeter kunt u dus nu al controleren.