LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lr70338

Vakantie

Ongelezen bericht door lr70338 »

Dit jaar weer eens een vakantie in nederland geboekt. Tot mijn verbazing zie ik weer iets nieuws (denk ik) overheidsheffingentoeslag 14 nachten 42 Euro (dit is geen toeristenbelasting dat staat nog eens appart vermeld) kent iemand dit fenomeen?

mar42

Re: Vakantie

Ongelezen bericht door mar42 »

ja ach ze moeten ergens geld vandaan halen van wat ze aan de banken hebben uitgeleend en door de hoge kosten aan deeltijd ww, en vast een potje opsparen als dadelijk blijkt dat de regering een schadeclaim moet betalen aan de weduwe van de schilder die tijdens de brand van het Catshuis is overleden.
En zoals vandaag in de krant staat ook het kadaster heeft minder inkomsten vanwege de lage verkoop van woningen en dit moet de burger dan maar weer even ophoesten.

De gebruikelijke melkkoe want de burgers betalen toch wel. :wink:

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Wie zou er anders moeten betalen ?
Maar ik ken het fenomeen (nog) niet, maar ben erg benieuwd

mar42

als ik google kijk dan kom ik op een site terecht waar word gepsroken over verblijftaks en dit word blijkbaar overal toegepast ook in het buitenland :wink:

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In tegenstelling tot wat mar42 suggereert, is dit niet een maatregel die alleen Nederland oplegt. Het is dan ook onzin om een verband te leggen tussen recente gebeurtenissen op financieel gebied, en deze heffing, die dus al jaren bestaat. (tja, dit is het geert wilders-effect, zullen we maar denken: roeptoeteren dat iets nieuw is, en hele hordes mensen geloven het meteen).

De heffing HOEFT niet in rekening gebracht te worden, maar het KAN wel.

RCN zegt dat deze heffing dient om de kosten te dekken die het bedrijf krijgt opgelegd voor onder meer landinrichtingsrente; ruil- of herverkavelingsrente; grondwaterbelasting; belasting op leidingwater; zuiveringslasten; waterschapslasten; rioolrecht; omslagheffing; onroerendezaakbelasting; ingezetenenomslag; verontreinigingsheffing; energiebelasting en ecotax.

Overigens is het mij een raadsel waarom topicstarter niet de moeite heeft genomen dit topic bij ''vakantie-overig'' te plaatsen, daar is dat subtopic toch voor bedoeld?

mar42

Als je gaat googlen en dan intikt verblijtaks, kom je ook campings in frankrijk tegen die dit vragen.
Dus niet alleen in nederland hoor.

Gesloten