LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkoopste supermarkt?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sophie2406
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2009 14:56

Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door sophie2406 »

Als je het internet afspeurd wordt je misleid door alle reclames, aanbiedingen en prijzenvergelijk sites.
Volgens sommige de deen, andere de jumbo, of de dirk.
Ik ben benieuwd wat nou uit dagelijkse ervaringen de goedkoopste supermarkt is mbt A-merken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door BBCS »

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? :cry:

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

AH met bonuskaart!

Toolboy

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik ben benieuwd wat nou uit dagelijkse ervaringen de goedkoopste supermarkt is mbt A-merken.

Als u dit wil weten snap ik de vraag niet echt,Als u in de positie verkeerd om a merken te kopen wat maak die 2cent dan nog uit??

T

sophie2406
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2009 14:56

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door sophie2406 »

Nou als je iedere week voor een gezin boodschappen moet doen en toch graag de a merken koopt omdat deze meestal gewoon het lekkerst zijn en je doet 75 stuks boodschappen per week, zit je met ieder product 2 cent goedkoper gerekend op een totaal van 15 euro korting. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik 15 euro p.w. en dus 60 (!) euro per maand een heel bedrag vind, en graag aan iets zonvollers wil besteden dan de portemonee van de supermarkt.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door mar42 »

Denk dat je de advertenties moet bekijken of je ergens anders goedkoper uit bent, zoals van jumbo de reclamefolder ah folder digros folder super folder etc en dan kijken waar je het goedkoopst uitbent.
Algemeen genomen dan he, bij de een is de coca cola € 1,29 maar zijn de lays chips weer goedkoper dan bij de ander, en dan moet je voor jezelf de afweging maken, waar je in totalieteid goedkoper uit bent.
De een vind AH goedkoop en de ander weer de JUMBO en ga zo maar door.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is de ene keer bij die winkel en de andere keer bij een andere winkel, maar daar moet je wel zin in hebben. :wink:


En het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen voor een dubbetje op de eerste rij :? :? als je ergens anders minder betaald zou je een dief zijn van je eigen portomonee.
Of het zou zo moeten zijn dat het je geen barts kan schelen dat je meer wilt betalen maar die keuze staat iedereen vrij natuurlijk.
Een ander kan nou eenmaal niet in de portomonee van de ander kijken.

alexandrea-polowitzka

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door alexandrea-polowitzka »

En het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen voor een dubbetje op de eerste rij Confused Confused als je ergens anders minder betaald zou je een dief zijn van je eigen portomonee.
Ik heb vanavond gekijkt naar dubbeltje op haar kant. Suinig zijn met kopen van boodschap in elk supemarkt.9zwrq

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door Remster »

ik denk dat je je wel moet realiseren dat het "het lekkerst zijn" van de a-merken iets is wat voornamelijk is ingeprogrammeerd door reclame.

verder is het natuurlijk zo dat supermarkten vaak stunten met het ene merk, terwijl ze juist binnenlopen op het andere merk.
om alle a-merk koopjes binnen te halen zul je bij meerdere supermarkten moeten shoppen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door dhc »

Ik schat dat dit totaal overbodige topic wel een pagina of 30 gaat doen....

Mijn tip: heb je geld zat, maakt het geen drol uit. Moet je elk dubbeltje omdraaien, koop geen A-merken maar huismerken of C-assortiment....of ga naar de Adi/Dirk/Lidl.

Zo, kan dit topic weer op slot!

sophie2406
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2009 14:56

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door sophie2406 »

Als je hem dan zo overbodig vind, waarom open je hem dan ten eerste en geef je nog een tip ook. :?
En daarna bepaal jij dat de topic daarna gesloten is?
Laat mensen lekker in hun waarde met wat ze interresant vinden en niet, en reageer op een topic om iets posiefs toe te voegen en niet om te gaan zeuren![/quote]

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door dhc »

Ten eerste: ik open geen topic...
Ten tweede: is dit al het zoveelste topic waarin iedereen een mening heeft waar TS niets mee kan! De één vindt de Aldi het goedkoopst, nummer twee is fan van de huismerken van Appie en nummer drie is klant bij Dirk!
Feit is dat er geen enkele supermarkt aangemerkt kan worden als het goedkoopst, heeft natuurlijk ook te maken met het prijsstunten.

Kortom, iedereen heeft een mening waar een ander niets mee kan, adviezen zijn dus totaal overbodig!
En wat ik doe is een samenvatting geven van wat er de komende 30 pagina's over geschreven gaat worden.
Hoe ik dat doe is mijn keus, als jij je daar aan stoort, jammer dan!
Welterusten en zorg dat je morgen op tijd bij de supermarkt van je keuze staat..voor alle koopjes...

sophie2406
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2009 14:56

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door sophie2406 »

Thanx zal ik zeker doen :D
En zorg jij er maar voor dat je morgen ochtend weer op tijd achter je computer kruipt om andere mensen hun topics af te kraken :wink:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door dhc »

Ben bang dat jj dat niet kan onthouden, je bent nu al vergeten dat je dit topic zelf geopend hebt...

Goedkope rosé van de Aldi/Dirk/Lidl?

En nog een advies: stop met die infantiele emoticons, is voor kleuters!

zo, nu echt tijd om nar bed te gaan....

Toolboy

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door Toolboy »

75 stuks boodschappen per week, zit je met ieder product 2 cent goedkoper gerekend op een totaal van 15 euro korting. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik 15 euro p.w. en dus 60 (!) euro per maand een heel bedrag vind.

Vind ik ook maar, moet het niet 75x2=150 cent zijn 1euro 50

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door maybe »

het schijnt dat de booschappen in duitsland goedkoper zijn. ik zou zeggen rijd daarheen.

volgens mij liggen prijzen zo dicht bij elkaar dat je het beste de supermarkt pakt waar je het minst voor hoeft te rijden.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Of degene waar je je het prettigst bij voelt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hangt er ook van af wat je wilt kopen. Bij AH zijn bv. veel meer luxe dingen, waardoor je sneller wordt verleid tot het kopen van meer en duurdere luxe dingen. Ook al zouden de prijzen bij AH dus gelijk zijn aan die bij andere winkels, toch ben je vaak duurder uit bij AH, omdat je vaak (ook onbewust) wat meer luxe dingen koopt dan in een andere winkel.

Ook vind ik vaak de zogenaamde aanbiedingen van AH niet spectaculair. Natuurlijk zijn er soms ook echte aanbiedingen van het soort 2 voor de prijs van 1 etc., en er zijn ook altijd een paar grotere verlagingen, maar vaak genoeg scheelt het maar een paar cent. Bij bv. c1000 zijn de aanbiedingen volgens mij vaak spectaculairder dan bij AH.

Maar het belangrijkste lijkt mij dat je een supermarkt hebt die alles heeft wat je nodig hebt. Moet je na de goedkope supermarkt nog naar een tweede supermarkt, dan gaat je voordeel alweer verloren door de extra tijd en benzinekosten die je moet maken. Dus mijn idee is om voor de normale boodschappen naar bv. de c1000 te gaan, en dan eens in de zoveel tijd voor de dingen die ze daar niet hebben en die je echt wilt hebben naar de AH of Jumbo te gaan.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ten eerste: ik open geen topic...
Ben bang dat jj dat niet kan onthouden, je bent nu al vergeten dat je dit topic zelf geopend hebt...

Goedkope rosé van de Aldi/Dirk/Lidl?
Begrijpend lezen is ook een vak.
Je kunt namelijk ook lezen dat Sophie bedoelt dat jij dit draadje openmaakt, leest en dan commentaar geeft.
Heeft dus niks met rosé te meken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door dhc »

Dat is maar hoe je het interpreteert, en nog steeds ben ik geen veranwoording verschuldigt aan jou. En hoe noemen we een onderwerp: Onderwerp, topic, draadje?...zal voor iemand die nog echt onderwijs heeft genoten, worst wezen.
Prettig weekend verder!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nee, je bent geen verantwoording schuldig aan mij, kun je even quoten waar ik daarom vraag?
Ik wijs je gewoon ergens op, zoals jij ook zo vaak mensen ergens op wijst.
Jij ook een heel prettig weekeinde!

Gesloten