DSB bank en inlossen lening
Geplaatst: 27 jun 2009 18:34
Hoi,
Wij hadden een hypothecaire lening bij de DSB die inmiddels is ingelost. De steeds hoger wordende rente op die lening zorgde voor flinke maandlasten. Wij hebben de lening bij het omzetten van onze huidige hypotheek dus laten oversluiten naar een andere bank. Onze maand lasten zijn daarmee flink gedaald. Gelukkig hadden wij geen aandelen lease of dure verzekering gedaan. Wij hadden al een overlijdensrisico verzekering (circa 200 euro op jaarbasis) dus hebben die tegen over de lening gezet. Maar ze hebben wel geprobeerd ons van alles te verkopen en waren erg sjagerijnig toen dat niet lukte. Maar goed, die oplopende rente was ook niet fijn, belachelijk gewoon.
Nu de lening is afgelost is de ellende nog niet voorbij. Al bijna een half jaar later is de lening nog niet uitgeschreven bij het BKR. Nog steeds worden er automatische termijn bedragen afgeschreven (en ja, de rente zou alweer 30 euro gestegen zijn sinds januari). Elke keer moeten we die bedragen storneren. Eind mei is ruim 1000 euro afgeschreven! In februari/maart hebben we de DSB gebeld en die zeiden dat er een naheffing was voor rente. Die zou rond 176 euro zijn. Als we een maandtermijn zouden betalen dan zou dat verrekend worden en zouden we het te veel betaald bedrag terug krijgen. De lening zou dan afgemeld worden. Eind mei werd echter weer drie keer achter elkaar van alles afgeschreven. Daarnaast kregen we behoorlijke dreigbrieven over een A2 melding bij het BKR, over vervroegde opeisbaarjeid van de lening(die er niet meer is), overdrag van het dossier naar Inspectrum....noem maar op (we zijn inmiddeles denk ik wel 5 brieven verder).
Elke keer zegt kantoor dat we teruggebeld zullen worden (gebeurd nauwelijks), de mevrouw die het probleem zou oplossen is niet bereikbaar en elke keer moeten we nog een dagje geduld hebben. De incasso indeling zegt de brieven niet tegen te kunnen houden en dat we ze niet als verzonden moeten beschouwen....maar als alles automatisch gaat wil ik wel zeker weten dat de medling naar Inspectrum en BKR ook niet automatisch gaat. Niemand geeft daar antwoord op, sterker nog, de afdeling Incasso vindt dat ze al heel goed aan het probleem werkt en dat ik niet zo moeilijk moet doen. Het gaat echter om grote bedragen die elke keer worden afgeschreven, het gaat om een melding bij het BKR en Inspectrum....hoe leuk zouden de medewerkers van de afdeling Incasso dat vinden als het hun overkwam?
Vanochtend .... weer een brief in de bus. Weer twee keer een bedrag afgeschreven van mijn rekening....ik word er gek van.
Wie heeft hetzelfde meegemaakt en hoe is het opgelost...en hoe kan ik voorkomen dat ze steeds geld vanmijn rekening afschrijven?
Ik ben benieuwd....de administratie bij DSB is een zooitje....los van alle andere ellendie die die bank veroorzaakt is dat alleen al een reden om geen zaken met ze te doen.
Grt!
Wij hadden een hypothecaire lening bij de DSB die inmiddels is ingelost. De steeds hoger wordende rente op die lening zorgde voor flinke maandlasten. Wij hebben de lening bij het omzetten van onze huidige hypotheek dus laten oversluiten naar een andere bank. Onze maand lasten zijn daarmee flink gedaald. Gelukkig hadden wij geen aandelen lease of dure verzekering gedaan. Wij hadden al een overlijdensrisico verzekering (circa 200 euro op jaarbasis) dus hebben die tegen over de lening gezet. Maar ze hebben wel geprobeerd ons van alles te verkopen en waren erg sjagerijnig toen dat niet lukte. Maar goed, die oplopende rente was ook niet fijn, belachelijk gewoon.
Nu de lening is afgelost is de ellende nog niet voorbij. Al bijna een half jaar later is de lening nog niet uitgeschreven bij het BKR. Nog steeds worden er automatische termijn bedragen afgeschreven (en ja, de rente zou alweer 30 euro gestegen zijn sinds januari). Elke keer moeten we die bedragen storneren. Eind mei is ruim 1000 euro afgeschreven! In februari/maart hebben we de DSB gebeld en die zeiden dat er een naheffing was voor rente. Die zou rond 176 euro zijn. Als we een maandtermijn zouden betalen dan zou dat verrekend worden en zouden we het te veel betaald bedrag terug krijgen. De lening zou dan afgemeld worden. Eind mei werd echter weer drie keer achter elkaar van alles afgeschreven. Daarnaast kregen we behoorlijke dreigbrieven over een A2 melding bij het BKR, over vervroegde opeisbaarjeid van de lening(die er niet meer is), overdrag van het dossier naar Inspectrum....noem maar op (we zijn inmiddeles denk ik wel 5 brieven verder).
Elke keer zegt kantoor dat we teruggebeld zullen worden (gebeurd nauwelijks), de mevrouw die het probleem zou oplossen is niet bereikbaar en elke keer moeten we nog een dagje geduld hebben. De incasso indeling zegt de brieven niet tegen te kunnen houden en dat we ze niet als verzonden moeten beschouwen....maar als alles automatisch gaat wil ik wel zeker weten dat de medling naar Inspectrum en BKR ook niet automatisch gaat. Niemand geeft daar antwoord op, sterker nog, de afdeling Incasso vindt dat ze al heel goed aan het probleem werkt en dat ik niet zo moeilijk moet doen. Het gaat echter om grote bedragen die elke keer worden afgeschreven, het gaat om een melding bij het BKR en Inspectrum....hoe leuk zouden de medewerkers van de afdeling Incasso dat vinden als het hun overkwam?
Vanochtend .... weer een brief in de bus. Weer twee keer een bedrag afgeschreven van mijn rekening....ik word er gek van.
Wie heeft hetzelfde meegemaakt en hoe is het opgelost...en hoe kan ik voorkomen dat ze steeds geld vanmijn rekening afschrijven?
Ik ben benieuwd....de administratie bij DSB is een zooitje....los van alle andere ellendie die die bank veroorzaakt is dat alleen al een reden om geen zaken met ze te doen.
Grt!