LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi Sim Only: saldo onduidelijk... hoe werkt het?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
J van E

Hi Sim Only: saldo onduidelijk... hoe werkt het?

Ongelezen bericht door J van E »

Afgelopen woensdag heb ik een Hi Sim Only abonnement voor m'n dochter geregeld: 13,95 voor 275 belminuten of 550 sms'jes.

Na de eerste sms wilde ze haar saldo checken: je moet dan SALDO sms'en naar 1244. Haar saldo bleek 19,25 te zijn en geldig tot de volgende factuurdatum, 9 juli. Dit vond ik vreemd... Hoezo 19,25...? Ik heb toen bij de winkel geinformeerd hoe dat werkte: het schijnt dat je een hoger standaardbedrag krijgt elke maand, maar dat je er 13,95 voor betaalt. Je moet dus even omrekenen hoeveel een sms kost als het van het saldo afgaat en hoeveel je er werkelijk voor betaald. Maar ik heb geen idee wat het volledige saldo zou moeten zijn.

Groter probleem: 9 sms'jes en 1 telefoontje verder (zou zo'n 35 cent moeten kosten) was het saldo gedaald naar 17,60... Als dit zo doorgaat, kan m'n dochter nog maar net 70 sms'jes of zo versturen...!

Vervolgens de Helpdesk gebeld (06-12001200, niet gratis ook nog!). Maar de jongeman aan de lijn wist me ALLEEN maar te vertellen dat ik SALDO moest sms'en naar 1244. Ik heb tig keer gezegd dat ik dat weet, maar dat ik niet weet hoe ik vervolgens de gegevens moet interpreteren? Als ik een sms krijg dat het saldo nog 17,60 is, hoe kan ik dan weten hoeveel sms'en ik nog heb...? Ja, dan moet je SALDO sms'en naar 1244... Ik ben zelden zo WOEST geweest aan de telefoon als nu. Ongelooflijk...

Maar goed, zoals het nu gaat, gaat het fout, want dat saldo keldert veel te snel naar beneden. Ik wil kunnen checken of die verdubbelaar echt werkt en of een sms inderdaad maar een paar cent kost. En niet, zoals het nu lijkt, zo'n 30 cent of zo.

Dus de vraag is: HOE moet ik de saldo-informatie van Hi interpreteren...? Hoe kan ik checken of mijn dochter echt wel 550 sms'jes per maand kan versturen? Zoals het nu gaat, kan ze er maar 70 versturen en dan heb je OOK nog kans dat er een dikke rekening volgt omdat ze buiten de bundel is gekomen...

Eerlijk gezegd heb ik dikke spijn van dit abonnement: ik wist niet dat het zo moeilijk zou zijn om je saldo te controleren...

mar42

Re: Hi Sim Only: saldo onduidelijk... hoe werkt het?

Ongelezen bericht door mar42 »

Je kan met ingang van 1 juli je abonnement per maand opzeggen, doet dit wel schriftelijk en vraag om bevestiging. :wink:

jelle.

Ongelezen bericht door jelle. »

Je kan met ingang van 1 juli je abonnement per maand opzeggen, doet dit wel schriftelijk en vraag om bevestiging.
Die wetswijziging verandert niets aan het feit dat contracten nog steeds afgesloten worden voor 1 of 2 jaar.

mar42

daar heb je gelijk in sorry. :oops: :oops:

Wel kan zij zich toch beroepen op de wettelijke bedenktijd van zoveel dagen of werkt dit ook niet?????????

J van E

Ik weet niet of bedenktijd geldig is of niet (ik heb alles in een winkel gekocht dus volgens mij gaat dat niet op): maar dan zit ik weer zonder abonnement... Ik wil eigenlijk gewoon dat dit werkt zoals het hoort. Zo moeilijk moet het tegenwoordig toch niet zijn om je saldo exact op te vragen? Waar hebben we anders computers voor?!?

Is hier iemand die ook Hi Sim Only heeft? Zo ja, krijg jij WEL een duidelijk saldo?

mar42

Ook als je in een winkel iets hebt gekocht heb je bedenktijd, wilde er mee aangeven, dat je waarschijnlijk dit probleem blijft houden, vooral als je ze nu al hebt en het wellicht verstandig is om over te gaan tot een andere provider. :wink:

J van E

Aha, okay. Maar ja, dan heb ik het probleem dat de mobiel in kwestie pas in januari unlocked kan worden... dus tot die tijd heb ik geen andere keus dan Hi... Of ik moet ook weer een nieuwe mobiel kopen...

mar42

heb je die mobiel bij het abonnement gekregen of heb je die apart gekocht?????

J van E

De mobiel was een prepaid van Hi, gekocht in januari. Een abonnement kon dus alleen bij Hi, omdat je voor een andere provider het toestel moet unlocken.

mar42

Oke er zijn een heleboel winkels dei de telefoon simlock vrij kunnen maken voor € 10,00, daarmee vervalt uiteraard wel je garantie.
Dus kun je voor jezelf afvragen wat de beste keus is.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel smsjes ze al verstuurt heeft of hoeveel ze gebeld heeft, dit zou je kunnen nakijken op het toestel zelf onder verstuurde smsjes en het aantal gebelde minuten. Ik wil niet zeggen dat elk kind zo is, maar ik heb ook een abonnement voormijn jongste afgesloten. Met de vermelding aan hem dat hij zich wel dient te houden aan de belminuten en de aantal smsjes. En hij heeft soms ook een hogere rekening dan de bedoeling is, en dan zeg ik lekker he, je moeder betaald wel. Waarop hij zegt maar ik heb niet zoveel gebeld. Waarop ik dan weer zeg voor je het weet ben je over je belminuten heen, en over je limiet aan smsjes.
En dan op de site van Hi kunnen kijken wat een smsjes per keer kost en wat het kost als je beld. Dan kan je voor jezelf uitmaken of dit een goed abonnement is voor je dochter.

Als ze veel beld is het misschien handig de belminuten aan te passen, of als zeveel sms't, de smsbundel aan te passen.

Het zijn maar opties, en wellicht kan je dan zelf vergelijken met diverse providers je het geodkoopst uit bent.

A.Warnaar

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ik heb toevallig voor mijn zoon net zo'n abbonnement afgesloten........ hoop niet dat ik daar spijt van krijg.

Als het goed is zit er op de telefoon een optie waar je je gespreksduur kan zien en ook het aantal smssen die je verstuurt. Ik zet deze elke maand op nul zodat ik bij kan houden hoeveel ik gesmst heb en verbeld. Ik kan dit ook online maar ik vind het wel prettig dat ik het kan controleren op mijn telefoon.

A.Warnaar

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

dat is waar maar ik hou het op deze manier toch een beetje bij en check af en toe mijn belminuten online :wink:

Gesloten